Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Spaarzaam met elektriciteit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=209742)

Garry 22 november 2014 00:31

Spaarzaam met elektriciteit

We moeten spaarzaam zijn met het gebruik van elektriciteit, zo wordt ons op het hard gedrukt. Maar misschien is het u nog niet opgevallen maar ik woon op een paar honderd meten van het voetbalveld. Regelmatig is er 's avonds een training en dan is heel dat veld verlicht alsof het 's middags met zon overgoten is, zodanig zelfs dat mijn tuin er mee door verlicht is.

Ik vraag mij af waar dat dat goed voor is. Dat ze trainen zoveel ze willen maar ze zouden moeten verplicht zijn dat dan maar over dag te doen in plaats van 's avonds. Trouwens, wat verschil gaat het uit maken voor de bende pottenstampers of ze nu volgende zondag verliezen met 8 doelpunten van de tegenspelers of slechts met 4.

Ook merk ik op dat de kerktoren overmatig gehuld is in grandioze lichtbundels, zodanig zelfs dat ik de indruk heb dat ze tot aan de hemelpoort willen schijnen om hun God met al zijn engelen mee van licht te voorzien.

En dat terwijl wij zouden moeten snoeien in ons verbruik. Hier klopt volgen mij toch iets niet.

Aarchzstvwqmrmbtvnpq 22 november 2014 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 7420530)
We moeten spaarzaam zijn met het gebruik van elektriciteit, zo wordt ons op het hard gedrukt. Maar misschien is het u nog niet opgevallen maar ik woon op een paar honderd meten van het voetbalveld. Regelmatig is er 's avonds een training en dan is heel dat veld verlicht alsof het 's middags met zon overgoten is, zodanig zelfs dat mijn tuin er mee door verlicht is.

Ik vraag mij af waar dat dat goed voor is. Dat ze trainen zoveel ze willen maar ze zouden moeten verplicht zijn dat dan maar over dag te doen in plaats van 's avonds. Trouwens, wat verschil gaat het uit maken voor de bende pottenstampers of ze nu volgende zondag verliezen met 8 doelpunten van de tegenspelers of slechts met 4.

Ook merk ik op dat de kerktoren overmatig gehuld is in grandioze lichtbundels, zodanig zelfs dat ik de indruk heb dat ze tot aan de hemelpoort willen schijnen om hun God met al zijn engelen mee van licht te voorzien.

En dat terwijl wij zouden moeten snoeien in ons verbruik. Hier klopt volgen mij toch iets niet.

Terechte opmerking. Al door gegeven aan 'de partij'. (Of zat jij niet bij de N-VA?)

Tavek 22 november 2014 00:50

Er is veel te veel lichtvervuiling savonds.

We willen alles, maar dan ook alles, verlichten. Met alle gevolgen voor onze portomonee, het milieu, de dieren en onszelf.

demonen 22 november 2014 00:53

Citaat:

We moeten spaarzaam zijn met het gebruik van elektriciteit, zo wordt ons op het hard gedrukt.

U moet niets!
Dat links uitschot heeft er voor gezorgd dat wij stroomtekorten hebben.
Laat U geen schuldgevoelens aanmeten!

maddox 22 november 2014 02:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7420539)
Er is veel te veel lichtvervuiling savonds.

Yep. Ik denk niet dat er veel mensen hier de melkweg hebben gezien.
Al zeker niet in België. Zelfs in het meest afgelegen plekje is er nog strooilicht.

Citaat:

We willen alles, maar dan ook alles, verlichten. Met alle gevolgen voor onze portomonee, het milieu, de dieren en onszelf.
Helaas wel. 1 mens met een toorts is geen probleem .
7 miljard mensen met een toorts , da's een ander verhaal.

maddox 22 november 2014 03:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7420546)
U moet niets!

Ik heb nog geen seconde zonder stroom gezeten.
En als de kapitalistische firma's de zielloze vampiristische overheid willen kloten, ik ben een technieker, ik beheers mijn eigen electriciteit als ik de moeite wil doen.

Allesstroomt 22 november 2014 06:12

Als iedereen werkloos is kunnen we overdag voetballen. Misschien wordt er in Wallonië wel al overdag gevoetbald ?

Sukkelaar 22 november 2014 07:57

Citaat:

Op dit ogenblik is er nog geen schaarste en gezien men onmogelijk elektriciteit kan opsparen kan dat voetbalveld en die kerktoren wel verlicht blijven. Anders wordt het echte wanneer de elektriciteit zou afgesloten worden.

Sukkelaar 22 november 2014 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7420546)
U moet niets!

Het is inderdaad de schuld van de linksen, maar we zitten er wel mee en dus zullen wij stroomtekorten hebben en er de gepaste gevolgen uit trekken.

De vraag is echter : wat doet MEN er aan om aan deze tekorten een einde te maken?

de vuile muilekoek 22 november 2014 09:16

Citaat:

IN mijn GEMEENTE ;laten ze zelfs die lichten branden ganse NACHTEN ! van de voetbal training plein, ik woon er niet ver van en merk meerdere keren dat die zware lichten allemaal nog aan liggen s' morgens vroeg , (altijd vergeten zekers) met die donkerdagen valt het goed op ... bijna wekelijks ... :roll:

Supe®Staaf 22 november 2014 09:29

Citaat:

Dat ze trainen zoveel ze willen maar ze zouden moeten verplicht zijn dat dan maar over dag te doen in plaats van 's avonds.

:roll::roll::roll:
Typische redenering van een dopper of een gepensioneerde: "Ik heb de hele dag tijd, een ander dus ook".

Laat de mensen met rust die hun electriciteit kunnen en willen betalen.
En klaag niet want ge hebt er zelf geniet van.
Ge moet in uw hof niet eens van die spuuglelijke spaarlichtjes zetten uit de Gamma.

De schoofzak 22 november 2014 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 7420680)
IN mijn GEMEENTE ;laten ze zelfs die lichten branden ganse NACHTEN ! van de voetbal training plein, ik woon er niet ver van en merk meerdere keren dat die zware lichten allemaal nog aan liggen s' morgens vroeg , (altijd vergeten zekers) met die donkerdagen valt het goed op ... bijna wekelijks ... :roll:

Stom gemeentebestuur, stomme oppositie.
En jij ook stom dat jij daar niet de gepaste ruchtbaarheid aan kan geven.

.

zonbron 22 november 2014 09:52

Als het licht uitgeschakeld wordt moet Vadertje infrarood camera's inzetten.

:D

De Prof 22 november 2014 10:03

Als men volgens "het boekje" gaat werken loopt er veel stroef.
Het zou mij niet verbazen dat er plots in de kerncentrales van ons land de puntjes op de i gezet worden...om... juist ja.

Zuinig zijn met energie is natuurlijk altijd goed voor uw budget, maar ik ga er mijn comfort niet voor laten inboeten.

manta 22 november 2014 10:07

Citaat:

Dat is wel voetbal hé.
Voetbal = geld.
Je weet toch wel dat die ook een percentje afgeven aan de belastingen?
Pas op, niet zoveel als de werkende mens, dat niet, maar toch een percentje...
Het zou meer kunnen zijn indien de politiekers daar eens evenveel geld uit begonen te sjotten... Maar laat ze nu maar 't licht aanhouden, 't zijn voetballers hé...

zonbron 22 november 2014 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7420727)
Dat is wel voetbal hé.
Voetbal = geld.
Je weet toch wel dat die ook een percentje afgeven aan de belastingen?
Pas op, niet zoveel als de werkende mens, dat niet, maar toch een percentje...
Het zou meer kunnen zijn indien de politiekers daar eens evenveel geld uit begonen te sjotten... Maar laat ze nu maar 't licht aanhouden, 't zijn voetballers hé...

Veel licht op de voetbalterreinen, net zoals de snelwegen, is een statussymbool en het voorkomt misdaad en ongewenst zwangerschap. Voldoende redenen om dat zo te behouden uiteraard.

Jan van den Berghe 22 november 2014 10:21

Citaat:

Om uw eigen redenering toe te passen: wie het kan betalen, heeft daartoe de vrijheid.

Jan van den Berghe 22 november 2014 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7420739)
Veel licht op de voetbalterreinen, net zoals de snelwegen, is een statussymbool en het voorkomt misdaad en ongewenst zwangerschap. Voldoende redenen om dat zo te behouden uiteraard.

Dan is het interessant eens te vergelijken hoe hoog het misdaadcijfer is op de Franse autosnelwegen en dat dan eens vergelijken met het onze in de tijd dat we hier volop de lichtkraan opendraaiden.

Vette Pois(s)on 22 november 2014 10:30

Plebssport kost nu eenmaal geld.

Bob 22 november 2014 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7420747)
Dan is het interessant eens te vergelijken hoe hoog het misdaadcijfer is op de Franse autosnelwegen en dat dan eens vergelijken met het onze in de tijd dat we hier volop de lichtkraan opendraaiden.

Maar den tijd dat we hier volop de lichtkraan opendraaiden was dan ook den tijd, dat de eerste Algerijn in ons dorp rondliep. In die tijd, nog nooit gezien. Een echte primeur.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be