![]() |
Wie is de meest geniale ondernemer ter wereld?
Ik heb iets tegen gemiddelde ondernemers, maar niet tegen genieën die toevallig hun ideeën waar maken binnen een business-context.
Wie is voor u de meest geniale ondernemer die op dit moment actief is op deze planeet? Voor mij: Elon Musk. Die kerel lanceert de meest fantastische raketten (en heeft zopas een drone gepresenteerd die op de oceaan terugkerende raketten zal opvangen zodat ze herbruikt kunnen worden...); hij investeert in zonne-energie, zelfs al is dat niet makkelijk; en hij heeft de modernste ultra-futuristische autofabriek ter wereld, die dan nog electrische autotjes maakt. Zo'n kerel lanceert voortdurend met snippets, fantastische ideeën die de wereld veranderen, en hij maakt ze dan ook nog waar (er is bijvoorbeeld veel interesse voor zijn rapid mass transit idee, dat mensen veilig met mach2-snelheid van A naar B verplaatst). Alleszins, dat soort types hebben we meer nodig. Dat zo'n man daar miljardair door wordt is in dit geval redelijk en goed. |
Ik zou zeggen die van de Lotus
Een of andere bomma vindt speculoospasta uit maar hij gaat lopen met de miljoenen |
Citaat:
|
Gert Verhulst. Gewoon je hand in een pluchen hond steken en je rijft de miljoenen binnen. En het is dan nog niet eens zijn eigen hand. Respect!
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Anyway, voor mij een weet en degene die ook van die tijd zijn is het twijfel of ze daar ook allang van op de hoogte zijn ofwel nog geloven in die verklaring...eigenlijk subliem gedaan van die reeks !! |
Sam Walton
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu gaat hij 700 microsatellieten lanceren om elke individuele mens op deze aardscheut van internet te voorzien, vooral de armen in Afrika. http://www.newsweek.com/elon-musk-an...ellites-283988 |
Marc Coucke: van nul begonnen in zijn garage en door hard werk een groot bedrijf opgericht. Zou een held zijn in vele landen, wordt hier tot op de grond afgebrand.
|
Citaat:
Maar hier spreken we over game changers, die de toekomst bepalen en de wereld veranderen. Met een harlekijn en een clown lukt dat al iets moeilijker. |
Citaat:
Maar toegegeven, van alle slavendrijvers is Sam Walton wel de meest geniale. |
Citaat:
Mocht ge nu Janssens hebben gezegd, akkoord, die kerel was een genie. Marc Couke is een grootverdiener die net zo goed luikse wafels had kunnen bakken of de nieuwste vishaken op de markt had kunnen brengen. Een ondernemer, dat zeker, maar absoluut geen genie. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Grote held van de natie. |
Aller tijden? Henry Ford?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be