![]() |
Autorijden is te goedkoop
http://deredactie.be/cm/1.738518?view=popupPlayer
We zitten met een overconsumptie van autoverkeer met de gekende gevolgen. Dit is dan ook een eerste punt dat men dient aan te pakken als de verkeersknoop wenst te ontwarren. Het autoGEBRUIK dus duurder maken. |
Citaat:
Globaal minder innames voor de staat. Veel meer tanktoerisme# voor de gelukkigen die niet te ver van de grens wonen. Eerder werk vinden in de buurlanden, wonen in België is ook niet meer echt nodig. # Citaat:
|
Inderdaad! We moeten dringend het plebs laten hun auto aan de kant zetten.
Auto's moeten voorbehouden zijn voor de elite. |
Citaat:
|
Klopt, maar het autogebruik duurder maken gaat wel dit als (nefast) gevolg hebben: je gaat enkel nog bedrijfswagens en de auto's van de elite op de wegen hebben...
Misschien moeten we de prijs van een liter fossiele brandstof doen afhangen van het vermogen of het belastbaar inkomen? Laten we misschien al eens beginnen met het fenomeen bedrijfswagens (meestal gepaard gaande met gratis tankkaarten, ook voor privé verplaatsingen) aan te pakken? |
bezit gratis?
Waarom rond de pot draaien: brandstof dubbel zo duur + geen verkeersbelasting en inschrijvingstaks. Sociaal en ecologisch. Wie weinig km moet doen komt er beter van af. En te korte ritten vebruiken relatief veel en zal dus relatief duur zijn. En stilstaan in de file is dubbel zo pijnlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk eerder aan het heropvoeden van autorijders. Korte ritten zijn duur. Een (relatief) koude motor gaat meer verbruiken. Maar een tweede of derde wagen in een gezin flink duurder maken is een betere oplossing ! |
Citaat:
Maar het optrekken van de brandstofprijs is zeker geen slechte optie om overbodig autogebruik te ontraden. Helaas gaat men daar dingen mee raken zoals horeca in toeristenvallen. |
Citaat:
|
Citaat:
Moeder waarom werken wij? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan maar met 1 wagen tegelijkertijd rijden. Voor mijn hobby heb ik een 4x4, 3200 turbo diesel 6 versnellingen automatic. Ik rijdt hier alleen mee in het weekend of als ik eens ergens heen moet. Ik neem nooit een vlieger om op vakantie te gaan. Ik rijdt niet naar de Kust om daar te gaan liggen tussen al die andere mensen. Ik ga niet naar de ardennen om .... Kortom, op vakantie gaan zegt me niets. Waarom zou ik dan zoveel meer moeten gaan betalen terwijl anderen met de vlieger 'nutteloze reizen make, reizen die er ook nog eens voor zorgen dat een stroom geld in het buitenland uitgegeven wordt? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik woon in een klein dorpje en als ik hier weg wil, moet ik al een belbus bellen. In het weekend zijn er slechts om het uur bussen en als ik naar mijn ouders wil, ben ik net geen 4 uur onderweg. Met de auto ben ik 1u40 onderweg, dat is 2,5x zo snel en kan ik vertrekken wanneer ik wil. Ik begrijp dat je geen busverbinding om het kwartier kan inleggen naar het hol van Pluto, maar ik hoop dat de mensen die afgeven op de autogebruikers ook begrijpen dat ik geen 140 minuten maal 2 ga verspillen op mijn schaarse vrije tijd om mijn ouders nog eens te zien. |
Citaat:
De staat gaat er geen € meer aan verdienen, maar wel zijn broek aan scheuren met 1444 km landsgrenzen, de eerste buitenlandse pomp ligt voor mij op 9 km. :-) Naja wslk is een IQ zoals de zone Vmax- 30-50-70 (kmh) tegenwoordig al genoeg om het verkeersbeleid in de respectievelijke zones te mogen bepalen. Zie ook 2e zin van mijn onderschrift. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be