Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Gefolterd, verkracht en bijna gewurgd, maar dader moet niet naar assisen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=209425)

Universalia 15 november 2014 09:43

Gefolterd, verkracht en bijna gewurgd, maar dader moet niet naar assisen

Bron

Detail tekst:

Citaat:

In de Hasseltse correctionele rechtbank stond woensdag de 26-jarige Pakistaan Adnan S. terecht wegens poging tot moord, verkrachting met foltering, diefstal, afpersing en mensonterende behandeling.
Een regel die er tussenuit sprong in het artikel was volgende:

Citaat:

In principe zouden dergelijke zware feiten door een hof van assisen behandeld worden, maar om de werklast bij assisen te verlichten is de zaak naar de correctionele rechtbank doorverwezen.

De schoofzak 15 november 2014 09:55

Een zaak voor het Hofke van Assisi zou teveel persaandacht teweeg brengen voor deze man die later nog wat zal werken voor onze pensioenen.

.

Thuleander 15 november 2014 11:40

Dat hij illegaal in het land was, is dat een verzwarende of een verzachtende omstandigheid?

Allez, in normale landen is dat een verzwarende omstandigheid natuurlijk, maar hier weet ik het zo niet.

De schoofzak 15 november 2014 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7410484)
Dat hij illegaal in het land was, is dat een verzwarende of een verzachtende omstandigheid?

Allez, in normale landen is dat een verzwarende omstandigheid natuurlijk, maar hier weet ik het zo niet.

Volgens mij zou dat gewoon een daarnaast staand misdrijf moeten zijn.

Gij rijdt door een rood licht: verkeersinbreuk.
Gij komt b. binnen zonder het wettelijk voorziene stuk: inbreuk vreemdelingen wetgeving.

.

Skobelev 15 november 2014 11:49

opknopen, dat is al wat daar nog mee aan te vangen is.
En verder,
Wie illegalen te werk stelt en gesnapt wordt zou men als boete bv. 100k€ kunnen laten ophoesten om de put van de sociale zekerheid te vullen. 't Zal rap gedaan zijn na een paar gevallen.

De schoofzak 15 november 2014 12:05

De dader ging nogal gewelddadig te werk.

Misschien is hij nog best geholpen door de mix van curatieve, repressieve en preventieve diensten die zijn cultuur hem kunnen aanbieden. In zijn land van herkomst bedoel ik; geen amateurisme van bij ons.

.

quercus 15 november 2014 12:06

Eigenlijk verdient dat zwijn (met mijn excuses t.a.v. deze dieren) opgeknoopt te worden. In zijn land van herkomst wordt deze vorm van doodstraf nog vol overtuiging toegepast. Het enige wat wij kunnen en zouden moeten doen is die kornuit levenslang geven en hem uitleveren aan Pakistan met de garantie dat hij zijn straf zou uitzitten in de minst comfortabele gevangenis.

Amon_Re 15 november 2014 12:08

Los staand van het misdrijf is de reden waarom dit gebeurd zowaar nog meer wraakroepend. Hoeveel decennia al sleept dit probleem aan?!

Skobelev 15 november 2014 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7410531)
De dader ging nogal gewelddadig te werk.

Misschien is hij nog best geholpen door de mix van curatieve, repressieve en preventieve diensten die zijn cultuur hem kunnen aanbieden. In zijn land van herkomst bedoel ik; geen amateurisme van bij ons.

.

Je wil hem als straf een gratis ticket anbieden om zijn familie te bezoeken? Ik vermoed dat we met Pakistan, net zo min als met alle andere landen waar het gros van de criminelen hier ten lande vandaan komen, geen uitwisselingsverdrag hebben om hun straf in het land van herkomst uit te zweten.
Opknopen.

Skobelev 15 november 2014 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 7410538)
Los staand van het misdrijf is de reden waarom dit gebeurd zowaar nog meer wraakroepend. Hoeveel decennia al sleept dit probleem aan?!

Inderdaad, de autochtoon is hier de sitting duck. Met dank aan het politiek establishment welke de hordes achterlijke criminelen op ons hebben losgelaten.

de vuile muilekoek 15 november 2014 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7410556)
Inderdaad, de autochtoon is hier de sitting duck. Met dank aan het politiek establishment welke de hordes achterlijke criminelen op ons hebben losgelaten.

Nog paar jaar geduld .... en we gaan het zelf mogen oplossen,;-)

Garry 16 november 2014 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7410484)

Rechtspraak in België is zoals een sneeuwbal die je van berg naar beneden laat rollen. Daarvan weet je ook nooit vooruit waar dat deze zal aankomen.

Garry 16 november 2014 01:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7410536)
Eigenlijk verdient dat zwijn (met mijn excuses t.a.v. deze dieren) opgeknoopt te worden. In zijn land van herkomst wordt deze vorm van doodstraf nog vol overtuiging toegepast. Het enige wat wij kunnen en zouden moeten doen is die kornuit levenslang geven en hem uitleveren aan Pakistan met de garantie dat hij zijn straf zou uitzitten in de minst comfortabele gevangenis.

Idd. Eigenlijk zou iedere allochtoon welke hier een misdrijf pleegt moeten berecht worden volgens de wetten van het land van herkomst. Wanneer gij of ik in Thailand aan kinderverkrachting doet en daarvoor gearresteerd zouden worden, worden wij ook hier naar Belgische wetten, daarvoor terechtgesteld. Dat het misdrijf in Thailand heeft plaatsgevonden en niet hier doet niet ter zake aangezien wij onder de Belgische wetgeving vallen. Dan moet dat zo ook het geval zijn voor al dat, hier aangespoeld, buitenlands crapuul.

lamenielachen 16 november 2014 03:56

Citaat:

Dat kan je van de rechtbank in Hasselt niet verwachten, zijn ze niet bevoegd voor.
Daar rond en in Hasselt is het anders ook maar een soepke met de politie en het gerecht ze komen geregeld in het nieuws. Waar rook is is vuur hé.

vlaams realist 11 december 2014 13:24

Lijkt me dat die vriend , uitbater van een manége , illegalen tewerkstelde .
Geen oog had voor de veiligheid van vrouwen in zn omgeving .
En ongeveer alle wetten overtrad i.v.m. arbeidsrecht .
Niet uit armoede ; grote auto , manege , gouden ring .
Eerder uit eigenbelang .
Ze mag haar verdraagzame vriend zeker bedanken voor zijn rol in het aanleveren van haar verkrachter .

Xenophon 11 december 2014 13:33

Citaat:

Die sturen hem dan terug naar de Begijnenstraat of de gevangenis in Vorst.

vlaams realist 11 december 2014 13:35

Wie is dan die vriend die illegalen kan aannemen op zijn manége ?
Waarom wordt daar niks over verteld ?
Waar verbleef die illegale werknemer ? Hoe werd dat betaald ? In het zwart ?
Beetje journalist vind de antwoorden op mn vragen .

Xenophon 11 december 2014 13:39

Assisen of geen Assisen, het slachtoffer had slimmer moeten zijn en verklaren dat de man naar cannabis rook.

Hij had dan ongetwijfeld wel Assisen gekregen.

Vrijheideerst 11 december 2014 13:57

Asissen is een klucht, dat afschaffen is ook al een besparing van enkele miljoenen.

vlaams realist 11 december 2014 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7448113)
Assisen of geen Assisen, het slachtoffer had slimmer moeten zijn en verklaren dat de man naar cannabis rook.

Hij had dan ongetwijfeld wel Assisen gekregen.

Béatrice had dat kunnen verklaren , maar de shit in zn brain heeft ervoor gezorgd dat ze nx meer verklaard .
Zijn luxeverblijf in gevangenissen hebben hem niet beter gemaakt .
Misschien het hotel eens vervangen door een echt booth-camp ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be