Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Midden-Brabant komt eraan !? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=209321)

steventje 13 november 2014 12:46

Midden-Brabant komt eraan !?

Bye bye provincie Antwerpen:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...dhtml?show=art

De schoofzak 13 november 2014 13:03

Daar zou logica inzitten.

Van Noord-Brabant naar Midden-Brabant tot Vlaams-Brabant.

.

manta 13 november 2014 13:04

33% Van de Vlamingen gaat dat ineens een geweldig idee vinden, let maar op... :roll:

Vrijheideerst 13 november 2014 13:06

Le Brabandèr vindt dit leuk.

Thomas- 13 november 2014 13:29

Op het eerste zicht een vreemd voorstel maar gezien Antwerpen zich gaat ontvoogden uit het provinciaal verband is het een logische vervolgstap om de provincie een andere naam te geven.

Waarom grootsteden zoals Antwerpen en Gent zich zouden moeten ontvoogden is mij wel niet duidelijk, ik dacht dat het juist de bedoeling was om het provinciaal niveau af te schaffen.

job 13 november 2014 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7407765)
Daar zou logica inzitten.

Van Noord-Brabant naar Midden-Brabant tot Vlaams-Brabant.

.

Volgende stap :
Van Noord-Brabant naar Midden-Brabant tot Zuid-Brabant.

manta 13 november 2014 13:39

Wat zal deze grap kosten in deze barre tijden waarbij er nu al keiveel besparende maatregelen op de schouders van de bevolking rusten?
Van papieren tot plakkaatjes aan huizen. Begin er maar aan.

Troubadour 13 november 2014 13:46

Zoals het hoort.

:thumbsup:

pajoske 13 november 2014 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 7407785)
Op het eerste zicht een vreemd voorstel maar gezien Antwerpen zich gaat ontvoogden uit het provinciaal verband is het een logische vervolgstap om de provincie een andere naam te geven.

Waarom grootsteden zoals Antwerpen en Gent zich zouden moeten ontvoogden is mij wel niet duidelijk, ik dacht dat het juist de bedoeling was om het provinciaal niveau af te schaffen.

Aan hoeveel bevriende ambtenaren kan nu ene nieuwe betrekking beloofd worden?
Het provinciaal bestuur afschaffen, maar eerst nog een nieuwe provincie bijmaken?

Zouden de ogen van die 33% zwart-geel kijkers in dit gewest nog altijd niet opengaan?

Vrijheideerst 13 november 2014 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7407794)
Wat zal deze grap kosten in deze barre tijden waarbij er nu al keiveel besparende maatregelen op de schouders van de bevolking rusten?
Van papieren tot plakkaatjes aan huizen. Begin er maar aan.

Er is nog niks zeker, geen voortijdig gemekker aub.

Zeus 13 november 2014 13:58

Who cares. Zoals Manta al zei, onnodige kosten in moeilijke tijden.

job 13 november 2014 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 7407802)
Zoals het hoort.

:thumbsup:

Inderdaad.

plakker 13 november 2014 13:59

Ik zie het nut niet echt van dat nu aan te passen.
Misschien om het wat duidelijker te maken, maar als het daarvoor is, laat het dan maar.

Het Verzet 13 november 2014 14:00

Eindelijk! Onze problemen zijn opgelost.

Trouwens, was de N-VA niet voor het afschaffen van provincies? Of is dit zoals het confederalisme. Het hernoemen is een tussenstap.

Troubadour 13 november 2014 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7407817)
Who cares. Zoals Manta al zei, onnodige kosten in moeilijke tijden.

Manta is nen Antwerpenaar, ik niet. ;) Als niet-Antwerpse Brabander zeg ik toch liever dat ik uit provincie Midden-Brabant kom.

Robinus V 13 november 2014 14:02

We hebben net minder niveaus nodig, niet meer. Wat een verspilling.
Staat dat trouwens wel in het regeerakkoord?
Dat is natuurlijk niet nodig als een hervorming postjes oplevert voor de nationalisten van Antwerpen en Midden-Brabant.

Troubadour 13 november 2014 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 7407821)
Eindelijk! Onze problemen zijn opgelost.

Trouwens, was de N-VA niet voor het afschaffen van provincies? Of is dit zoals het confederalisme. Het hernoemen is een tussenstap.

Afschaffen gaat niet zomaar. Er zal sowieso een tussenperiode zijn waarbij beiden bestaan om stap per stap alles over te dragen. Dat gaat allemaal niet in één keer zonder problemen te veroorzaken.

manta 13 november 2014 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7407811)
Er is nog niks zeker, geen voortijdig gemekker aub.

Er is nog niets zeker, dat is zowat het hele verhaaltje van de nieuwe regeringen.
Maar me dunkt dat de bevolking wel het recht heeft om te mekkeren over het zoveelste visje dat men uitgooit.
U wou besparen, bespaar dan en begin geen geld over de balk te smijten. Toch logisch...

Vrijheideerst 13 november 2014 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7407826)
Er is nog niets zeker, dat is zowat het hele verhaaltje van de nieuwe regeringen.
Maar me dunkt dat de bevolking wel het recht heeft om te mekkeren over het zoveelste visje dat men uitgooit.
U wou besparen, bespaar dan en begin geen geld over de balk te smijten. Toch logisch...

Mij laat het siberisch koud, dus...

manta 13 november 2014 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7407830)
Mij laat het siberisch koud, dus...

Dus kan deze vis in de diepvrieskast en kijken we weer rustig verder uit naar 't volgende dat ze uitvinden om de hoofden van de mensen weg te draaien van de huidige geldelijke miserie. :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be