Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bart De Wever met 91 procent herverkozen als voorzitter van N-VA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=209466)

Universalia 16 november 2014 11:18

Bart De Wever met 91 procent herverkozen als voorzitter van N-VA

Bron

Detail tekst:

Citaat:

Bart De Wever kan beginnen aan zijn vierde termijn als voorzitter van N-VA. De Wever haalde 91 procent van de stemmen, zijn uitdager Geert Vertongen 9 procent.
p.s. Misschien dubbelpost en las ik er ergens ten velde over ... :oops:

de vuile muilekoek 16 november 2014 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7411880)
Bron

Detail tekst:

In de ZONDAGSKRANT wel, in West VL. van bij de warme bakker op de hoek;-)

Pandareus 16 november 2014 12:05

En aangezien Bart uiteindelijk de Bracke-bocht heeft ingezet en in de praktijk heeft omgezet door regeringsdeelname zonder communautair programma en het confederalisme op zolder heeft gezet is deze verkiezing ook een goedkeuring daarvan. De leden hebben dus met 90,76% een plebisciet gegeven aan het het wegzetten van de confederale fetisj. :-D

Vrijheideerst 16 november 2014 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7411958)
En aangezien Bart uiteindelijk de Bracke-bocht heeft ingezet en in de praktijk heeft omgezet door regeringsdeelname zonder communautair programma en het confederalisme op zolder heeft gezet is deze verkiezing ook een goedkeuring daarvan. De leden hebben dus met 90,76% een plebisciet gegeven aan het het wegzetten van de confederale fetisj. :-D

Dus gij hebt met bijna alle leden gesproken?

Wanneer eens voorzittersverkiezingen bij de SP.A, zodat fraudebestrijder John premier kan worden?

Pandareus 16 november 2014 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7411963)
Dus gij hebt met bijna alle leden gesproken?

Neen, die leden hebben zelf gesproken, via hun stemgedrag. Te moeilijk om te begrijpen ?

Citaat:

Wanneer eens voorzittersverkiezingen bij de SP.A, zodat fraudebestrijder John premier kan worden?
Juni 2015, maar dat wist je wel ? Wat je blijkbaar niet weet is dat voorzittersverkiezingen bij de sp.a niet beslissen wie premier kan worden.
Het was je wellicht niet geheel duidelijk, maar er is écht wel een verschil tussen premier zijn, en partijvoorzitter.

Voor beginners, of minder lucide forumleden is dit aangewezen lectuur :

Supe®Staaf 16 november 2014 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7412240)
Neen, die leden hebben zelf gesproken, via hun stemgedrag.

Ik wil u gerust de eer gunnen van het feilloos voorspellen van de Bracke-bocht, mét daaropvolgende regeringsdeelname zonder communautaire geintjes.
Maar om uit stemgedrag de ideologie van de stemmer af te leiden is een brug te ver.
Als N-Va'er (of crypto-VB-overloper) stemmen op De Wever als voorzitter van zijn kloteclubke, kan echt meerdere redenen hebben, en kan zelfs zonder reden geschieden.

Ikzelf stemde reeds zowel voor extreem links, als voor VLD, zelfs SP, en ik sluit niet eens uit dat ik ooit VB stem.
Voor praktisch geen enkele van die stemkeuzes kan jij het waarom achterhalen.
Je kan niet in andermans hoofd kijken.

Sukkelaar 16 november 2014 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7412334)
Ikzelf stemde reeds zowel voor extreem links, als voor VLD, zelfs SP, en ik sluit niet eens uit dat ik ooit VB stem.

Er is dus nog hoop?

Het Oosten 16 november 2014 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7411880)
Bron

Detail tekst:

Armoede troef bij de NVA. Vier (4) keer dezelfde voorzitter. En De Wever maar oreren dat hij niet langer dan twee keer voorzitter zou zijn.

Nu, let wel, De Wever zegt zoveel waar hij later op terugkomt. Niets nieuws onder de zon dus.

Supe®Staaf 16 november 2014 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door agter de weireld (Bericht 7412342)
In uw geval is het waarschijnlijk uw ongeëvenaard egoïsme.

Weest blij dat er nog egoïsten zoals ik rondlopen.
Dergelijke egoïsten zorgen voor zichzelf, en teren bijgevolg niet op de kap van de gemeenschap.
Als iedereen op mijn manier egoïst was, dan zou de toestand hier niet zo lamentabel zijn.
Maar het vergt natuurlijk een inspanning om de partij-oogkleppen even af te zetten om die waarheid te begrijpen.
Citaat:

Bij de N-VA kunnen ze u dus missen als de pest. :lol:
Dat geloof ik heel goed.
Mensen met visie zijn daar niet gewenst.

Supe®Staaf 16 november 2014 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7412359)
Er is dus nog hoop?

Hoop dat ik ooit mijn stem aan de N-Va verkloot?
Normaal niet, maar ja....
Iedereen kan een ongeval krijgen waar hij als een totaal hersendode, kwijlende mongool uitkomt.....

A=A 16 november 2014 17:18

Jammer. Bart De Wever is een van de minst capabele politici die N-VA heeft, hij is veel te conservatief.

HRobin 16 november 2014 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7412365)
Armoede troef bij de NVA. Vier (4) keer dezelfde voorzitter. En De Wever maar oreren dat hij niet langer dan twee keer voorzitter zou zijn.

Nu, let wel, De Wever zegt zoveel waar hij later op terugkomt. Niets nieuws onder de zon dus.

Waarschijnlijk bent U te jong om de bocht(en) van Louis Tobback te herinneren. Het zij zo, niets nieuws onder de zon

Pandareus 16 november 2014 18:01

Citaat:

Ik wil u gerust de eer gunnen van het feilloos voorspellen van de Bracke-bocht, mét daaropvolgende regeringsdeelname zonder communautaire geintjes.
Maar om uit stemgedrag de ideologie van de stemmer af te leiden is een brug te ver.
Als N-Va'er (of crypto-VB-overloper) stemmen op De Wever als voorzitter van zijn kloteclubke, kan echt meerdere redenen hebben, en kan zelfs zonder reden geschieden.

En 't was nu net zo plezant, Vrijheideerst was al meegestapt in het verhaal en ik was van plan er nog een beetje mee te rammelen...
;-)

inhoudelijk : je hebt gelijk.

reservespeler 16 november 2014 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 7412445)
Waarschijnlijk bent U te jong om de bocht(en) van Louis Tobback te herinneren. Het zij zo, niets nieuws onder de zon

Ligt die nog steeds op de treinsporen?

Shalom 16 november 2014 18:20

Een Noord-Koreaanse uitslag, dat zou beter passen bij het congres van de PVDA.

De schoofzak 16 november 2014 19:06

Alleszins mijn echtgenote en ikzelf hebben op hem gestemd.
Ik ben zeker van de stem van mijn echtgenote, want ik heb het zelf, via de voorziene codes, ingevoerd via elektronische weg.

.

manta 16 november 2014 19:09

't Begint wel een beetje op het verhaal van Mieke Vogels te lijken...Die bleef ook goed op haar postje zitten...
Gelukkig is er geen maximum aantal keer dat ze voorzitter kunnen worden...

robert t 16 november 2014 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7412365)

In crisistijden moet een grote volkspartij geleid worden door een groots politicus. Bart De Wever beantwoordt aan dit profiel. Vier termijnen is veel maar het kan niet anders.

robert t 16 november 2014 19:38

Citaat:

1.400.000 N-VA stemmers vormen dus een "kloteclubje". Je vertoeft met deze uitspraak in zeer aangenaam gezelschap. Een zekere de brabander, woordvoerder van de bub op dit forum, gebruikt identiek dezelfde benaming. Als je nu weet dat d.b. één van de grootste idioten is die hier publiceert, kan je gemakkelijk de conclusie zelf trekken.

Alfons 16 november 2014 19:42

Hoeveel termijnen heeft Di Rupo er op zitten?

Je kunt natuurlijk ook doen als Di Rupo.
De regering leiden en een 'dienstdoende' opvolger aanduiden en zelf daadwerkelijk voorzitter blijven. Vervolgens de 'dienstdoende' voorzitter belachelijk maken door hem te vergezellen bij zijn bezoek aan de informateur zodat geen enkel woord van de 'dienstdoende' hem ontsnapt.
Sindsdien spreek ik over hem als Benito Di Rupo.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be