Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   18 december 2014 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=209900)

demonen 25 november 2014 14:29

18 december 2014

18 december 2014 wordt de laatste produktiedag voor Ford Genk en de toelevering.
Daarna kunnen deze mensen niet meer bijdragen aan de "uitgestelde" lonen vd ambtenarij.
Hopelijk steken de overgebleven werknemers vd andere bedrijven een tandje bij zodat de dubbele statutaire ambtenarenpensioenen betaalbaar blijven.

Sukkelaar 25 november 2014 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7425389)
18 december 2014 wordt de laatste produktiedag voor Ford Genk en de toelevering.
Daarna kunnen deze mensen niet meer bijdragen aan de "uitgestelde" lonen vd ambtenarij.
Hopelijk steken de overgebleven werknemers vd andere bedrijven een tandje bij zodat de dubbele statutaire ambtenarenpensioenen betaalbaar blijven.

Ik vraag mij af hoevelen er snel ander werk zullen vinden?

demonen 25 november 2014 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7425419)

Zeer zeer weinig.
Bron : iemand vd vdab.

demonen 25 november 2014 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Socrates PS (Bericht 7425428)
Misschien kunnen de ex-arbeiders van Forde die een klein kapitaal 'afscheidversgoeding' kregen hun deel bijdragen...

Dat doen ze reeds door 50% van hun loon en premie af te staan aan de ambtenaren.
Als jullie de rest willen hebben, kom het maar halen!

reservespeler 25 november 2014 14:54

Citaat:

Gaat daar dan niemand meer van werken?

reservespeler 25 november 2014 14:54

Citaat:

Ik dacht dat die nog een half jaar doorbetaald werden!

reservespeler 25 november 2014 14:55

Citaat:

Mensen met kennis zullen niet lang stempelen.

reservespeler 25 november 2014 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7425427)
Zeer zeer weinig.
Bron : iemand vd vdab.

Heeft die een glazen bol?

reservespeler 25 november 2014 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Socrates PS (Bericht 7425428)
Misschien kunnen de ex-arbeiders van Forde die een klein kapitaal 'afscheidversgoeding' kregen hun deel bijdragen...

Zo'n rijkentaks? :lol:

Boduo 25 november 2014 15:01

Citaat:

Sukkelaar !
Ik vraag me af hoeveel bedrijven daar zo'n massa volk nodig hebben .

De schoofzak 25 november 2014 15:53

Citaat:

Je zou toch niet willen dat jouw belastingscontroleur moet leven van, en zijn appeltje voor zijn pensioendorst, moet opbouwen met, jouw drinkgeld dat je hem zou moeten geven, mocht hij geen pree trekken.

.

fabianen 25 november 2014 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7425438)
Mensen met kennis zullen niet lang stempelen.

Mensen met of zonder kennis boven de 50 vinden werk...Zo'n 3%.

graaf de bethune 25 november 2014 16:05

@Demonen: de ambtenaren mogen je op hun blote knieen danken, want jij bent nogal bezorgd om hun pensioenen, en je stelt ook alles in het werk om die pensioenen te garanderen. Zo ne goeie demoon hebben wij nog nie gehad, zo ne goeie demoon hebben wij nog nie gehad...............

Thuleander 25 november 2014 16:57

Mooi zo.
De economische meltdown komt.

De schoofzak 25 november 2014 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 7425479)
Mensen met of zonder kennis boven de 50 vinden werk...Zo'n 3%.

Het probleem is dat het systeem zo is, dat als ge plus 50 zijt, en werkloos-kandidaat brugpensioen zijt, ge goed zot moet zijn om nog werk te willen vinden.
D�*t systeem moet veranderen a) omdat het onbetaalbaar is en b) omdat het de goesting tot solidariteit met ouderen vanwege de werkende ondergraaft.

.

demonen 25 november 2014 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7425771)
Het probleem is dat het systeem zo is, dat als ge plus 50 zijt, en werkloos-kandidaat brugpensioen zijt, ge goed zot moet zijn om nog werk te willen vinden.

Jaarlijks storten bedrijven bijna 1 miljard Euro in de rsz-kas voor hun bruggepensioneerden/swt-ers.
Maak daar gewone werklozen van en ... deze mensen blijven werkloos.
De Staat zal op zoek moeten naar 1 miljard Euro.
Bedrijven dumpen ouderen omdat ze minder rendabel zijn.
Het wordt tijd dat het statutair statuut afgeschaft wordt en deze mensen een werknemersstatuut geeft. U zult heel anders piepen als U zoals Fordmensen na 35 jaar werkloos wordt in de zwaarste naoorlogse economische crisis.
ps Onderwijzers hebben hun "brugpensioen" nl tbs. Worden die ook teruggeroepen en geactiveerd tot 65 jaar?

De schoofzak 25 november 2014 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7425778)
Jaarlijks storten bedrijven bijna 1 miljard Euro in de rsz-kas voor hun bruggepensioneerden/swt-ers.
Het wordt tijd dat het statutair statuut afgeschaft wordt en deze mensen een werknemersstatuut geeft. U zult heel anders piepen als U zoals Fordmensen na 35 jaar werkloos wordt in de zwaarste naoorlogse economische crisis.
ps Onderwijzers hebben hun "brugpensioen" nl tbs. Worden die ook teruggeroepen en geactiveerd tot 65 jaar?

Tsja, toen de minister van pensioenen twee weken terug zei dat de onderwijzenden ook twee jaar langer zullen moeten gaan werken, was er vooral de partij Groen die van de toren blaasde dat dat beroep daarvoor te zwaar was.

Ik heb het nog gezegd in dit forum:
onderwijzenden die zoals kleuterleidsters en lagere school heel de tijd voor hun zelfde klas staan, mogen van mij op 62 op vervroegd pensioen, mits de nodige inlevering ten opzichte van het maximum pensioen.

Regenten en masters: 67.

.

Kristof Piessens 25 november 2014 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7425778)

Kijk, als de staat toch wilt dat er langer gewerkt wordt om de kwestie van betaalbare pensioenen te hebben, moet je op zijn minst een uitloopperiode krijgen waarbij de te korte loopbaan (ze spreken van 40 jaar onafgebroken doorwerken) gespreid kan worden tot de leeftijd dat je volledig kan uitbollen...het kernpunt in dat verhaal is dat bij heel zware beroepen een loopbaan van minder dan 40 jaar onafgebroken mogelijk is langer is niet rekbaar gezien je dan al opgebrand bent met weinig beschikbare opgeleide personeel...dus een tussen stap ontbreekt om de vervangingsregeling vlotter te laten verlopen, waarbij de ervaring van de op pensioengerechtigde overgedragen wordt naar een vervanger..maar profielen vinden die fysiek volledig in orde zijn en gezond zijn hebben meer kans dan dat iemand te maken heeft met ziektes of een te grote ziekteverzuim vertoond.

Het is geen simpele opdracht van de werkgever om hun kapitalen correct te gebruiken willen ze de beste kwaliteit aanbieden voor hun klanten, het is al een hele heksenjacht om de allerbeste profielen te vinden en het is de werkgever die normaal zelf moet beslissen wat de salarissen zullen zijn van haar werknemers. Niet de overheid bij wettelijke bepaling vermits ik de wettelijke bepalingen bij objectieve beoordeling inschat als gelijkgesteld met de wil van die overheid en dat je daartegenover niets in te brengen hebt tot gevolg dat je eenzijdig gedwongen wordt te betalen voor iets waar je geen schuld aan hebt.

Tot nader order moeten banken en regeringen samen zich nog steeds bewijzen dat ze ook integer en correct kunnen zijn maar het punt is de "chaos" die er binnen de regeringen zelf overheerst, en dat maakt de opdracht tot een verbeterde overzicht complexer en moeilijker dan gedacht ?

kelt 25 november 2014 22:01

Voorname les is dat het zo "duur" werken werd in Belgie dat het voor Ford zelfs interessanter werd om op verre kusten nieuwe fabrieken op te richten dan om deze ,nochtans toch grote modellen,internationaal te verhandelen....

Zelfs MET allerlei subsidievormen.....

De "houdbaarheid" van de andere West-Europese fabrieken blijft twijfelachtig. :?

demonen 25 november 2014 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens (Bericht 7425796)
Kijk, als de staat toch wilt dat er langer gewerkt wordt om de kwestie van betaalbare pensioenen te hebben

1/ Wat als je wilt werken tot uw pensioenleeftijd maar uw baas dankt U af omdat U niet genoeg rendeert.
2/ België heeft het laagste pensioen voor werknemers van de Westerse wereld. Hoeveel mensen wensen te werken tot hun pensioenleeftijd om "die grote beloning" in ontvangst te nemen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be