Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Weyts wil lederen zetels in bussen De Lijn (https://forum.politics.be/showthread.php?t=209729)

Bert de wafel 21 november 2014 16:51

Weyts wil lederen zetels in bussen De Lijn
 
Ben Weyts is ON FIRE.
Sommigen onder ons gaan het eindelijk voelen, de langverwachte kracht van verandering...onder je billen.

Weyts wil lederen zetels in bussen De Lijn
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141121_01388027

HALELUJA !!

Micele 21 november 2014 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert de wafel (Bericht 7419867)
Ben Weyts is ON FIRE.
Sommigen onder ons gaan het eindelijk voelen, de langverwachte kracht van verandering...onder je billen.

Weyts wil lederen zetels in bussen De Lijn
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141121_01388027

HALELUJA !!

Kunstleder ? Voor het comfort of voor het gemakkelijker onderhoud ?

Onder comfort versta ik toch wat anders...

maddox 21 november 2014 17:28

Kunstleder is gewoon rommel voor die toepassing.

Voor meer comfort moet men het niet doen, en qua onderhoud is het ook al niet beter. het is sneller stuk dan een stevig stuk canvas, en dan denken we nog niet eens aan hi-tech vezels.

neen, als we de openbaar vervoer zetels "beter" moeten maken voor die toepassing , dan komen we uit op iets dat niet snel stuk gaat, niet gemakkelijk te vernielen is , licht in gewicht (lichtere bussen verbruiken minder) en nog goedkoop op de koop toe.
Oftewel, harde kunststof bankjes.
Openbaar vervoer en comfort gaan al zowiezo niet samen.

AsGardSGO 21 november 2014 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7419946)
Kunstleder is gewoon rommel voor die toepassing.

Voor meer comfort moet men het niet doen, en qua onderhoud is het ook al niet beter. het is sneller stuk dan een stevig stuk canvas, en dan denken we nog niet eens aan hi-tech vezels.

neen, als we de openbaar vervoer zetels "beter" moeten maken voor die toepassing , dan komen we uit op iets dat niet snel stuk gaat, niet gemakkelijk te vernielen is , licht in gewicht (lichtere bussen verbruiken minder) en nog goedkoop op de koop toe.
Oftewel, harde kunststof bankjes.
Openbaar vervoer en comfort gaan al zowiezo niet samen.

Wat voor ne zever kraamt gij toch (ook) uit?!
Ge kent de oude bussen van de lijn duidelijk niet of hebt ze niet meegemaakt... die hadden zulke bankjes en waren heel onconfortabel.
De bussen van nu zijn zo comfortabel dat er minder zitplaats is dan vroeger.
En zowel vroeger als nu worden de bussen beschilderd, beschreven en vernield. Is de laatste jaren weer iets beter geworden maar het heeft van de jaren 90 tot laat in de 2000's heel erg geweest.. vies om te gaan zitten was het.

Is zoals in de bioscoop; heel dure en goeie zetels: vuile poten erop, ertegen, rugleuningen afgebroken, popcorn, andere snacks en cola uitgesmeerd over de zitting en vloer dat het plakt van hier tot ginder... Nog net niet pissen doet de "beschaafde" mens erop...

DewareJakob 21 november 2014 20:48

Inderdaad, parels voor de zwijnen. Hoe mooier het aanbod is hoe vaker vandalen zich geroepen vinden om dit te vernielen. Trein-bus-tram, ze moeten het ontgelden.

Bobke 21 november 2014 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert de wafel (Bericht 7419867)
Ben Weyts is ON FIRE.
Sommigen onder ons gaan het eindelijk voelen, de langverwachte kracht van verandering...onder je billen.

Weyts wil lederen zetels in bussen De Lijn
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141121_01388027

HALELUJA !!

Ik stel houten banken voor.
Die zijn niet zo gemakkelijk te vernielen.

kelt 21 november 2014 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7420311)
Ik stel houten banken voor.
Die zijn niet zo gemakkelijk te vernielen.

Inderdaad...

Kelt stelt de regionaal aangepaste bus voor.
Hoe dichter bij- of in de steden hoe "harder" het interieur van de bussen.
(zitplaatsen overbodig,daarvoor bel je de belbus)

Op de meer landelijke lijnen mag het wat beschaafder.... ;-)

Bobke 21 november 2014 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 7420323)
Inderdaad...

Kelt stelt de regionaal aangepaste bus voor.
Hoe dichter bij- of in de steden hoe "harder" het interieur van de bussen.
(zitplaatsen overbodig,daarvoor bel je de belbus)

Op de meer landelijke lijnen mag het wat beschaafder.... ;-)

Inderdaad, daar zijn de ritten ook iets langer.

Scorpio 21 november 2014 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7420269)
Hoe mooier het aanbod is hoe vaker vandalen zich geroepen vinden om dit te vernielen.

Laat dat nu pertinent NIET kloppen. In realiteit is het exact omgekeerd: mooi, comfortabel, goed onderhouden en proper materieel wordt in de regel gevoelig minder gevandaliseerd dan vuil, verouderd en oncomfortabel materieel. De MIVB heeft dit al even begrepen: toen zij een aantal jaren geleden nieuwe trams bestelden (de series 3000 / 4000) lieten zij hier al lederen zetels en mooi uitgewerkte, comfortabele en moderne interieurs in installeren. Nu die dingen al een aantal jaren in dienst zijn merkt men dat zij veel minder gevandaliseerd worden dan ouder materieel. Da's één van de redenen waarom ze bij hun recentste nieuwe busbestelling ook daar lederen bekleding en imitatie-parketvloer hebben gespecifieerd.

maddox 22 november 2014 03:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 7420252)
Wat voor ne zever kraamt gij toch (ook) uit?!

Het is uw mening dat ik onzin uitkraam.
Citaat:

Ge kent de oude bussen van de lijn duidelijk niet of hebt ze niet meegemaakt... die hadden zulke bankjes en waren heel onconfortabel.
Nope, zelfs al hadden mijn ouders geen eigen wagen, we gebruikten maar zeer zelden het openbaar vervooer.
Citaat:

De bussen van nu zijn zo comfortabel dat er minder zitplaats is dan vroeger.
En dat maakt het beter?
Citaat:

En zowel vroeger als nu worden de bussen beschilderd, beschreven en vernield.
Vandalen afschieten. Probleem permanent opgelost.
Citaat:

Is de laatste jaren weer iets beter geworden maar het heeft van de jaren 90 tot laat in de 2000's heel erg geweest.. vies om te gaan zitten was het.
En is het nu echt beter?
Citaat:

Is zoals in de bioscoop; heel dure en goeie zetels: vuile poten erop, ertegen, rugleuningen afgebroken, popcorn, andere snacks en cola uitgesmeerd over de zitting en vloer dat het plakt van hier tot ginder... Nog net niet pissen doet de "beschaafde" mens erop...
Helaas is het een "ik heb rechten" samenleving, niet een " hoe vervul ik mijn deel?" maatschappij.

Allesstroomt 22 november 2014 07:07

De bussen en treinen zijn nog nooit zo proper geweest. En dat terwijl de mensen nog nooit zo onrespectvol met publiek goed zijn omgegaan. De bankjes zijn wat hard tegenwoordig maar zijn zo dikwijls niet meer getagd of kapot gesneden. Enkel voedsel en drank (afval) vervuilen de bus en trein nu meer dan vroeger.

Ofwel wil Weyts een bevriend zakenman plezier doen ofwel probeert hij voortdurend met onnozelheden onze aandacht af te leiden van hun handen in onze zakken maar met wat die vent zich voortdurend in de schijnwerpers weet te wringen ... die moet nogal connecties hebben opgedaan tijdens zijn 9 jarige pol&soc studie.

groentje 19 december 2014 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio (Bericht 7420463)
Laat dat nu pertinent NIET kloppen. In realiteit is het exact omgekeerd: mooi, comfortabel, goed onderhouden en proper materieel wordt in de regel gevoelig minder gevandaliseerd dan vuil, verouderd en oncomfortabel materieel. De MIVB heeft dit al even begrepen: toen zij een aantal jaren geleden nieuwe trams bestelden (de series 3000 / 4000) lieten zij hier al lederen zetels en mooi uitgewerkte, comfortabele en moderne interieurs in installeren. Nu die dingen al een aantal jaren in dienst zijn merkt men dat zij veel minder gevandaliseerd worden dan ouder materieel. Da's één van de redenen waarom ze bij hun recentste nieuwe busbestelling ook daar lederen bekleding en imitatie-parketvloer hebben gespecifieerd.

²

Die nieuwe trams zijn echt wel een voorbeeld, en alhoewel ze natuurlijk niet vrij zijn van vandalisme, er zijn toch minder ruiten bekrast, zetels kapotgesneden, of gewoon vuiler dan de oude PCC's. Ben Weyts moet zelfs niet het warm water uitvinden, hij kopieert gewoon een goed idee van een buurregio waar het openbaar vervoer wél de wind in de zeilen heeft, ondanks de files waar ook bussen en sommige trams zich nog steeds in vast rijden.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be