![]() |
Sjieke meubelen voor de daklozen.
Verfrissend nieuws.
De chique Hilton op de Antwerpse Groenplaats renoveert. De overtollige meubelen schenken ze nu weg aan Victor, een centrum en winteropvang voor daklozen. Hopelijk houden die mensen het een beetje netjes en is alles niet binnen de kortste tijd vervuild of vernietigd: http://www.gva.be/cnt/dmf20141118_01...-voor-daklozen ![]() |
Eindelijk mensen die aan de minder begoeden denken.
|
Citaat:
|
Citaat:
Een 15-tal paterkes in een abdijcomplex dat meer dan honderd man kan huisvesten, omringd door landerijen en bossen waar de gemiddelde victoriaanse grootgrondbezitter jaloers op zou zijn. Maar de daklozen huisvesten? Ho maar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik stop af en toe een minder fortuinlijke medeburger eens 5 euro toe, maar voor de rest kom ik er voor uit dat ik een egoïstische zak ben, zonder dat ik anderen bedreig met een eeuwigheid in het vagevuur als ze niet anders handelen dan ik. |
Citaat:
In vergelijking met vroeger heeft de abdij nog maar weinig gronden. Daarnaast heeft de abt trouwens te kennen gegeven dat het achterliggend bos verkocht zal worden. |
Citaat:
|
Anders had Hilton misschien moeten betalen om van haar afval af te geraken. Nu krijgen ze nog wat gratis reclame erbij.
|
Citaat:
|
Citaat:
De goede fee met de baard (mocht die al bestaan hebben) zei "wie zonder zonde is ,werpe de eerste steen ". Een spirituele belofte , wat is dat ? U heeft duidelijk problemen met "de kerk" , welkom bij de bende . U ziet echter niet dat zonder die kerk er net zoveel doden waren gevallen . Die oude structuur mag er gerust aan geloven , Maar dan liefst voor een betere structuur . We waren goed bezig in Belgie , maar nu zijn we weer achteruit aan het gaan . Na afgave van meer dan 50 percent van mn loon geef ik geen bal meer . Hardvochtig hé . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is trouwens verbazend hoe lastig het is voor een dakloze om uit die vicieuze cirkel te geraken. Je kan niet geloven hoeveel tijd je ergens staat aan te schuiven en te wachten op een dag om iets in orde te krijgen... Aangezien mensen in die situatie bv ook al eens schulden hebben is het ook niet mogelijk om 't adres hier te zetten. Een probleemadres dus. Ondertussen blijft het hopen op een doorbraak bij het OCMW of het winnen van een lotto...:? (Persoonlijk zie ik 6 juiste met de lotto meer zitten :-) ) Het zijn kleine optelsommetjes van problemen die je tegenkomt en die toch stapje per stapje opgelost moeten worden voor iemand weer op eigen benen kan staan. Best vermoeiend eigenlijk, maar 't zal wel lukken. En jij? |
Citaat:
|
Citaat:
Ook daar heb ik niet doorgedrukt . Zaak stopgezet en ambtenaar geworden . Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be