![]() |
ACV gaat tever!
Ik vond vandaag een "namaak" briefje onder mijn ruitenwisser omtrent een parkeerboete.
Buiten de ingevulde gegevens leek het een vrij echte boete. datum:.. voertuig:.. Nationaliteit:... Vaststelling:.... te betalen som:... op rekening: IBANBE00.... Referentienummer:... enz. Zijn dit geen verboden praktijken? Het zou mij niet verbazen dat oudere mensen dit zeer ernstig nemen en een overschrijving gaan doen naar één of andere openbare instelling. Kan ik aangifte doen bij de politie, voor valsheid in geschrifte? |
Citaat:
Mijn vrouw had dit ook voor op Antwerpen L.O.:-) Ik vond het een goed gevonden mop want zoals jij het voorstelt klopt het niet. Je hebt namelijk alle ingevulde gegevens weggelaten wat niet eerlijk is. Voor mij was het onmiddellijk duidelijk dat het om een stunt ging. Er was geen gevaar dat iemand op dat rekeningnummer ging storten want het bestond enkel uit nullen. Ook het opgegeven bedrag van de boete nl. € 830.00 voor een parkeerovertreding was waanzinnig hoog; komt daarbij dat ALLE auto's voorzien waren van deze ludieke boete, ook de wagens die juist geparkeerd stonden. Verder stond bijna overal een verwijzing naar het ACV. En echt het leek zelfs van ver niet op een boete. Daarom als je je niet belachelijk wilt maken bij de politie laat dit rusten. |
Ten eerste is het verboden om zomaar aan iemands eigendom te zitten, zonder het te vragen.
Daarbij, iemand die nog nooit dergelijke boete gezien heeft, kent het verschil niet met een echte boete. En het is ook niet omdat de ingevulde gegevens niet kloppen, dat je moet denken dat een boete ongeldig is. Als ik volgende keer een echte boete krijg en deze weg gooi, omdat ik persoonlijk vind dat deze ook niet echt lijkt... zal geen enkele politieagent aanvaarden. Misschien moet er maar iemand bij u eens een kopij van een echte boete met aangepaste gegevens achter uw ruit steken, met een valse bankrekening. Eens zien of je dan ook nog zult lachen... |
Citaat:
|
Heeft er iemand zo'n prentje?
Ik zou het wel eens willen zien om te weten over wat het gaat. :-) |
Die mannen van de vakbond hebben helemaal geen briefjes onder de ruitenwissers te stoppen. Ik heb met hun gelul geen zaken, integendeel, de mensen hebben er alleen maar grote hinder van. Zij gebruiken brutaal en onbeschaamd de chantagetechniek door andere mensen, die met hun zaak niets te maken hebben, gewoon te kloten omdat ze hun zin niet krijgen. Om het eens te zeggen zoals de Franstaligen het doen: Q'ils vont se pendre ailleurs!
|
klacht neerleggen bij de politie? De vakbond heeft geen rechtspersoonlijkheid, ze kunnen dus gelijk wat voor misdaad begaan zonder gestraft te worden (en daar maken ze gretig van gebruik)
|
Citaat:
|
Citaat:
zoek het zelf op. Maar ik merk dat je naast de kwestie antwoord. De vakbonden hebben wel degelijk geen rechtspersoonlijkheid en kunnen dus met gelijk wat wegkomen |
't is toch al een verbetering tegenover de auto's omdraaien en in brand steken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Omdat het heel waarschijnlijk is dat enkel een ouwe sok zo zit te zagen over een briefje onder zijn ruitewisser. En als die ouwe sok dan nog wat gaat zitten memmen over vakbonden is het helemaal raak. Waar wacht jouw partij eigenlijk op om een parlementair initiatief te nemen om rechtspersoonlijkheid te geven aan vakbonden ? Of zit het ouwe peekes instituut lieve te zagen dan er iets aan te doen ? |
Citaat:
Ik ben 106... :roll::roll: Iedereen mag van mij zijn of haar ongenoegen uiten. Maar andere mensen opdringen door belachelijke briefjes onder de ruitenwisser steken, zegt meer over hun dan over mij. |
Citaat:
|
Citaat:
En het verklaart veel... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be