Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Ben Weyts lost het op (https://forum.politics.be/showthread.php?t=209726)

Klein Licht 21 november 2014 15:48

Ben Weyts lost het op
 
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141120_01386895

Citaat:

Een maximumsnelheid van 70 kilometer per uur wordt de norm op de gewestwegen. Nu is dat nog 90 kilometer per uur. Dat bleek donderdag bij de bespreking van de beleidsnota Mobiliteit in de bevoegde commissie van het Vlaams parlement. Minister Ben Weyts wil enkel nog een snelheid van 90 kilometer per uur op wegen met een middenberm.
Dankuwel Niveanen!

Binnenkort lachen ze ons nog méér uit in de walen

morte-vivante 21 november 2014 16:04

ik zie dat er nog maar weinig gewestwegen overblijven waar er geen 70-borden staan

de uitzondering is de regel geworden. en dus dient de wetgeving te volgen

Vette Pois(s)on 21 november 2014 16:07

Vroeger geen geld om deftige schoenen te kopen, maar nu met het terreinvoertuig dankzij de lening moet iedereen aan de kant.

Goed zo Ben, veiligheid boven alles.

En hopelijk nu ook minder platgereden dieren die gelijk stukken karton op de weg blijven liggen.

Micele 21 november 2014 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 7419778)
ik zie dat er nog maar weinig gewestwegen overblijven waar er geen 70-borden staan

de uitzondering is de regel geworden. en dus dient de wetgeving te volgen

Euh aan de federale wetgeving (Art 11) heeft Weyts en co niets te zeggen zonder W en Bxl.

Een Vlaamse wegcode ? :roll:

Bobke 21 november 2014 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7419753)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141120_01386895



Dankuwel Niveanen!

Binnenkort lachen ze ons nog méér uit in de walen

Dat voorstel heb ik jaren geleden ook al gehoord en jiet van de Niveanen.
De achterliggende gedachte is het aantal verkeersborden te beperken.
Nu moet men na elk zijstraatje een 70 bord plaatsen.

fabianen 21 november 2014 17:29

Altijd dat achteraf klagen als ze verkozen zijn.Nooit eens vooraf kijken in de politiek!

Het Oosten 21 november 2014 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7419753)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141120_01386895



Dankuwel Niveanen!

Binnenkort lachen ze ons nog méér uit in de walen

Straks moeten we nog met de trottinet gaan rijden.

De geheime agenda van Ben Zwets:



Micele 21 november 2014 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7419942)
De achterliggende gedachte is het aantal verkeersborden te beperken.

Dat doet men door zoneborden te plaatsen op de invalswegen naar een gebied rondom de bebouwde kom.

Citaat:

Nu moet men na elk zijstraatje een 70 bord plaatsen.
Als men bvb een zone 70 invoert rondom de bebouwde kom moet men dat niet, die federale wetten zijn er al lang.

Citaat:

http://www.nieuwsblad.be/article/det...20614_00183936

Daar wilden we vanaf. Zoneborden zijn ook goedkoper dan het klassieke systeem met verkeersbord C43 (max. 70km/u). Van die zouden we er 350 moeten plaatsen. Met zoneborden komen we maar aan 104 borden voor de gemeentewegen en 19 voor de gewestwegen. Vijf gewestwegen (N8, N48, N415, N462 en N493) doorkruisen Brakel. De maatregel kost de gemeente 7.000 euro.'
‘De invoering van zoneborden betekent dat de maximumsnelheid 70 wordt', gaat politiecommissaris Dirk Hoebeke verder.
of ~ 3,5 maal minder borden door zoneborden te plaatsen.

Maar blijkbaar wil men van gans Vlaanderen een bebouwde kom maken. :roll:
Zal niet lukken. :-)

Blue Sky 21 november 2014 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 7419784)
Vroeger geen geld om deftige schoenen te kopen, maar nu met het terreinvoertuig dankzij de lening moet iedereen aan de kant.

Goed zo Ben, veiligheid boven alles.

En hopelijk nu ook minder platgereden dieren die gelijk stukken karton op de weg blijven liggen.

Inderdaad, met de nog steeds toenemende mate van lintbebouwing is er thans veel meer kans op allerhande conflicten; gaande van een voetganger of fietser die de weg moet oversteken tot iemand die van zijn oprit komt. Vaak vindt men ook bomen langsheen de wegen dus lijkt het de logische stap de snelheid naar 70 km/h te brengen zoals dat reeds op het merendeel van de gewestwegen het geval is. Dit is een goede snelheidslimiet met een goede balans tussen snelheid / veiligheid.

Daarnaast zorgt deze regel tevens voor meer eenduidigheid en heeft men niet meer al die borden nodig.

Kortom, dit lijkt me een goede maatregel, al zullen er weer een heleboel miauwen over hoe onmenselijk deze regel is.

AsGardSGO 21 november 2014 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 7419778)
ik zie dat er nog maar weinig gewestwegen overblijven waar er geen 70-borden staan

de uitzondering is de regel geworden. en dus dient de wetgeving te volgen

Mooie redenatietrein, trek je die consequent ook door naar alles dan!?

Er zijn nog maar weinig mensen die zich iets aantrekken van de verkeersregels; de uitzonderingen zijn de regel geworden dus de wet moet maar volgen:
De verkeersregels worden afgeschaft en wettelossheid regeert.

Meer en meer mensen neuken erop los en bedriegen hun partner;
De uitzonderingen zijn de regel geworden dus de wet moet maar volgen:
huwelijk afgeschaft en polygamie is nieuwe regel.

Er zijn meer en meer pedofielen die jonge kinderen neuken.
De uitzondering is de regel geworden dus de wet moet maar volgen:
Pedofilie is toegestaan en niet meer illegaal.

MOCHT je het NOG STEEDS NIET DOORHEBBEN:
In de USA versoepeld men deze wetten en hier zijn ze aan het verstrengen.
Daar bovenop klagen en zagen we constant maar juichen wat we bekritiseren wel toe; nog meer en strengere regels wat leidt tot nog meer malcontent.

Maar nee we vinden ons zelf niet vermoeiend en creatief oplossingsgericht hoor..
Echt niet!

DewareJakob 21 november 2014 20:52

Het land met de laagste toegelaten snelheid en met het hoogst aantal verkeersslachtoffers. Maar elk ongeval is zogezegd te wijten aan overdreven snelheid. Kan het ongerijmder?

AsGardSGO 21 november 2014 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7420270)
Het land met de laagste toegelaten snelheid en met het hoogst aantal verkeersslachtoffers. Maar elk ongeval is zogezegd te wijten aan overdreven snelheid. Kan het ongerijmder?

Eigenlijk niet beste...
En dan bekijken ze u vies als je de vinger met zout op de wonde legt of je zo snel mogelijk wil emigreren hier vandaan. Als was het voor de mentaliteit van de mensen zelf...

Bobke 21 november 2014 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7420270)
Het land met de laagste toegelaten snelheid en met het hoogst aantal verkeersslachtoffers. Maar elk ongeval is zogezegd te wijten aan overdreven snelheid. Kan het ongerijmder?

Aan wat is het dan wel tewijten volgens u en hoe zou jij het oplossen?

Jan van den Berghe 21 november 2014 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7419753)
Binnenkort lachen ze ons nog méér uit in de walen

Waarom dan wel?

Jan van den Berghe 21 november 2014 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7420270)
Het land met de laagste toegelaten snelheid en met het hoogst aantal verkeersslachtoffers. Maar elk ongeval is zogezegd te wijten aan overdreven snelheid. Kan het ongerijmder?

Hoogst aantal verkeersslachtoffers? Woont u dus in Griekenland?

De schoofzak 21 november 2014 22:17

Ik ben best bereid om wat snelheid "in te leveren", als er nog maar een schijn van mogelijkheid is dat daardoor minder gekwetsten en doden in het verkeer vallen.

Geen probleem dat snelheidsborden zeer vaak herhaald worden. Liever 100 borden, dan één keer onzekerheid.

.

cookie monster 22 november 2014 02:42

De schoofzak , inderdaad , zelfs meer flitscamera's ,
of zoals men in Gent doet , en dan hebben weggebruikers 2 keuzes !!

Het Oosten 22 november 2014 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 7420075)
Inderdaad, met de nog steeds toenemende mate van lintbebouwing is er thans veel meer kans op allerhande conflicten; gaande van een voetganger of fietser die de weg moet oversteken tot iemand die van zijn oprit komt. Vaak vindt men ook bomen langsheen de wegen dus lijkt het de logische stap de snelheid naar 70 km/h te brengen zoals dat reeds op het merendeel van de gewestwegen het geval is. Dit is een goede snelheidslimiet met een goede balans tussen snelheid / veiligheid.

Daarnaast zorgt deze regel tevens voor meer eenduidigheid en heeft men niet meer al die borden nodig.

Kortom, dit lijkt me een goede maatregel, al zullen er weer een heleboel miauwen over hoe onmenselijk deze regel is.

Ja, maar toch. Men moet niet gaan overdrijven. Nu wordt alles op 70km/u gezet, hetgeen toch voor een wagen al zeer traag is. En ik zie dit nog evolueren naar 60 km per uur binnen een paar jaar om tenslotte te eindigen met een opgelegde snelheid van 50km/u. indien men zo blijft voortdoen. Er zijn grenzen.

Bobke 22 november 2014 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7420664)
Ja, maar toch. Men moet niet gaan overdrijven. Nu wordt alles op 70km/u gezet, hetgeen toch voor een wagen al zeer traag is. En ik zie dit nog evolueren naar 60 km per uur binnen een paar jaar om tenslotte te eindigen met een opgelegde snelheid van 50km/u. indien men zo blijft voortdoen. Er zijn grenzen.

En waar trekt ge de grens, als het voorstel van NVA komt?
Ge weet toch dat die snelheidsbeperkingen er vooral onder de sossen kwamen?

Het Oosten 22 november 2014 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7420675)
En waar trekt ge de grens, als het voorstel van NVA komt?
Ge weet toch dat die snelheidsbeperkingen er vooral onder de sossen kwamen?

Ja maar ik was ook niet akkoord met de socialisten. Maar nu is het Ben Weyts die het voor het zeggen heeft. Persoonlijk vind ik 70km/ uur erg traag voor een auto. Eigenlijk zou 80 km/ uur de ideale snelheid zijn. Dat is niet vlug maar ook niet heel traag. Maar goed, 70km/ uur, het zij zo. Men moet wel niet lager gaan.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be