Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Het waren gvd geen dokwerkers in Brussel ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=209244)

De schoofzak 11 november 2014 21:45

Het waren gvd geen dokwerkers in Brussel !

Die Brusselse flikken kennen geen Anwerpse dokwerkers.

Bij wijze van spreken:
Als ge zo'n jas aan hebt, dan verliest ge uw Antwerps accent niet, en wordt ge niet eentalig Frans.

Hoort wat deze echte dokwerker te vertellen heeft:

http://atv.be/nieuws/2014-11-10/dokw.../#.VGJ0J8neghN

.

Wapper 11 november 2014 21:57

Massaal flikken in burger inzetten is aangewezen denk ik bij de volgende gelegenheid. De rotte appels er direkt laten uithalen. Ook op de treinen al proactief ingrijpen, sterke drank afpakken bvb. Ik heb horrorverhalen gehoord van een vriendin van mijn vrouw die voor haar werk naar Brussel moest de 6e.

Jantje 12 november 2014 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rode Knor (Bericht 7405717)
Ik heb nochtans Antwerpse dokwerkers horen vertellen dat Brussel maar klein bier is tov wat Antwerpen te wachten staat.

Wat ik van die man hoor dat is dat er toch een betoging zal komen, al was het maar in de haven.

En wie gaat hen daar uitdagen?
Want de Antwerpse politie heeft ervaring met de Antwerpse dokwerkers en weet dat zolang zij zich afzijdig houd, erg geen problemen ontstaan en de dokwerkers braaf blijven.

En daar er geen optocht voorzien is, enkel een paar stakingspiketten, vallen er geen problemen te verwachten.

Anders word het echter als men het statuut van de havenarbeider gaat afschaffen vanuit Europa, want dan zullen alle havenarbeiders uit Europa hun woede bekoelen op alle Europese instellingen.

Jantje 12 november 2014 07:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7405706)
Die Brusselse flikken kennen geen Anwerpse dokwerkers.

Bij wijze van spreken:
Als ge zo'n jas aan hebt, dan verliest ge uw Antwerps accent niet, en wordt ge niet eentalig Frans.

Hoort wat deze echte dokwerker te vertellen heeft:

http://atv.be/nieuws/2014-11-10/dokw.../#.VGJ0J8neghN

.

De echte dokwerkers waren dan ook aan het werk op die dag.
Die jongens zijn immers te slim om zich voor de kar van de ambtenaren te laten spannen.

Skobelev 12 november 2014 08:05

Flikken verdienen het om eens op hun smoel te krijgen. Als je in Brussel flikken nodig hebt zijn ze er ook niet.

Anna List 12 november 2014 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7405720)
Massaal flikken in burger inzetten is aangewezen denk ik bij de volgende gelegenheid. De rotte appels er direkt laten uithalen. Ook op de treinen al proactief ingrijpen, sterke drank afpakken bvb. Ik heb horrorverhalen gehoord van een vriendin van mijn vrouw die voor haar werk naar Brussel moest de 6e.

dokwerkers en drank afpakken in éne zin ...

heb jij al ooit wel eens met een dokwerker gebabbeld ?

De schoofzak 12 november 2014 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7405950)
Flikken verdienen het om eens op hun smoel te krijgen. Als je in Brussel flikken nodig hebt zijn ze er ook niet.

De Brusselse flikken zijn geen voorbeeld voor de rest van Vlaanderen, dat is duidelijk.
Maar hoe komt dat ?
Als uw PS-burgemeester de zaken organiseert zoals we dat gewoon zijn van hen ... fait divers, straffeloosheid en bepampering, felicitaties voor het afpakken van een vlag van een 80 jarig madammeke en haar fouilleren alsof ze een paar kasseien en een nadarbarreel zou smijten naar een colonne van 80 flikken ....

Niemand zou om zijn smoel behoren te krijgen, tenzij dit voorzien is in de wet (wettige zelfverdediging, verzet tegen wettelijke aanhouding ...).
Wie een misdrijf pleegt, behoort de voorziene boete of gevangenisstraf te krijgen.
Wie zich politiek misdraagt, behoort het oordeel van de kiezer te ondergaan.

.

Wapper 12 november 2014 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7405959)

Ja hoor. Zolang als ze niet zat zijn valt dat best mee.

De schoofzak 12 november 2014 11:44

Zijn de dokwerkers van nu "dezelfde" als die van 30 jaar geleden ?

In ieder geval: de meest vernielzuchtige betogers in Brussel, blijken net geen dokwerkers geweest te zijn.
Alleen, de flikken van Brussel hebben dat nog niet door.

Ofwel hebben ze richtlijnen van de PS gekregen dat ze niet mogen verklappen dat er ordetroepen van klein-links doelbewust ingezet geweest zijn.

.

non-conformist 12 november 2014 11:55

Citaat:

Massaal flikken in burger inzetten om rellen te veroorzaken. Begrepen.

dalibor 12 november 2014 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7406139)
Ja hoor. Zolang als ze niet zat zijn valt dat best mee.

Ik zie het al voor me. "Heren, ik neem deze sixpacks Jupiler in beslag." :lol:

Wapper 12 november 2014 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7406167)
Massaal flikken in burger inzetten om rellen te veroorzaken. Begrepen.

Massaal niks doen en de zaken op hun beloop laten. Ik ben mee.

Wapper 12 november 2014 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 7406174)
Ik zie het al voor me. "Heren, ik neem deze sixpacks Jupiler in beslag." :lol:

Pepperspray helpt echt hoor :lol:

De Brabander 12 november 2014 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7405959)

Ik niet, maar ik schat hun IQ hoger in dan dat van de gemiddelde flamingant.

ViveLaBelgique 12 november 2014 12:36

Citaat:

Wie gaat die dienstverlening van de politie betalen ? De organisaties van de betoging mogen naar mijn bescheiden mening hun taak niet overlaten aan de politie.

ViveLaBelgique 12 november 2014 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7406146)
Zijn de dokwerkers van nu "dezelfde" als die van 30 jaar geleden ?

In ieder geval: de meest vernielzuchtige betogers in Brussel, blijken net geen dokwerkers geweest te zijn.
Alleen, de flikken van Brussel hebben dat nog niet door.

Ofwel hebben ze richtlijnen van de PS gekregen dat ze niet mogen verklappen dat er ordetroepen van klein-links doelbewust ingezet geweest zijn.

.

De vakbonden hebben nog steeds niet volledig afstand genomen van het vandalisme. Elke vakbond, de roden, de groen en de blauwe verwijst naar de politie. Geen enkele vakbond heeft leden uit de vakbond gezet. Geen enkele vakbond heeft collegiaal de andere vakbonden geholpen bij het identificeren van vakbondsleden.

Jouw bron is waarschijnlijk vakbondslid. Zolang de vakbond illegale acties niet sanctioneert is zo'n bron weinig geloofwaardig. Als jouw bron uit de vakbond zou stappen omdat hij het niet kan vinden met de lakse houding van de vakbond wint hij aan geloofwaardigheid.

Supe®Staaf 12 november 2014 12:45

Allemaal bullshit.
De meeste provocateurs mag je zoeken in N-Va en VB-hoek.
Sinds die N-Va aan de macht is, is er overal meer geweld, en overvallen.
En in Antwerpen zal het nog erger zijn, wegens nog meer N-VA-gezinden.

ViveLaBelgique 12 november 2014 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 7405938)
En wie gaat hen daar uitdagen?
Want de Antwerpse politie heeft ervaring met de Antwerpse dokwerkers en weet dat zolang zij zich afzijdig houd, erg geen problemen ontstaan en de dokwerkers braaf blijven.

En daar er geen optocht voorzien is, enkel een paar stakingspiketten, vallen er geen problemen te verwachten.

Anders word het echter als men het statuut van de havenarbeider gaat afschaffen vanuit Europa, want dan zullen alle havenarbeiders uit Europa hun woede bekoelen op alle Europese instellingen.

In Brussel gingen de betogers het MR hoofdkwartier afbreken. De politie kon zich nogal moeilijk afzijdig houden. Als betogers 't Schoon Verdiep gaan afbreken kan de politie zich ook niet afzijdig houden.

Lange Limburger 12 november 2014 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7406256)
Allemaal bullshit.
De meeste provocateurs mag je zoeken in N-Va en VB-hoek.
Sinds die N-Va aan de macht is, is er overal meer geweld, en overvallen.
En in Antwerpen zal het nog erger zijn, wegens nog meer N-VA-gezinden.

Jep, ze stonden daar allemaal in hun korte broekjes met vendels te zwaaien.
Of neen ... toch niet. Oeps, clichés die niet kloppen of een leugentje om best wil?
U kan evengoed zeggen dat de cryptocommies gisteren met 350 op de IJzerbedevaart aanwezig waren. Dat klinkt in ieder geval veel geloofwaardiger.

manta 12 november 2014 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rode Knor (Bericht 7406287)
Bezoek de site van de PVDA eens en dan weet je misschien iets meer.

[b][i]Er is nog maar een partij die het voor ons opneemt, dat is de PVDA

Dat is natuurlijk munitie geven aan de regeringspartijen...

Kijk:

"Is dat diezelfde partij die elke maatregel die buitenlandse werkzoekenden discrimineert aanvecht?
't Is wel leuk om te zien dat het "eigen volk eerst op het werk"-principe nu ook voor de pvda een te verdedigen punt is aan de dok..."

En vanaf dan staat de pvda buiten spel. Niet slim van die mannen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be