![]() |
Spaarzaam met elektriciteit
We moeten spaarzaam zijn met het gebruik van elektriciteit, zo wordt ons op het hard gedrukt. Maar misschien is het u nog niet opgevallen maar ik woon op een paar honderd meten van het voetbalveld. Regelmatig is er 's avonds een training en dan is heel dat veld verlicht alsof het 's middags met zon overgoten is, zodanig zelfs dat mijn tuin er mee door verlicht is.
Ik vraag mij af waar dat dat goed voor is. Dat ze trainen zoveel ze willen maar ze zouden moeten verplicht zijn dat dan maar over dag te doen in plaats van 's avonds. Trouwens, wat verschil gaat het uit maken voor de bende pottenstampers of ze nu volgende zondag verliezen met 8 doelpunten van de tegenspelers of slechts met 4. Ook merk ik op dat de kerktoren overmatig gehuld is in grandioze lichtbundels, zodanig zelfs dat ik de indruk heb dat ze tot aan de hemelpoort willen schijnen om hun God met al zijn engelen mee van licht te voorzien. En dat terwijl wij zouden moeten snoeien in ons verbruik. Hier klopt volgen mij toch iets niet. |
Citaat:
|
Er is veel te veel lichtvervuiling savonds.
We willen alles, maar dan ook alles, verlichten. Met alle gevolgen voor onze portomonee, het milieu, de dieren en onszelf. |
Citaat:
Dat links uitschot heeft er voor gezorgd dat wij stroomtekorten hebben. Laat U geen schuldgevoelens aanmeten! |
Citaat:
Al zeker niet in België. Zelfs in het meest afgelegen plekje is er nog strooilicht. Citaat:
7 miljard mensen met een toorts , da's een ander verhaal. |
Citaat:
En als de kapitalistische firma's de zielloze vampiristische overheid willen kloten, ik ben een technieker, ik beheers mijn eigen electriciteit als ik de moeite wil doen. |
Als iedereen werkloos is kunnen we overdag voetballen. Misschien wordt er in Wallonië wel al overdag gevoetbald ?
|
Citaat:
|
Citaat:
De vraag is echter : wat doet MEN er aan om aan deze tekorten een einde te maken? |
Citaat:
|
Citaat:
Typische redenering van een dopper of een gepensioneerde: "Ik heb de hele dag tijd, een ander dus ook". Laat de mensen met rust die hun electriciteit kunnen en willen betalen. En klaag niet want ge hebt er zelf geniet van. Ge moet in uw hof niet eens van die spuuglelijke spaarlichtjes zetten uit de Gamma. |
Citaat:
En jij ook stom dat jij daar niet de gepaste ruchtbaarheid aan kan geven. . |
Als het licht uitgeschakeld wordt moet Vadertje infrarood camera's inzetten.
:D |
Als men volgens "het boekje" gaat werken loopt er veel stroef.
Het zou mij niet verbazen dat er plots in de kerncentrales van ons land de puntjes op de i gezet worden...om... juist ja. Zuinig zijn met energie is natuurlijk altijd goed voor uw budget, maar ik ga er mijn comfort niet voor laten inboeten. |
Citaat:
Voetbal = geld. Je weet toch wel dat die ook een percentje afgeven aan de belastingen? Pas op, niet zoveel als de werkende mens, dat niet, maar toch een percentje... Het zou meer kunnen zijn indien de politiekers daar eens evenveel geld uit begonen te sjotten... Maar laat ze nu maar 't licht aanhouden, 't zijn voetballers hé... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Plebssport kost nu eenmaal geld.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be