Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Nederland: Vader doodgereden peuter gooit stoel naar rechter (https://forum.politics.be/showthread.php?t=209788)

Universalia 22 november 2014 20:20

Nederland: Vader doodgereden peuter gooit stoel naar rechter

Bron

Detail tekst:

Citaat:

De rechtbank in Roermond heeft vanavond op zijn website een uitleg geplaatst over de straf die de veroorzaker van een ongeluk in Meijel, waarbij een tweejarig meisje omkwam, kreeg. De straf leidde binnen en buiten de rechtszaal tot ophef, onbegrip en woede.
Sorry hoor maar ik had het ook gedaan. 8O

4 vragen en antwoorden over het vonnis in de zaak Meijel

Rechtspraak?

Citaat:

Ook verdachte zal het feit dat zijn verkeersgedrag drie mensen het leven heeft gekost met zich mee moeten dragen. Daarnaast heeft hij een blanco strafblad, niet alleen in Nederland, maar ook in Polen of Duitsland.

Een reiziger :?

CLAESSENS Joris 22 november 2014 20:55

De strafmaat die van toepassing is op een misdrijf wordt niet bepaalt door de rechter maar door politici. En dat geldt voor heel Europa.
Voor het knuffelbeleid ten overstaan van menselijk uitschot zijn zowel in Nederland als in Belgiƫ vooral links verantwoordelijk...

Universalia 23 november 2014 07:33

Citaat:

knuffelbeleid ten overstaan van menselijk uitschot
Een prachtig en duidelijk zinsdeel , want zo is dat nu eenmaal tegenwoordig.

Gipsy 23 november 2014 08:02

Het is niet omdat hij een Pool is dat hij uitschot is. Hij had ook niet gedronken, drugs genomen of was niet met zijn GSM bezig. Men kan ook niet inschatten of hij te hard heeft gereden.

Het vonnis blijkt oneerlijk voor de familie maar is billijk.

reservespeler 23 november 2014 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7421879)
Het is niet omdat hij een Pool is dat hij uitschot is. Hij had ook niet gedronken, drugs genomen of was niet met zijn GSM bezig. Men kan ook niet inschatten of hij te hard heeft gereden.

Het vonnis blijkt oneerlijk voor de familie maar is billijk.

Ik denk dat, als de gemoederen bedaard zijn, de familie dit ook zal inzien.

Pericles 23 november 2014 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7421930)
Ik denk dat, als de gemoederen bedaard zijn, de familie dit ook zal inzien.

Vanop afstand is dat waarschijnlijk makkelijk , maar als je het zelf meemaakt is dat, denk ik , minder evident.

reservespeler 23 november 2014 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7421942)
Vanop afstand is dat waarschijnlijk makkelijk , maar als je het zelf meemaakt is dat, denk ik , minder evident.

Ik weet dat. Maar een aantal parameters wijzen er toch op dat het een ongeval is dat iedereen kan overkomen.

Akkoord, het zou kunnen dat de man iets te snel reed, maar wie doet dat nooit?

Had hij nu gedronken, had hij nu drugs genomen, had hij nu gereden in een auto die niet in orde is, had hij.....

Dan was het een ander verhaal.

dalibor 23 november 2014 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7421945)
Ik weet dat. Maar een aantal parameters wijzen er toch op dat het een ongeval is dat iedereen kan overkomen.

Akkoord, het zou kunnen dat de man iets te snel reed, maar wie doet dat nooit?

Had hij nu gedronken, had hij nu drugs genomen, had hij nu gereden in een auto die niet in orde is, had hij.....

Dan was het een ander verhaal.

Dit is een perfecte case om aan te tonen dat snelheidsbeperkingen wel degelijk met verkeersveiligheid te maken hebben. En dat controle erop geen pestmaatregel is, of het melken van automobilisten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be