Supe®Staaf |
26 februari 2003 18:57 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan B.
Iedereen vult het begrip democratie blijkbaar in op zijn eigen manier. Ik kan mij een democratie voorstellen zonder bindend referendum. Er zijn trouwens niet veel democratieën in de wereld als ik op dat criterium afga.
|
Dat is helemaal mijn mening. :wink:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Bovendien hebben ze gevoel voor humor, ook Geert Bourgeois die oppervlakkig bekeken soms wat serieus oogt. Humor is iets wat het VB volkomen vreemd is.
|
Minachting voor de wil des volks, lijkt mij eerder een vorm van galgehumor.
|
Over wie hebben we het nu eigenlijk?
|
Over zowat alle partijen, natuurlijk!
Citaat:
En wat lachen op VB-bijeenkomsten betreft, dat is geen bewijs van een gevoel voor humor. Hyena's lachen ook, waarmee ik niet wil zeggen dat VB'ers hyena's zijn, ik heb het uitsluitend over de eigenschap van het lachen.
|
Persoonlijk vind ik humor in het politieke bedrijf niet relevant.
Ik hou niet van humor.
Het is een verfoeilijk iets.
Het dient vaak als stoplap om onkunde te maskeren.
Het zou moeten verboden worden om het toe te dienen aan borelingen die er nog niet mee besmet zijn.
Volwassenen die er zich aan te buiten gaan, kunnen misschien heropgevoed worden in aangepaste instellingen, zoals regeringen, parlementaire commisies, senaatscommisies, en politieke congressen.
Citaat:
Humor is voor een groot deel zelfspot, zichzelf relativeren. En dat is een eigenschap die, met alle respect, in het VB totaal, maar dan ook totaal afwezig is.
|
Dat lijkt mij een uiterst arbitraire uitlating, en bovendien weinig relevant.
|