Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Geponsineerden Vlaams onderwijs krijgen 0,73% meer (https://forum.politics.be/showthread.php?t=210000)

Leopold de halve 27 november 2014 13:27

Geponsioneerden Vlaams onderwijs krijgen 0,73% meer

Laat de demonen nog maar eens los :-)

Citaat:

De perequatie zorgt voor een tweejaarlijkse aanpassing van de ambtenarenpensioenen aan de stijging van de lonen. De perequatie zorgt er voor dat de pensioenen de welvaart volgen. De omvang van de perequatie in 2015 blijft bijzonder beperkt. De verhoging die vanaf januari zal worden toegepast bedraagt gemiddeld 0,3%. Daarmee is de omvang van de huidige perequatie ongeveer half zo groot als die van elk van de drie voorgaande perequatierondes. Uiteraard verschillen de percentages sterk per sector. Een derde van de gepensioneerden zullen helemaal geen perequatie ontvangen omdat er geen loonstijgingen waren in hun sector. Nog eens een derde heeft een verhoging lager dan 0,4%. De hoogste perequatie gaat naar de gepensioneerden uit het onderwijs van de Vlaamse gemeenschap. Vanaf januari stijgen de pensioenen er met 0,73%.
1.Federale overheid 0,02%
2.Brussels Hoofdstedelijk Gewest 0,09%
3.Vlaamse Gemeenschap 0,35%
4.Waals Gewest 0,00%
5.Franse Gemeenschap 0,38%
6.Duitstalige Gemeenschap 0,00%
7.Onderwijs Vlaamse Gemeenschap 0,73%
8.Onderwijs Franse Gemeenschap 0,00%
9.Lokale besturen van het Vlaams Gewest 0,33%
10.Lokale besturen van het Waals Gewest 0,55%
11.Lokale besturen Brussels Hoofdstedelijk Gewest 0,01%
12.Leger 0,00%
13.Geïntegreerde politie 0,00%
14.Autonome overheidsbedrijven 0,51%
15.N.M.B.S Holding, Infrabel en de N.M.B.S 0,00%
Voor mijn part mochten ze die perequatie al hebben afgeschaft, daar had men onmiddelijk een kleine maar reële besparing mee kunnen realiseren en als toekomstig gepensioneerd ambtenaar zou ik daar goed mee kunnen leven. Maar spijtig genoeg zijn onze regeringsleden aan de domme kant en zoeken ze liever het gevecht met de bierkaai. Lang zal het niet meer duren, de bierkaai wint altijd.

Boduo 27 november 2014 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve (Bericht 7427944)

Voor mijn part mochten ze die perequatie al hebben afgeschaft, daar had men onmiddelijk een kleine maar reële besparing mee kunnen realiseren en als toekomstig gepensioneerd ambtenaar zou ik daar goed mee kunnen leven. Maar spijtig genoeg zijn onze regeringsleden aan de domme kant en zoeken ze liever het gevecht met de bierkaai. Lang zal het niet meer duren, de bierkaai wint altijd.

Geponsineerden ???

maddox 27 november 2014 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7428319)
Geponsineerden ???

Nu al vitten op een typo?

Vrijheideerst 27 november 2014 18:10

Geconstipeerden? :?

brother paul 27 november 2014 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve (Bericht 7427944)

zijn ze goverdomme weer aan het strooien met geld, en ik dacht dat ze een indexsprong gingen doen, niet waar dus

Another Jack 27 november 2014 18:12

0.73% het had niet gemoeten, maar kom...
Ik zou liever, na 16 jaar, eens een loonsverhoging krijgen.

Ik wil gerust wel wachten "tot wanneer er weer taart gebakken wordt".

Leopold de halve 27 november 2014 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7428331)
Nu al vitten op een typo?

Boduo vindt mij niet tof, laat hem maar.

Leopold de halve 27 november 2014 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 7428337)
zijn ze goverdomme weer aan het strooien met geld, en ik dacht dat ze een indexsprong gingen doen, niet waar dus

Perequatie komt boven op de index (die we voor een keer gaan overslaan naar het schijnt).

Boduo 27 november 2014 20:35

Niet alleen de leraars wekken jaloezie op maar nu ook de gepensioneerde leraars.
ZELF leraar worden zeker ?

Tavek 27 november 2014 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7428339)

Wat zijn uw baremieke loonsverhogingen dan ?

Another Jack 27 november 2014 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7428583)
Wat zijn uw baremieke loonsverhogingen dan ?

Dat zijn zoals u het zegt, baremieke loonsverhogingen.
Onveranderd sinds 1998.

Tavek 27 november 2014 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7428588)
Dat zijn zoals u het zegt, baremieke loonsverhogingen.
Onveranderd sinds 1998.

De prive heeft een echte loonsbevriezing. Geen index, geen baremieke verhogingen, nada noppes.

Tavek 27 november 2014 21:28

Het is daarom dat we dit onding van een regering moeten doen vallen.

Another Jack 27 november 2014 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7428601)
De prive heeft een echte loonsbevriezing. Geen index, geen baremieke verhogingen, nada noppes.

Oei, sinds wanneer is dat?

Leopold de halve 28 november 2014 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 7428601)

Flauwekul. Je verwart de privé met het crimineel milieu (prostitutie, drugshandel, zwartwerk in de horeca; daar kennen ze dat inderdaad niet) In de reguliere economie is er wel indexaanpassing en anciënniteitstoeslag. Loonbevriezing valt te omzeilen als de wil er is.

Leopold de halve 28 november 2014 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7428339)

Niemand zou zagen moest hij die 0,73% verhoging niet krijgen. Op een pensioen van 2000 Euro per maand maakt dat een verschil van 14,6 Euro.

Op het totaalbudget van alle pensioenen van het Vlaamse onderwijs (grove schatting 5 miljard Euro) geeft dit wel een mooie structurele besparing van 36,5 miljoen Euro. Ik begrijp echt niet dat de regering dit laaghangend fruit laat hangen. Sukkels, vind ik ze.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be