Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Leve de segregatie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=210023)

Piero 28 november 2014 10:16

Leve de segregatie

De multiculturele samenleving voelt zich het meest op zijn gemak als de verschillende culturen volkomen van elkaar gescheiden wonen en bestaan. Dit nog langer ontkennen heeft geen zin meer. Vreemdelingen moeten oprotten uit de wijk. Van assimilatie is geen sprake meer.

http://nos.nl/artikel/2006094-onrust...ukse-wijk.html

Xenophon 28 november 2014 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 7429105)
De multiculturele samenleving voelt zich het meest op zijn gemak als de verschillende culturen volkomen van elkaar gescheiden wonen en bestaan. Dit nog langer ontkennen heeft geen zin meer. Vreemdelingen moeten oprotten uit de wijk. Van assimilatie is geen sprake meer.

De ontkenning is altijd al een leugen geweest.

Nietzsche 28 november 2014 12:51

Wat is er mis met vrijwillige segregatie?

Xenophon 28 november 2014 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7429266)
Wat is er mis met vrijwillige segregatie?

Dat er duidelijk uit blijkt dat elke cultuur een aparte identiteit is/heeft, en dat klopt niet met het linkse mantra dat alle culturen gelijk zijn en in vriendschap kunnen mixen/samenwonen.

Rudy 28 november 2014 16:57

Citaat:

Segregatie is geen optie omdat het cliché "onb(g)ekend maakt onbemind" harde realiteit wordt. Als er iets fout wordt is de zondebok vlug gevonden. Er is toch niemand die het tegendeel kan bewijzen, behalve de geviseerde bevolkingsgroep.
Binnen een multiculturele gemeenschap is integratie nog steeds de beste oplossing.

Xenophon 28 november 2014 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7429491)
Segregatie is geen optie omdat het cliché "onb(g)ekend maakt onbemind" harde realiteit wordt. Als er iets fout wordt is de zondebok vlug gevonden. Er is toch niemand die het tegendeel kan bewijzen, behalve de geviseerde bevolkingsgroep.
Binnen een multiculturele gemeenschap is integratie nog steeds de beste oplossing.

Ik begrijp niet goed hoe je denkt dat de multicultuur en integratie samengaan.

Rudy 28 november 2014 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7429495)
Ik begrijp niet goed hoe je denkt dat de multicultuur en integratie samengaan.

Dat je het niet begrijpt, daar kan ik niets aan doen.

Xenophon 28 november 2014 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7429543)
Dat je het niet begrijpt, daar kan ik niets aan doen.

Toch wel zou ik zeggen, vermits je hier post dat segregatie geen optie is terwijl het in de praktijk de regel is.

Je bent dus bepaald verwarrende desinformatie aan het rondstrooien, enige verantwoordelijkheid over die verwarring valt mijn inziens toch u toe.

Rudy 28 november 2014 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7429545)
Toch wel zou ik zeggen, vermits je hier post dat segregatie geen optie is terwijl het in de praktijk de regel is.

Wat bedoel je met "in de regel" ?

CLAESSENS Joris 28 november 2014 22:07

Citaat:

Of de Molukkers er nu mee akkoord gaan of niet, feit is dat in die wijk al jarenlang het EVRM en de Europese regelgeving met de voeten getreden worden.

Overal in Nederland kan een Nederlander zich vrij vestigen... behalve in die wijk. Die is voorbehouden voor de Molukkers.
Ten overstaan van die.Molukkers wordt door.de.staat een ander beleid.gevoerd dan er wordt.gevoerd ten.overstaan van andere Nederlanders.

Volgens de bepalingen van.het EVRM is dit.duidelijk racisme.
Wetmatog gezien is dit niet meer.of.minder dan apartheid.
Al helemaal wanneer blijkt.dat.Nederland im dit bewust.geschapen ghetto, nog eens een overtreding, nalaat de rechten van de nieuwe inwoners om zich daar te vestigen niet vrijwaart.

Hoe komt het dat Nederland in deze zaak nog niet lang en breed veroordeeld is door het hof voor de rechten van de mens?
Mag Nederland dan meer dan, zeg maar, Zuid Afrika?
8-)

Xenophon 28 november 2014 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7429548)
Wat bedoel je met "in de regel" ?

Ik zeg nergens "in de regel", ik zei dat segregatie de regel is in de praktijk.

Soort zoekt soort.

Rudy 2 december 2014 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7429730)
Soort zoekt soort.

klinkt als een ouderwets fatalistisch principe

Xenophon 2 december 2014 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 7434455)
klinkt als een ouderwets fatalistisch principe

Als je met ouderwets wil zeggen dat het altijd zo geweest is en altijd zo zal blijven, ja, dan heb je gelijk.

Wensdromen volstaan niet om de realiteit te veranderen.

Soort zoekt soort, daarom heb je o.a. in Berchem en Borgerhout Noord-Afrikaanse getto's.

Rudy 8 december 2014 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7434558)
Als je met ouderwets wil zeggen dat het altijd zo geweest is en altijd zo zal blijven, ja, dan heb je gelijk.

Wensdromen volstaan niet om de realiteit te veranderen.

Soort zoekt soort, daarom heb je o.a. in Berchem en Borgerhout Noord-Afrikaanse getto's.

Xenophon. Je schetst een prima voorbeeld van kuddegeest.

Kuddegeest is niet meer dan menselijk. Ik herinner mij de Costa Brava waar meer Vlaams dan Spaans werd gesproken, en de Vlaamse toerist na thuiskomst kon uitpakken nog nooit zo'n goeie beefsteak friet te hebben gegeten.

Neen. Jij verwart segregatie met kuddegeest. Segregatie wordt gedirigeerd, door buitenstaanders, overheden. Segregatie heeft met apartheid te maken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be