![]() |
Betalen om niets te doen
Stel: U heeft een woning en laat deze renoveren.
De geschatte werktijd is ongeveer 330 dagen. Als u de factuur krijgt, blijken 390 dagen aangerekend te zijn. Hoe zou u reageren? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom moet een onderneming dan wel verlof en een niet bestaande dertiende maand betalen?
Afschaffen! |
Citaat:
|
zo is dat.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Slechte onderhandelingen gevoerd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Weigeren om die factuur te betalen en deze betwisten, desnoods voor een rechtbank. Als consument wordt je altijd bevoordeeld ten opzichte van een professioneel.
|
Citaat:
Daarna moet de geschatte bestek met een bindende overeenkomst besloten zijn en die kan niet afwijken van de geplande werken overeengekomen in dat bestek, de uiteindelijke factuur moet daarom ook getoetst zijn aan de afgesproken overeenkomst, wijkt dat af volgens de controle van de eigenaar, dan mag dat betwist worden...immers dan is de aanvrager van de renovatie volledig in zijn/haar recht om de factuur te laten herzien ! |
Een bestek kan zowel forfaitair zijn als in regie zijn.
Als de overeenkomst dus in regie omvat of vermoedelijke hoeveelheden bv, dan is het BINDEND dat er geen uren en hoeveelheden vaststaan. je kan wel de uren en hoeveelheden betwisten. |
Citaat:
Die terminologie toch...het simpelste is even uitgaan dat er gewerkt werd volgens de vijfdagenweek en dat er periodes tussen valt die niet kunnen gelden als werkdagen, dus ik vraag ik mij af hoe een factuur volgens het bestek afwijkt van de gewerkte dagen ? 330 geraamd en factuur staat 390 effectief gepresteerd...dat klopt niet...ofwel denk ik dat ze de niet gewerkte dagen bijgeteld hebben als werkdagen ? In feite hebben ze goed werk geleverd in een korte tijd en zouden ze in mindering het verschil moeten aftrekken van de geraamde werkdagen ! Vreemd ! Maar tis een stelling met een voorbeeld...we kunnen er iets van leren ! |
Dit was eigenlijk een fictieve situatie om aan te tonen dat werknemers teveel betaald krijgen.
Namelijk voor hun verlof en eventueel nog een dertiende maand. Zoals hierboven is deze situatie ook volkomen absurd. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vraag enkele aannemers een vrijblijvende offerte. In deze offert moet duidelijk staan: - Wat er gedaan wordt voor dit geld. - Begin- en einddatum. - De materialen die gebruikt worden. - .... Na de offertes bekeken te hebben, beslis ik met welke aannemer ik in zee ga. Bij nieuwe contacten wordt dan een contract opgesteld. Het is al eens gebeurt dat er bij een renovatie een goed verborgen gebrek aan het licht kwam. De aannemer besprak dit met mij en samen zochten we een oplossing. Dat dit iets meer zou kosten vond ik niet meer dan normaal. Hoeveel meer, dat kreeg ik op papier vooraleer er begonnen werd aan dat extra werk. Na de renovatie waren ik en de aannemer tevreden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be