![]() |
Dagelijkse ongevallen
Jonge chauffeur komt om bij ongeval in Itegem.
Amper 24 jaar. Maak dat mee als familie of als tegenligger. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...n-Itegem.dhtml |
Citaat:
Citaat:
de macht van de gewente... ze doen het dan ook op tweerichtingswegen met tegenliggers... http://www.zdnet.be/nieuws/157704/sm...bij-studenten/ # Citaat:
En wanneer doet men dat meestal ? Juist. (als de snelheidslimiet van de weg veel te laag is waarvoor de weg ontworpen is, "aha hier kan ik dat wel... even nazien... " ) Als langjarige -en nog regelmatige- autobahnbestuurder weet men dat, dat zullen hier nog enkele forummers bevestigen. Ook frequente autosnelwegbestuurders weten dat... Zodra ergens een tijdelijke 80 kmu of ook 100/120 limiet navenant 2 -> meervaks-autobahn om welke reden dan ook opgelegd wordt (vooral milieuredenen) gaan vele met hun mobieltje spelen of met andere dingen die nefast kunnen zijn voor de verkeersveiligheid, dit ook bij druk verkeer. (veel) "Langzamer (moeten) rijden" is immers veiliger (propaganda en hersenspoeling...)... :roll: sorry BIVV... Citaat:
"Het wordt niet geflitst hé dan moet het veilig zijn..." :roll: |
Ja.
Dit weekend een gebuur verloren aan kanker. |
Citaat:
Ik wil maar aangeven dat er vele mogelijke oorzaken zijn, en dat je niet tot conclusies kan komen op basis van een krantenbericht. |
Citaat:
Natuurlijk zijn er talrijke oorzaken: noemer onoplettendheid... dit komt niet als ongevaloorzaak in de statistieken, wel als "controle over het stuur verloren" (waar de meeste een verband zien met onaangepaste snelheid wat maar zeer zelden klopt). Zo zijn er relatief talrijke *enkelvoudige ongevallen met brommobielen (max 45 kmh) op kaarsrechte brede wegen: uit fotoreeks: https://www.google.be/search?q=bromm...w=1598&bih=763 *vbn: http://www.hbvl.be/cnt/aid1284569/be...ontaal-op-boom ![]() http://www.112regioleiden.nl/nieuws_...aalweg_ldn.htm fotoreeks in detail http://www.westerwoldeactueel.nl/201...in-noordbroek/ idem enz... |
Zou bij de meeste ongevallen, de dag van vandaag, de oorzaak niet kunnen gezocht worden in het niet goed kunnen omspringen met het aantal PK's dat de nieuwe motoren wel hebben, want die nieuwe wagens daar is 300 �* 400 pk nog weinig.
Steek daar een jochie van 20 jaar in en die kan je na 2 dagen gaan begraven, einde rit. :roll: |
Citaat:
Citaat:
Googleview-link: https://www.google.be/maps/@50.76940...t3nQ!2e0?hl=nl 2e boompje op deze foto van oktober 2013. neen, echt veiliger kan men een weg niet meer aanleggen... ![]() Je weet toch dat zo´n polyester Ligier een bromfiets klasse B op 4 wielen is ? "Als al die jochies met zulke auto´s na 2 dagen begraven worden zijn er toch geen meer die met zulke auto´s rijden "?[ ... /mode] |
Citaat:
De 5 best verkopende merken in België (VW, Renault, Peugeot, Citroen, Opel) hebben niet één model dat daar aan geraakt. (Tip: als je dan toch op zoek bent naar een wagen met meer dan 300pk kan je natuurlijk altijd terecht bij Ferrari of zo, maar voor een luttele 38.500€ kan je een Chevrolet Camaro V8 krijgen met 432pk. Ik denk dat dat de goedkoopste is.) |
Ik vind dat ze iets van fluo moeten verplichten als avondkledij voor fietsers en voetgangers.
Zo'n bandje rond de broekspijpen en mouwen? Sommige plaatsen zijn heel donker, fietsers zonder licht, donker geklede mensen, ... Totaal off topic, maar zou dagelijkse aanrijdingen voorkomen. |
Citaat:
http://wegcode.be/actueel/1490-dagrijverlichting blijkbaar is het verplicht op de auto´s maar niet verplicht ze aan te zetten... alweer zo´n wet die op niet veel trekt... |
Citaat:
|
Citaat:
Vooraan omdat men meestal vooruit rijdt, zodat andere je beter zien afkomen/naderen. ;-) Euh niet teveel (stroom)verbruik... Vooral bij bepaalde landen in het Noorden is het verplicht ze te gebruiken, ook Oost-Europa zie ik. http://de.wikipedia.org/wiki/Tagfahrlicht ![]() Länder mit Tagfahrlicht-Pflicht für PKW und LKW (blau: ganzjährig, auf allen Straßen; hellblau: ganzjährig, aber nur außerorts; grün: auf allen Straßen im Winter; hellgrün: ganzjährig, aber nur streckenweise) |
Citaat:
't is vooral belangrijk de voetganger te zien he :) Als die daar zo 's avonds in hun donkere kledij bij lopen... Sommige moeten lachen of ge ziet ze niet lopen. |
Citaat:
´s nachts ? Dagrijlichten zijn enkel om gezien te worden tijdens daglicht (door alle weggebruikers, natuurlijk ook voetgangers) (dagrijlichten gaan automatisch uit zodra men de normale lichten aanzet) |
Citaat:
Mijn auto heeft daglichten vooraan (leds) met een paar leds achteraan zal het verbruik echt niet zo veel oplopen. |
Citaat:
Citaat:
|
Automobilist komt om bij aanrijding aan overweg
De automobilist, een man van 26 uit Henegouwen, was de overweg overgestoken, terwijl de slagbomen gesloten waren. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-overweg.dhtml Man (25) komt om bij frontale botsing Op de Kalmthoutsesteenweg in Wuustwezel is vanmorgen een 25-jarige jongeman om het leven gekomen toen hij met zijn wagen frontaal botste op een tegenligger. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ustwezel.dhtml |
In de USA zouden ca. 10 % van de verkeersdoden op het konto komen van mobieltje gebruiken/spelen tijdens het rijden (men verveelt zich ja aan lage snelheden op een veilige rijbaan... :roll:)
Citaat:
http://www.fquick.com/blog/sort.php?keyword=driving Drunk Driving Safer Than Texting While Driving ![]() bron: http://www.caranddriver.com/features...angerous-is-it Uiteraard kan dat allemaal niet geflitst worden en op veiligheidsafstand als pakweg 2e grootste ongevaloorzaak bestaat ook geen handhaving of boetecatalogus in trappen in Beltreintjesrijden. :cry: Samengevat op de twee grootste ongevaloorzaken (voorrangsnegatie n°1) is er geen noemenswaardige handhaving in BE. Hoe komt dat ? Is er te weinig politiepersoneel, of scheelt er iets met de efficiëntie ? Wie stuurt/controleert de politie ? Eens vergelijken met veilige vergelijkbare buurlanden qua bevolkingsdichheid en per miljoen inwoners: Citaat:
Het verkeersveiligste land (verkeersdoden/inwoners) heeft het minst aantal politiemensen per inwoner, dus daar is helemaal geen directe relatie... ? :? ook http://www.mensenrecht.be/node/671 BELGIË: GROOTSTE POLITIEKORPS, MEEST CRIMINALITEIT Door Mensenrecht op 13 april 2012 - 10:49am België telt, in vergelijking met de buurlanden, het grootste politiekorps. Maar dat levert geen beter resultaat op, integendeel, ook de criminaliteit is hier het grootst. Eurostat, de dienst statistiek van de Europese Unie, telde (in 2009) 39.861 politie-agenten in België = 3,7 per 1000 inwoners. Nederland kwam uit op 2,2 politie-agenten per 1000 inwoners, Duitsland op 3, Luxemburg op 3,2. Meer politie-agenten, dat moet logischerwijze minder criminaliteit opleveren. Maar dat is niet het geval. België telt 97 criminele feiten per 1000 inwoners, beduidend hoger dan in de buurlanden. En de roep om (nog) meer politie-agenten klinkt alsmaar luider. Steevast wordt verwezen naar het nijpend tekort aan agenten: 1923 agenten tekort bij de lokale politie in Vlaanderen, 1200 agenten tekort bij de federale politie. Nochtans, stelt criminoloog Cyrille Fijnaut in "De Morgen" van vandaag, is dat niet het echte probleem, door het aantal politie-agenten uit te breiden zal de criminaliteit niet dalen. Fijnaut is emeritus hoogleraar criminologie in Leuven, Rotterdam en Tilburg, en was nauw betrokken bij de doorlichting en reorganisatie van de Gentse politie. Naar aanleiding van de (gerechtvaardigde) onrust bij de MIVB beloofde de Minister van binnenlandse zaken 400 politieagenten extra. "Maar dat is niet meer dan een pleister op een houten been", zegt Fijnaut, "een sterk politiekorps is geen kwestie van aantallen, maar van efficiëntie, organisatie en opleiding". |
Vader geworden en vader verloren in 3 dagen tijd
De trots omdat hij voor de tweede keer papa was geworden, is voor een man uit Kapellen zaterdag omgeslagen in diepe verslagenheid. Zijn eigen ouders botsten na een kraambezoek frontaal met een tegenligger... http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ie-dagen.dhtml |
Citaat:
Micele maakt zich hier wel schuldig aan heel goedkoop sentiment. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be