Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Wie is de meest geniale ondernemer ter wereld? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=210005)

C2C 27 november 2014 18:02

Wie is de meest geniale ondernemer ter wereld?

Ik heb iets tegen gemiddelde ondernemers, maar niet tegen genieën die toevallig hun ideeën waar maken binnen een business-context.

Wie is voor u de meest geniale ondernemer die op dit moment actief is op deze planeet?

Voor mij: Elon Musk. Die kerel lanceert de meest fantastische raketten (en heeft zopas een drone gepresenteerd die op de oceaan terugkerende raketten zal opvangen zodat ze herbruikt kunnen worden...); hij investeert in zonne-energie, zelfs al is dat niet makkelijk; en hij heeft de modernste ultra-futuristische autofabriek ter wereld, die dan nog electrische autotjes maakt.

Zo'n kerel lanceert voortdurend met snippets, fantastische ideeën die de wereld veranderen, en hij maakt ze dan ook nog waar (er is bijvoorbeeld veel interesse voor zijn rapid mass transit idee, dat mensen veilig met mach2-snelheid van A naar B verplaatst).

Alleszins, dat soort types hebben we meer nodig. Dat zo'n man daar miljardair door wordt is in dit geval redelijk en goed.

Klein Licht 27 november 2014 18:26

Ik zou zeggen die van de Lotus

Een of andere bomma vindt speculoospasta uit maar hij gaat lopen met de miljoenen

tandem 27 november 2014 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 7428321)
Ik heb iets tegen gemiddelde ondernemers, maar niet tegen genieën die toevallig hun ideeën waar maken binnen een business-context. Wie is voor u de meest geniale ondernemer die op dit moment actief is op deze planeet? Voor mij: Elon Musk. Die kerel lanceert de meest fantastische raketten (en heeft zopas een drone gepresenteerd die op de oceaan terugkerende raketten zal opvangen zodat ze herbruikt kunnen worden...); hij investeert in zonne-energie, zelfs al is dat niet makkelijk; en hij heeft de modernste ultra-futuristische autofabriek ter wereld, die dan nog electrische autotjes maakt. Zo'n kerel lanceert voortdurend met snippets, fantastische ideeën die de wereld veranderen, en hij maakt ze dan ook nog waar (er is bijvoorbeeld veel interesse voor zijn rapid mass transit idee, dat mensen veilig met mach2-snelheid van A naar B verplaatst). Alleszins, dat soort types hebben we meer nodig. Dat zo'n man daar miljardair door wordt is in dit geval redelijk en goed.

Wat doet die man met de overschot van dat geld?

Den Duisteren Duikboot 27 november 2014 19:31

Gert Verhulst. Gewoon je hand in een pluchen hond steken en je rijft de miljoenen binnen. En het is dan nog niet eens zijn eigen hand. Respect!

Nietzsche 27 november 2014 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 7428461)
Gert Verhulst. Gewoon je hand in een pluchen hond steken en je rijft de miljoenen binnen. En het is dan nog niet eens zijn eigen hand. Respect!

Uh?

tandem 27 november 2014 19:40

Citaat:

Wetenschappers blijken nu een verklaring gevonden te hebben voor de economische crisis, men vroeg zich af hoe een pluchen beest nu zoveel geld kon hebben. Het resultaat is werkelijk bijzonder.
Citaat:

Het alien-handsyndroom (AHS) is een neurologische aandoening, waarbij een ledemaat (meestal de hand) van een persoon gedragingen vertoont, zonder de intentie van de persoon. Het ledemaat lijkt een eigen wil te hebben.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alien-handsyndroom

Kristof Piessens 27 november 2014 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tandem (Bericht 7428473)
Wetenschappers blijken nu een verklaring gevonden te hebben voor de economische crisis, men vroeg zich af hoe een pluchen beest nu zoveel geld kon hebben. Het resultaat is werkelijk bijzonder.

Een verklaring en die is doorgestoken kaart, ik heb het begin van deze samson en gert meegemaakt als kind rond midden 80 tot ik puber begon te worden...ik dacht ook hoe die hond kon spreken..dat was een wonder nu rond de twintig jaar begin je eens zo nu en dan roddelblaadjes te lezen waaruit blijkt hoe die hond kon spreken...het is alleszins niet door het buikspreken van gert verhulst..

Anyway, voor mij een weet en degene die ook van die tijd zijn is het twijfel of ze daar ook allang van op de hoogte zijn ofwel nog geloven in die verklaring...eigenlijk subliem gedaan van die reeks !!

Savatage 27 november 2014 20:48

Sam Walton

Allesstroomt 28 november 2014 06:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7428356)
Ik zou zeggen die van de Lotus

Een of andere bomma vindt speculoospasta uit maar hij gaat lopen met de miljoenen

Twee bomma's tegelijkertijd naar het schijnt. De televsiegeniekste mocht de speculoospasta uiteindelijk presenteren in dat programma of zoiets.

tandem 28 november 2014 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens (Bericht 7428540)
Een verklaring en die is doorgestoken kaart, ik heb het begin van deze samson en gert meegemaakt als kind rond midden 80 tot ik puber begon te worden...ik dacht ook hoe die hond kon spreken..dat was een wonder nu rond de twintig jaar begin je eens zo nu en dan roddelblaadjes te lezen waaruit blijkt hoe die hond kon spreken...het is alleszins niet door het buikspreken van gert verhulst.. Anyway, voor mij een weet en degene die ook van die tijd zijn is het twijfel of ze daar ook allang van op de hoogte zijn ofwel nog geloven in die verklaring...eigenlijk subliem gedaan van die reeks !!

Men bedriegt je werkelijk waar je bij staat, zo blijkt. Vandaag lijken politiekers ook op pluchen hondjes, welke Gert zou daar achter zitten?

non-conformist 28 november 2014 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tandem (Bericht 7428970)
Men bedriegt je werkelijk waar je bij staat, zo blijkt. Vandaag lijken politiekers ook op pluchen hondjes, welke Gert zou daar achter zitten?

Politiek is zoals een scheet, vluchtig en zonder enige betekenis.

tandem 28 november 2014 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7428993)
Politiek is zoals een scheet, vluchtig en zonder enige betekenis.

Als ze zonder betekenis zijn, hoe kunnen ze dan de bevolking blijven misleiden met allerhande economische nonsens? Is dat omdat de bevolking te goedgelovig is en daar vertrouwen in blijft stellen?

C2C 28 november 2014 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tandem (Bericht 7428399)
Wat doet die man met de overschot van dat geld?

Hij steelt zijn eigen geld om het te investeren in niewe projecten (een ander mens had het misschien belegd in een mand vol aandelen en dan op z'n luie kont blijven zitten).

Nu gaat hij 700 microsatellieten lanceren om elke individuele mens op deze aardscheut van internet te voorzien, vooral de armen in Afrika.

http://www.newsweek.com/elon-musk-an...ellites-283988

Eduard Khil 28 november 2014 09:19

Marc Coucke: van nul begonnen in zijn garage en door hard werk een groot bedrijf opgericht. Zou een held zijn in vele landen, wordt hier tot op de grond afgebrand.

C2C 28 november 2014 09:23

Citaat:

Eén hand in de handschoen, de andere hand grijpt cash? Inderdaad niet slecht. En wat is zijn bijdrage aan de mensheid? Het zoet houden van een paar honderdduizend snotverwende peuters. Weeral niet slecht.

Maar hier spreken we over game changers, die de toekomst bepalen en de wereld veranderen. Met een harlekijn en een clown lukt dat al iets moeilijker.

C2C 28 november 2014 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7428553)
Sam Walton

We vroegen naar "geniale ondernemers". Niet naar "slavendrijvers".

Maar toegegeven, van alle slavendrijvers is Sam Walton wel de meest geniale.

C2C 28 november 2014 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7429022)
Marc Coucke: van nul begonnen in zijn garage en door hard werk een groot bedrijf opgericht. Zou een held zijn in vele landen, wordt hier tot op de grond afgebrand.

Niet echt, want Omega Pharma heeft geen enkel geneesmiddel ontwikkeld. Enkel zalfkes en babypoeders.

Mocht ge nu Janssens hebben gezegd, akkoord, die kerel was een genie. Marc Couke is een grootverdiener die net zo goed luikse wafels had kunnen bakken of de nieuwste vishaken op de markt had kunnen brengen. Een ondernemer, dat zeker, maar absoluut geen genie.

tandem 28 november 2014 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 7429021)
Hij steelt zijn eigen geld om het te investeren in niewe projecten (een ander mens had het misschien belegd in een mand vol aandelen en dan op z'n luie kont blijven zitten).

Nu gaat hij 700 microsatellieten lanceren om elke individuele mens op deze aardscheut van internet te voorzien, vooral de armen in Afrika.

http://www.newsweek.com/elon-musk-an...ellites-283988

Beetje zoals The Giving Pledge van Bill Gates dan?
Citaat:

The Giving Pledge is a commitment by the world's wealthiest individuals and families to dedicate the majority of their wealth to philanthropy

http://givingpledge.org/
Mooie tendens die richting geeft aan het transformatieproces met bijhorende mentaliteitswijziging. Nu de knop nog omdraaien en het wordt duidelijk waar de klepel hangt.

Tavek 28 november 2014 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7429022)

Een jaar eerder zeggen "ik betaal graag meerwaardebelasting" en nu zijn kak intrekken.

Grote held van de natie.

Steben 28 november 2014 10:19

Aller tijden? Henry Ford?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be