Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   NRC.next: Start het land België opnieuw op. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=209906)

Derk de Tweede 25 november 2014 18:02

NRC.next: Start het land België opnieuw op.
 
WAT SCHREEF NRC.NEXT?
In het artikel werden een aantal punten uitgelicht:

1. Het stroomtekort: veel Belgen bereiden zich voor op stroomuitval wegens aanhoudende technische mankementen in kernreactoren. De problemen dienen zich al jaren aan, oplossingen zijn niet in zicht.
2. De snelwegen: Belgische snelwegen zijn verstopt en verouderd. Fileleed en kettingbotsingen zijn aan de orde van de dag.
3. Het justitiepaleis: De renovatie van het immense Brusselse Justitiepaleis sleept al ruim dertig jaar aan. Het duurt zo lang dat inmiddels ook de steigers, die gebruikt worden bij de werkzaamheden, toe zijn aan renovatie.
4. De metro: Metrostation Kunst-Wet is met bijna 150.000 gebruikers per dag het drukste station van Brussel. De werken, begonnen in 2011, hadden in 2013 klaar moeten zijn. Inmiddels wordt er geen einddatum meer genoemd.

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/11/25/...lle-discussie/



TV-verslaafde 25 november 2014 18:10

Zware afgang voor België met de overheid als hoofdschuldige....

demonen 25 november 2014 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7425601)
WAT SCHREEF NRC.NEXT?
In het artikel werden een aantal punten uitgelicht:

1. Het stroomtekort: veel Belgen bereiden zich voor op stroomuitval wegens aanhoudende technische mankementen in kernreactoren. De problemen dienen zich al jaren aan, oplossingen zijn niet in zicht.
2. De snelwegen: Belgische snelwegen zijn verstopt en verouderd. Fileleed en kettingbotsingen zijn aan de orde van de dag.
3. Het justitiepaleis: De renovatie van het immense Brusselse Justitiepaleis sleept al ruim dertig jaar aan. Het duurt zo lang dat inmiddels ook de steigers, die gebruikt worden bij de werkzaamheden, toe zijn aan renovatie.
4. De metro: Metrostation Kunst-Wet is met bijna 150.000 gebruikers per dag het drukste station van Brussel. De werken, begonnen in 2011, hadden in 2013 klaar moeten zijn. Inmiddels wordt er geen einddatum meer genoemd.

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/11/25/...lle-discussie/



5. Mensen die echt werken, echt geld storten in de belg. staatskassen, hebben een half pensioen tov ambtenaren die nooit afgedankt kunnen worden.

Boduo 25 november 2014 18:16

Om de motor Belgie terug op te starten is er benzine nodig.
Die is er niet.

Goudbever 25 november 2014 18:17

Waar moeien die kezen zich mee, gaan zelf niet eens naar het EK in 2016

Boduo 25 november 2014 18:17

Om de motor, genaamd Belgie, op te starten is er benzine nodig.
Die is er niet.

Derk de Tweede 25 november 2014 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7425628)
Om de motor Belgie terug op te starten is er benzine nodig.
Die is er niet.

Er moet ook wil en lef komen lijkt me.

Derk de Tweede 25 november 2014 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever (Bericht 7425629)
Waar moeien die kezen zich mee, gaan zelf niet eens naar het EK in 2016

Hoofdredacteur van NRC.next is Peter Vandermeersch.

TV-verslaafde 25 november 2014 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever (Bericht 7425629)
Waar moeien die kezen zich mee, gaan zelf niet eens naar het EK in 2016

Is nog het enige buurland dat iets om België geeft... Van "Les Petits Belges" of anderen moet je niet veel verwachten....

Xenophon 25 november 2014 18:28

Terug opstarten?

Zodat het ACW - of moet ik CD&V zeggen? - kan blijven profiteren?

demonen 25 november 2014 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7425645)
Er moet ook wil en lef komen lijkt me.

Laat die nucleaire bommen in Florennes en Kleine-Brogel afgaan!

Derk de Tweede 25 november 2014 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Socrates PS (Bericht 7425670)
De kezen kunnen het waarschijnlijk niet pikken we een rechtstreekse Thalysverbinding tussen Oostende en Parijs hebben die vanuit de kuststad vier passagiers per dag vervoert en dat diel ook in het nieuwe vervoersplan zal blijven blijven rijden.
Zaalig.

En natuurlijk zijn ze ook jaloers op de stad van onze ex-premier die in zijn stad (waar volgens velen armoede troef is) een werkelijk schitterend station laat plaatsen. Lees maar eens:



De kost van de bouw van het nieuwe treinstation van Bergen (Mons), de stad van ex-burgemeester en huidig premier Elio Di Rupo, overtreft ruimschoots die van het nieuwe station Tiburtina van Rome. Per passagier wordt zo’n 17.532 euro geïnvesteerd, in Rome is dat amper 2.429 euro. De totale kost van het station - waarvan de bouw in juli is aangevat - is op 150 miljoen euro gebudgetteerd. Bronnen dichtbij het dossier spreken al van 190 miljoen, aldus de krant L’Echo, terwijl het in 2007 nog over 37 miljoen euro ging.

Gelukkig weten de socialisten ons belastinggeld goed te besteden.

Bizar voor een stad met nog geen 100.000 inwoners. En de PS is natuurlijk de evenknie van de SED uit de vm DDR.

vlaams realist 25 november 2014 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Socrates PS (Bericht 7425670)
De kezen kunnen het waarschijnlijk niet pikken we een rechtstreekse Thalysverbinding tussen Oostende en Parijs hebben die vanuit de kuststad vier passagiers per dag vervoert en dat diel ook in het nieuwe vervoersplan zal blijven blijven rijden.
Zaalig.

En natuurlijk zijn ze ook jaloers op de stad van onze ex-premier die in zijn stad (waar volgens velen armoede troef is) een werkelijk schitterend station laat plaatsen. Lees maar eens:



De kost van de bouw van het nieuwe treinstation van Bergen (Mons), de stad van ex-burgemeester en huidig premier Elio Di Rupo, overtreft ruimschoots die van het nieuwe station Tiburtina van Rome. Per passagier wordt zo’n 17.532 euro geïnvesteerd, in Rome is dat amper 2.429 euro. De totale kost van het station - waarvan de bouw in juli is aangevat - is op 150 miljoen euro gebudgetteerd. Bronnen dichtbij het dossier spreken al van 190 miljoen, aldus de krant L’Echo, terwijl het in 2007 nog over 37 miljoen euro ging.

Gelukkig weten de socialisten ons belastinggeld goed te besteden.

Vergelijk eens met het station van Vilvoorde , nochtans ook met een sos burgemeester .

knip 25 november 2014 22:24

Eens opnieuw opstarten, een goed idee. Is een beetje zoals mijn visbak, je kuist hem regelmatig uit en probeert hem deftig te onderhouden. Maar op den duur raakt hij zo vervuilt dat hij opnieuw opgestart moet worden. Dan je de bak opnieuw inrichten en met een verse start beginnen... leuk toch.

Zucht 25 november 2014 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7425749)
Vergelijk eens met het station van Vilvoorde , nochtans ook met een sos burgemeester .

In Bergen zal het veel aangenamer staken zijn, dat staat vast.

Zucht 25 november 2014 23:03

Citaat:

De kost van de bouw van het nieuwe treinstation van Bergen (Mons), de stad van ex-burgemeester en huidig premier Elio Di Rupo, overtreft ruimschoots die van het nieuwe station Tiburtina van Rome. Per passagier wordt zo’n 17.532 euro geïnvesteerd, in Rome is dat amper 2.429 euro. De totale kost van het station - waarvan de bouw in juli is aangevat - is op 150 miljoen euro gebudgetteerd. Bronnen dichtbij het dossier spreken al van 190 miljoen, aldus de krant L’Echo, terwijl het in 2007 nog over 37 miljoen euro ging.
Je moet de kost per dag staking eens vergelijken, dan komen die van Bergen er véél goedkoper uit.

lombas 25 november 2014 23:30

Wat de krant schrijft over verlepte infrastructuur waar niemand zin in heeft ze op te knappen, is echt wel een zeer harde waarheid.

De infrastructuur en "schoonheid" van openbare ruimten in dit land is zeer betreurenswaardig. Vergeleken met landen die het economisch een pak minder doen (bv Spanje of Portugal) is het zelfs schrijnend.

demonen 26 november 2014 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 7426016)
Wat de krant schrijft over verlepte infrastructuur waar niemand zin in heeft ze op te knappen, is echt wel een zeer harde waarheid.

De infrastructuur en "schoonheid" van openbare ruimten in dit land is zeer betreurenswaardig. Vergeleken met landen die het economisch een pak minder doen (bv Spanje of Portugal) is het zelfs schrijnend.

Dewever in Singapore kijkt zijn ogen uit zijn kassen en terug in Antwerpen weent hij bij het zien vd boerentoren, het hoogste gebouw van Antwerpen.
Ik heb tamelijk veel gereisd en het contrast is enorm! Wij staan niet stil!!!
Wij gaan met rasse schreden achteruit.
Er zijn heel veel zaken waarin je kan investeren maar wij investeren al decennialang in ambtenarenlonen en -pensioenen.
Dat de huidige regering diie "verworven rechten" wenst te continueren is niet alleen kortzichtig, het is crimineel!

TV-verslaafde 26 november 2014 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7426082)
Dewever in Singapore kijkt zijn ogen uit zijn kassen en terug in Antwerpen weent hij bij het zien vd boerentoren, het hoogste gebouw van Antwerpen.
Ik heb tamelijk veel gereisd en het contrast is enorm! Wij staan niet stil!!!
Wij gaan met rasse schreden achteruit.
Er zijn heel veel zaken waarin je kan investeren maar wij investeren al decennialang in ambtenarenlonen en -pensioenen.
Dat de huidige regering diie "verworven rechten" wenst te continueren is niet alleen kortzichtig, het is crimineel!

Het razende tempo van de 21ste eeuw is dan ook te veel om te verdragen voor "Weverkes" uit de 17de eeuw. LMAO !

fcal 26 november 2014 01:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7426082)
Dewever in Singapore kijkt zijn ogen uit zijn kassen en terug in Antwerpen weent hij bij het zien vd boerentoren, het hoogste gebouw van Antwerpen.
Ik heb tamelijk veel gereisd en het contrast is enorm! Wij staan niet stil!!!
Wij gaan met rasse schreden achteruit.
Er zijn heel veel zaken waarin je kan investeren maar wij investeren al decennialang in ambtenarenlonen en -pensioenen.
Dat de huidige regering diie "verworven rechten" wenst te continueren is niet alleen kortzichtig, het is crimineel!

Het zogenaamde 3de wereldlandje Singapore, althans volgens de politiek-correcte naïef-linksen, is België reeds lang voorbijgestoken qua BNP/inwoner en dus qua welvaart. Zij hebben bovendien intelligent geïnvesteerd in hun infrastructuur en dit op alle gebieden. Zij gaan vooruit, wij blijven stilstaan en kunnen door de omvang van en het parasitaire gedrag van de overheid amper het hoofd boven water houden. Wij kunnen onze verouderde infrastructuur zelfs niet meer onderhouden laat staan vernieuwen. Onze vakbonden vinden zelfs dat we nog versneld verder dienen af te takelen door ons nog meer in de schulden te steken en hebben er enkele ontwrichtende stakingen voor over.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be