![]() |
Gans zijn leven gewerkt; 900 euro pensioen, weggepest door dokkers
Klik: http://www.nieuwsblad.be/article/det...41124_01393014
Vraag: wie is verantwoordelijk voor zo'n armzalig pensioen van zo'n arbeider ? Antwoord: de vakbonden èn de oude machtspartijen, sossen zeker inbegrepen ! Of moeten we nog eens het lijstje opstellen van de ministers van pensioenen, de laatste decennia ? Idem dito met de deelname van de sossen in de regeringen. . |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien was hij te dom! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Om dit te krijgen moet U 45 jaar gewerkt hebben en minstens 52.000 Euro/jaar verdienen. Al wat U meer verdient gaat niet naar uw pensioenopbouw maar naar de netto-ontvangers. 40% van alle werknemers komen 5 jaar na pensionering in de armoede. In 2025 zal dat 60% zijn! |
Citaat:
|
Citaat:
Komt daarbij nog dat niet iedereen 45 jaar gewerkt heeft. |
Citaat:
|
Ik lees in dat artikel niet dat die zeventiger een gepensioneerde arbeider is, noch dat hij heel zijn leven heeft gewerkt.
Bij gebrek aan duidelijke informatie heb ik bijgevolg geen mening. Behalve dan dat het triest is dat hij met bier bekogeld werd. Maar een gebrek aan goede manieren bij havenarbeiders maakt hun standpunt nog niet verkeerd. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar die man uit de reportage mogelijks niet. |
Citaat:
Er wordt haast geen rekening gehouden met de hoogte van de bijdrage in de pensioenvorming van zelfstandigen . Als je veel betaalt , speel je gewoon Sinterklaas voor de rest die hoogstwaarschijnlijk op grote schaal frauderen. |
Citaat:
Als je weet dat de RVA in september aan 1.219.477 mensen een of andere uitkering moest betalen vrees ik dat van mijn belastinggeld/sociale bijdrage een gedeelte voor die betalingen gebruikt worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Vergeet niet dat die 2de pijler nog maar zeer recent bestaat en dat 60% vd werknemers hier niet van genieten. Die gelden zijn belegd en het is best mogelijk dat U niets gaat krijgen. Ik vrees dat op termijn deze pijlers genationaliseerd gaan worden. Het gaat zover komen dat de Staat gaat zeggen :"U beschikt over een eigen huis, U heeft zoveel spaargeld, etc en U krijgt van ons het minimumpensioen ... op uw 69ste". |
Citaat:
Van de totale RSZ bijdrage van 37.8 % gaat slechts 2.3 % naar werkloosheidsverzekering. De grootste slag gaat naar pensioenen, geneeskundige zorgen en kindergeld. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be