![]() |
Hang uw tuin vol kerstverlichting en strijk uw was vijf keer.
De regering overweegt boetes voor stroomverbruik tijdens crisismomenten.
Ze kunnen zo stilaan mijn rug op. We betalen ons blauw aan stroom en dan gaan we nog een boete krijgen als we die duurbetaalde stroom ook daadwerkelijk gebruiken. En controleurs, die komen er niet. Nee, men rekent op sociale controle, met andere woorden, op verklikkers. Eerst helpen ze zelf onze energievoorziening om zeep en als het dan eenmaal om zeep is gaan ze mensen nog wat tegen elkaar opzetten door verklikken aan te moedigen. Wat een geluk dat er destijds iets als 'groene stroomcertificaten' is uitgevonden en dat men niet geinvesteerd heeft in bv een nieuwe kerncentrale. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zie het als een uitdaging.
Mijn hele gevel volhangen met kerstverlichting, die electriciteit krijgt van een accu, die ogenschijnlijk geladen blijft door 1 piepklein zonnepaneeltje van een tuinlampje. Hoe gaan ze dat hard maken voor het gerecht? |
een boete voor wie zich toch wast...
ik zou het liever omgekeerd zien. |
Wat met (de weinige) elektrische auto's?
Eerst de aankoop van die dingen subsidiëren en nu boetes uitdelen als mensen ze opladen? Of gaan we ne bejaarde van zijn fiets trekken als blijkt dat hij de trapondersteuning heeft ingeschakeld? |
Citaat:
De laatste euro moet en zal uit de bevolking gemolken worden... |
Mogen de flikken tussen 17u en 20u hun computers eigenlijk nog wel gebruiken om boetes in te geven? Of krijgen ze daar een boete voor? En hoe moet die dan ingegeven worden? En wanneer?
|
Citaat:
|
Eigenlijk kan het nog makkelijker.
Laat tijdens de piekmomenten het internet en de tv-distributie afsluiten door Belgacom, Telenet... Dan ben je zeker dat er geen miljoenen tv's of computers opstaan om de zoveelste Blokken te zien of te facebooken. Weer een mooie mogelijkheid om de mensen thuis te raken. ;-) En uiteraard hoeven er dan enkel boetes te zijn voor degenen die in het geniep met een ouderwetse video- of DVDspeler naar een filmpje kijken... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar met een goed virusje van overheidswege moet ook zo'n elektriciteitsmisbruik op te sporen zijn... :-P Besparing moet er zijn hé. ;-) |
het wordt dus boetes of afschakelen? OF boetes EN afschakelen?
|
GAS-boets voor mensen die avonds teveel energie verbruiken? Is maar een ideetje :-)
|
Citaat:
|
:lol: gij se kleine rebel.
Er werd al bevestigd dat stroombesparing geen verplichting kan zijn, behalve op de straatverlichting. |
Citaat:
En ondanks protest slikken we het tóch als zoete broodjes die (opkomende) politiestaat.. |
Ze kunnen mijn zak scheuren.
Een boete voor te veel elentriek verbruiken? Voor welke rechter gaan ze dat vorderen? Bende zeikerds! |
Citaat:
|
Citaat:
bron |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be