![]() |
Wie trekt de stekker uit de federale regering?
Wie trekt dan de stekker uit de coalitie?
|
op dit moment lijkt er me geen enkele reden voor gelijk welke partij om uit deze coalitie te stappen, integendeel zelf.
de partij die nu de stekker eruit trekken, zou wel eens, traditiegetrouw, de grootste verliezer zijn. maw, niemand gaat dat durven. In de toekomst kan natuurlijk alles, maar snel zie ik toch niets veranderen. |
Citaat:
Ik vrees dat je een teleurstelling te wachten staat want dat dit de enige partij van de drie is die uit ervaring "rijk" werd, en die zich onder geen beding nog eens laat "vermijden". De Croo en co gaan het ook niet doen want die hebben niet de beste ervaringen met stekkertrekken. De CD&V staat bekend om "het nemen van haar verantwoordelijkheid" dus die mag je ook vergeten. Dan schiet er enkel de MR over die zich een stekkertrekker zou kunnen veroorloven. Alhoewel.... Ze verliest dan voorgoed haar overmachtige positie in de federale regering. En met welke vooruitzichten als ze er, moegetergd, en wetend dat het alleen maar verder bergaf gaat met Belgique, de brui aan geeft maar met het vooruitzicht dat het haar nooit meer zal lukken om zes ministers plus de premier te leveren aan een federale dinges. Ik vrees dus dat je, dankzij de staatsmisvorming van Di Rupo en co, vijf jaar lang tegen de N-VA zult moeten aankijken. Misschien kan je een goed woordje doen bij le roi Flip om er de stekker uit te trekken? Uiteindelijk is hij de Belgische oppergaai. Niet dan? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ge hebt zelf nog niet gestemd ! Te schuchter en te timide ?? . |
Als je een vrijwilliger zoekt, zoek niet langer, 'k wil die taak gerust op mij nemen.
|
Dit is de laatste regering die zonder hulp vd Troika regeert!
|
Citaat:
Dat betekent dat gij te klein zijt. Ge kunt niet aan de prise om de stekker er uit te trekken, want die prise hangt te hoog voor jou. . |
Citaat:
|
Citaat:
Een Belgisch-gezinde hoopt daar beter op. Vijf jaar lang federale regering met sociaal afbraakbeleid is immers de beste manier om de N-VA kapot te krijgen. Tegen 2019 mag Wevermans blij zijn van nog tien procent te halen. |
Nu de arrogantie van de belgische regimepartij N-BA begint stilaan zo groot te worden dat die partij vroeg of laat zelf in twee zal scheuren, dus wie weet komt Johan Sanctorum's droom van een groen-Vlaamse partij nog wel uit. :)
|
Citaat:
oh nee, wacht, dien heeft de stekker ni mee vast. dierf vandaag zelfs niet schrijven dat de hele heibel over de Joodse kwestie ging ... |
laat in de Kamer het woord Palestina vallen, en heel de linkse oppositie vlucht naar de nooduitgang !
:rofl: |
Citaat:
MR eventueel als ze de belofte krijgt mee te mogen regeren in een toekomstige regering en als NVA toch zou proberen Vlaamse belangen te verdedigen. Vrij onwaarschijnlijk op dit moment. De vraag van de topicstarter is op niets concreets gebaseerd en is dan ook meer als een uiting van hoop te beschouwen dan als een enquete. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er zal idd een zware prijs betaald worden voor vijf jaar lang, en op alle mogelijke manieren, proberen de rotzooi baas te kunnen die de vorige regeringen decennialang lieten ophopen. Daarom heb ik, vanaf dag één, gezegd dat de N-VA zich beter opnieuw had laten vermijden. Ik heb eveneens voorspeld dat de N-VA, als enige partij, voor alles wringt verantwoordelijk zou gesteld worden. En toch... In tegenstelling tot wat jullie hopen zal niet alleen "Wevermans" verantwoordelijk worden gesteld voor de onvermijdelijk geworden gevolgen van het decennialange beleid onder de PS. Bovendien zal de PS het in Brussel en Wallonië véél beter moeten dan de federale dinges wil ze zoveel stemmen halen dat de MR gedwongen wordt om het francofone front te herstellen. |
Citaat:
En als Wevermans "aan de kant was blijven roepen" zou jij precies hetzelfde zeggen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be