![]() |
Brusselse Applewinkel sluit definitief: teveel dokwerkers uit Antwerpen
ok ja, de echte titel is:
Brusselse Applewinkel sluit definitief: ‘Te veel overvallen’ fait divers of fait d'hiver zeker ? http://www.nieuwsblad.be/article/det...9ae387378dd9aa Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er is nog altijd een wet op de openbare dronkenschap;-):-)Aanhouden en fikse boete.Nultolerantie.;-) |
Wat ik al elders aanhaalde en wat eens mag gezegd worden!
Lees : de winstmarge op apple producten is quasi nul geworden. Door de enorme online verkoop en vooral carroussel handel zien die winkels net als andere telecomzaken maandelijks hun omzet zakken. De verliezen stapelen zich op en ze zijn genoodzaakt de boel te sluiten. En dit is hier wel een mooi excuus om verantwoord te sluiten. |
Citaat:
De waarde van Apple Inc heeft zojuist (in November) nog de 700 miljard grens overgesteken (blijft dus met afstand de grootste beursgenoteerde bedrijf) http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2159618 |
Was dat niet easyware in Leuven vroeger? In dat geval zouden het wel eens gewoon kwade klanten kunnen geweest zijn.
|
Citaat:
U weet toch hoe vele van die multinationals werken? Oh, blijkbaar niet. De echte winsten worden opgestreken door de verkopende partij binnen de structuur, en dat kan bij wijze van spreken een postbusadres in een belastingsparadijs zijn. De wederverkooppunten, die moeten het doen met een bepaalde winstmarge. Reken dan de personeels en andere kosten, en het is snel een verliespost voor het wederverkooppunt. Is dat wederverkooppunt een deel van de groep, dan kan men dat zien als een stukje BTW carrouselletje. Is dat een franchisenemer, dan moet die wel heel creatief uit de hoek komen wil die er een goeie boterham aan verdienen. Voor McDo en Burgerking is het simpel. Een franchisenemer "huurt" de rechten op de marketting, en koopt de producten aan bij de "franchisegever". Die natuurlijk goed oplet dat de winstmaximalisatie bij hun komt, en niet bij de sukkelaar die de hamburgers omdraait. |
Klopt Apple zelf maakt megawinsten. Maar zelfs de Belgische distributeur (mobistar) is nog niet winstgevend met de iPhones. Momenteel hebben ze het bedrag dat ze betaald hebben voor de distributie nog niet terug verdient. En de resellers (de winkels dus) verkopen deze producten met een quasi nul winstmarge (op een iPhone 5S zou 6,05 euro bruto winstmarge zitten).
Stel dat een Apple center zelfs maal drie krijgt? 20 euro winstmarge. Op accessoires zit ongeveer 17% marge (netto). Reken maar uit hoeveel stuks die per maand moeten verkopen om uit de kosten te komen. Wetende dat je online alles pakken goedkoper kunt vinden. Waarom nog naar een winkel gaan? Service geven ze toch niet meer. Hun verkopers zijn jonge snotters die ze weinig moeten betalen maar het verschil niet kennen tussen een broodrooster en een smartphone (vooral Vandenborre is daar heel sterk in). Op abonnementen van providers verdienen ze nog het zout op hun patatten niet meer. Dat zit ook al op de bodem. Waar gaan ze dan nog hun winsten uit halen? Nergens meer en daarom is elk excuus om te sluiten zonder gezichtsverlies aanvaardbaar. |
Citaat:
|
Citaat:
. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoewel computer merken veel omzet hebben, verdiende hij per verkochte PC slechts 3%. Vlug opgedoekt die handel. Een ander had meerdere gsm winkels, beetje zelfde verhaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Rest de vraag waarom betalen we de "flikken" en het gerecht als die blijkbaar niets kunnen doen of niets mogen doen ? Hun job description is beperkt tot alcohol en snelheidscontroles ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be