![]() |
Onkunde staatssecretaris Elke Sleurs (N-VA)
Elke Sleurs (N-VA), de staatssecretaris bevoegd voor wetenschapsbeleid heeft haar beleidsnota ingediend.
Niet alleen wordt Belspo afgeschaft (waarom is niet duidelijk, maar de taken ervan zouden door de FOD economie uitgeoefend worden), maar ook worden de federale wetenschappelijke instellingen "verzelfstandigd" een "interfederaal" agentschap voor ruimtevaartbeleid opgericht (los van het wetenschapsbeleid). M.a.w. : een minister die haar eigen departement uitholt. Voor wat is ze dan eigenlijk bevoegd? :roll: |
Sleurs is geen minister.
Probeer eerst eens je eigen onkunde bij te vijzen. |
Even diagonaal doorbladerd, ik zie niet direct iets alarmerend
|
Citaat:
Maar mag een staatssecretaris er dan wél een rommeltje van maken? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je Belspo afschaft, hol je dan je bevoegdheden niet uit? Als je de federale wetenschappelijke instellingen verzelfstandigt en er een beheerscontract voor opstelt dat voorziet in de "participatie van de vertegenwoordigers van de federale overheid en van de deelgebieden", hol je dan niet alleen je eigen bevoegdheden uit, maar breek je dan ook niet de belofte van je partij, te weten dat dit enkel een sociaal-economische regering zou zijn? |
Citaat:
Blijft hilarisch onze Yaminne. |
Citaat:
Dan kan yamminé nog eens geBELgd zijn. |
/
|
Citaat:
Waarom zou het beter zijn om dat ene te behouden? Waarom mogen die andere spullen niet 'verzelfstandigd' worden en waarom zou het zeer aparte ruimtevaardbeleid niet nauwer mogen aansluiten bij de bestaande industrie die we hier gelukkig nog hebben in dat domein ? . |
Citaat:
|
Citaat:
De POD Wetenschapsbeleid (Belspo dus) is het federale wetenschapsbeleid.Vandaar mijn opmerking dat de staatssecretaris haar departement uitholt. Of moet ik zeggen ... afschaft? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit heeft dus niets met de onkunde van Sleurs te maken. Integendeel, het is juist een kunde om die federatie stap voor stap te ontmantelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien, waarom is een apart agentschap nodig om nauwer aan te sluiten bij de industrie? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be