Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Oosterweel project wordt afgeblazen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=210009)

Blue Sky 27 november 2014 20:15

Oosterweel project wordt afgeblazen
 
3 Miljard kost dit gedrocht in tijden dat er al zwaar bespaard moet worden en mensen moet inleveren. Bovendien is het nog maar de vraag of dit hele project wel een afdoende oplossing gaat bieden voor de verkeersproblematiek in Antwerpen. Volgens een wereldwijd gerenommeerd studiebureau alvast niet.

Misschien kunnen ze het project financieren met geld van mensen die voorstander zijn van het project en graag een vrijwillige bijdrage willen geven.

Wat denkt u?

Micele 27 november 2014 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 7428521)
3 Miljard kost dit gedrocht in tijden dat er al zwaar bespaard moet worden en mensen moet inleveren. Bovendien is het nog maar de vraag of dit hele project wel een afdoende oplossing gaat bieden voor de verkeersproblematiek in Antwerpen. Volgens een wereldwijd gerenommeerd studiebureau alvast niet.

Misschien kunnen ze het project financieren met geld van mensen die voorstander zijn van het project en graag een vrijwillige bijdrage willen geven.

Wat denkt u?

Citaat:

Oosterweel project wordt afgeblazen
Bron ? Definitie afgeblazen ? Of bedoel je opgeschort ?

Nog armer Vlaanderen dan maar, elke dag nodeloze tijdverspilling.

Files maken ~ 80 % uit van de externe marginale kosten van het wegverkeer, op naar 90 % dan maar, de maatschappij betaald...

Marginale externe kosten versus belastingen, personenwagen diesel, piek, stad, euro per 100 voertuigkm (Vlaanderen, 2000-2008) Bron: TML

Citaat:

http://www.milieurapport.be/nl/feite...ip-en-locatie/

INTERNALISERING VAN EXTERNE KOSTEN WEGVERKEER NAAR TIJDSTIP EN LOCATIE

Het wegverkeer veroorzaakt heel wat externe kosten, waaronder luchtvervuiling, ongevallen en tijdsverlies door fileproblemen (congestiekosten). Wil men komen tot een internalisering van deze externe kosten dan moeten - per gereden kilometer - de marginale externe kosten gelijk zijn aan de belastingen. Dit optimum dient te gelden voor gemiddelde waarden, maar ook voor elk vervoermiddel, op elk tijdstip en elke plaats. Het prijsmechanisme houdt dikwijls geen of onvoldoende rekening met externe kosten. Dit kan echter vermeden worden door bijvoorbeeld te corrigeren via het heffen van transportbelastingen.
Eindrapport 2010 : http://www.milieurapport.be/Upload/M...RAN_O&O_05.PDF


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be