![]() |
VS erkent kinderrechten niet : doodstraf wordt onmogelijk op minderjarigen!!
Dit vond ik toch redelijk schokkend.
Naar aanleiding van de verjaardag van de kinderrechten, heb ik mijzelf hier in verdiept : Naast Somalië , erkent ook de VS de kinderrechten niet! reden : ze kunnen geen doodstraf meer uitvoeren op kinderen!! |
Kinderen zijn voor mij kleine volwassenen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind doodstraf zelfs onaanvaardbaar bij grote volwassenen, en middelmatige volwassenen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat was om tijd te winnen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maakt U zich vooralsnog geen zorgen, men knalt ze gewoon op straat of school af. Ferguson... Etc. |
Citaat:
Schofterig. Ik vind de doodstraf voor kinderen misdadig. Wel vind ik dat jongens met 13 en meisjes met 12 volwassen zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is toch al één positief iets in die onzinnige uitspraak... Een 13-jarige heeft noch verantwoordelijkheidszin, noch overlevingskansen als deze 'als volwassene' in de maatschappij moet staan. Die hun pubertijd moet zelfs nog maar beginnen!! |
Citaat:
Vanaf 13. De doodstraf voor homoseksuelen is voor mannen, niet voor vrouwen. Het is wel verboden voor vrouwen, maar geen doodstraf. |
Citaat:
|
De VS zijn de echte rogue nation van de wereld.
Er zijn heel wat verdragen, naast dat van de rechten van het kind, waar de VS zowat het enigste land in de wereld is die niet willen tekenen. Probleem is voornamelijk dan mensen blind zijn gemaakt door pro VS propaganda in de Europese media. Europeanen kunnen dingen niet meer vanop een afstand bekijken. Een van de redenen waarom de VS tegen de verklaring van de rechten van het kind zijn is omdat fysieke straffen op scholen dan niet meer mogelijk zouden zijn (er zijn wel individuele staten binnen de VS die fysieke straffen verboden hebben). Daarnaast vraagt de conventie dat kinderen niet samen met volwassenen opgesloten kunnen worden in gevangenissen. Dat ziet de VS ook niet zitten. In de VS kunnen kinderen 'life without parole' krijgen. Dat wil de VS behouden zo. Human rights watch: “It is awkward when the US tries to promote child rights in other countries—they all remind us that they’ve joined the treaty and we have not.” |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be