Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Gent, gezellige stad, maar even niet tijdens begrafenis Luc De Vos (https://forum.politics.be/showthread.php?t=210472)

De schoofzak 6 december 2014 20:52

Gent, gezellige stad, maar even niet tijdens begrafenis Luc De Vos

Wat doe je als stad, als je weet dat er een spontane massabijeenkomst zal plaats grijpen ?
Je bereidt je er op voor.

Dat kan dus blijkbaar op twee manieren.

Termont koos de verkeerde.
Hij verzamelde zijn ontvangstcomité maar bevolkte het met de verkeerde mensen op dat ogenblik.

De juiste manier ware geweest om wat beter onthaal in te richten. Zelfs boerengemeentes die een veldrit organiseren, kunnen dat.

titel: Hypocriete stad Gent profiteert van begrafenis Luc De Vos
link: http://www.clint.be/actua/hypocriete...nis-luc-de-vos

Citaat:

Terwijl half Vlaanderen een waardig afscheid bezorgde aan Gorki-icoon Luc De Vos, was de stad Gent er als de kippen bij om foutparkeerders op de bon te slingeren. Een greintje genade, kan dat nog op zo’n zwarte dag?
Met zo’n 10.000 waren ze. Familie, vrienden, fans… Allemaal deelden ze één gemeenschappelijk leed op deze zaterdagmorgen: het pijnlijke afscheid van topmuzikant en prachtmens Luc De Vos. Om het in de woorden van Maaike Cafmeyer te zeggen: “Luc was vol van Gent en Gent was vol van Luc”. Het verbaasde dan ook niet dat de Sint-Pieterskerk afgeladen vol zat en het Sint-Pietersplein eveneens overbevolkt was. Zoveel volk op één plaats dat van alle uithoeken van het land kwam, dat zorgde voor enige parkeerfrustratie.

En dat hadden de parkeerwachters van de stad Gent óók voorspeld, dus trokken ze met een heel parkeerwachtersleger naar de omgeving van de Sint-Pieterskerk en lieten ze zich eens goed gaan. Respect nihil, terwijl de bestuurders van de auto’s op dat moment respect toonden voor de overleden Gentse muziektrots. Met andere woorden: Luc De Vos zijn dood, is de stad Gent zijn brood.

Hadden we eerlijk gezegd niet verwacht van de sympathieke burgemeester Daniël Termont, die overigens ook aanwezig was en onlangs zijn medeleven in naam van zichzelf én van de stad Gent betuigde. “Luc De Vos was een bekend en goed muzikant, hij heeft ontzettend veel betekend op vlak van cultuur en muziek voor de stad. Hij droeg Gent ook in zijn hart. Dit is een erg moeilijke periode voor onze stad”, klonk het enkele dagen geleden.

Wél, volgende keer laat je die ‘mannen die hun job gewoon doen’ maar even thuis, mijnheer Termont. Kwestie van wederzijds respect, weet je wel. (KDN)

Another Jack 6 december 2014 20:55

Moesten er geen boetes worden uitgeschreven, het zou zijn van:
"De linkiewinkies en de poco's mogen zich alles permitteren!"
"Ons zorgt weer goed voor ons!"

Zipper 6 december 2014 21:03

Ah nee, in Antwerpen zou dat geen waar geweest zijn.
Schoofzak is een ouwe zeur geworden.

Hypochonder 6 december 2014 21:13

Typisch voor de bloedrode hypocriet Termont. Zo zij de sossen wel he: andermans leed uitbuiten om de stadskas te vullen. Termont zal zijn vet lichaam wel hebben laten afzetten door een auto met chauffeur.

De schoofzak 6 december 2014 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7440957)
Moesten er geen boetes worden uitgeschreven, het zou zijn van:
"De linkiewinkies en de poco's mogen zich alles permitteren!"
"Ons zorgt weer goed voor ons!"

Waren de fans van Vosken allemaal linkiewinkies ?
Aai dont tink so.

Heb ik gezegd dat de stad Gent iedereen maar zo mocht laten parkeren, dat brandweer en ziekenwagens niet meer door konden?
Aai dont tink so.

Als ik refereerde naar die boerengemeentes met hun veldritten: daar staan vrijwilligers die je begeleiden naar speciaal ingerichte parkeerplaatsen.
In grote steden zijn zulke parkeerplaatsen bestendig voorhanden.
Maar .. werd het publiek ingelicht dat vb. trams en bussen (betalend) zouden zorgen voor de navette ?

Sorry, maar zelfs de stad Gent heeft naar mijn weten ervaring met de voorbereiding van grote evenementen.

Echter hier is hun ware aard naar boven gekomen: een evenement buiten hun strikte kader, en dan kan er alleen repressief opgetreden worden.

.

De schoofzak 6 december 2014 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7440967)
Ah nee, in Antwerpen zou dat geen waar geweest zijn.
Schoofzak is een ouwe zeur geworden.

Oude zeuren zitten in sjieke sossen-lofts en zorgen dan via klachten en rechtbanken dat kermis-exploitanten ten einde raad domme dingen gaan doen.

.

Another Jack 6 december 2014 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7440983)
Waren de fans van Vosken allemaal linkiewinkies ?
Aai dont tink so.

Heb ik gezegd dat de stad Gent iedereen maar zo mocht laten parkeren, dat brandweer en ziekenwagens niet meer door konden?
Aai dont tink so.

Als ik refereerde naar die boerengemeentes met hun veldritten: daar staan vrijwilligers die je begeleiden naar speciaal ingerichte parkeerplaatsen.
Maar .. werd het publiek ingelicht dat vb. trams en bussen (betalend) zouden zorgen voor de navette ?

Sorry, maar zelfs de stad Gent heeft naar mijn weten ervaring met de voorbereiding van grote evenementen.

Echter hier is hun ware aard naar boven gekomen: een evenement buiten hun strikte kader, en dan kan er alleen repressief opgetreden worden.

.

Ge zijt aan het zeveren, Schoof.
Begrafenissen zijn geen excuus voor fout parkeren.

Jan van den Berghe 6 december 2014 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7440979)
Typisch voor de bloedrode hypocriet Termont. Zo zij de sossen wel he: andermans leed uitbuiten om de stadskas te vullen. Termont zal zijn vet lichaam wel hebben laten afzetten door een auto met chauffeur.

Leed? Er kwamen zovelen naar het "volksfeest". Muziek, drinken, eten... Ja, wat een leed!

Jan van den Berghe 6 december 2014 21:33

Citaat:

.

Ja? Waar ligt een dergelijke parkeerplaats dan wel in Kortrijk bijvoorbeeld?

Jan van den Berghe 6 december 2014 21:35

Citaat:

U doet precies alsof er honderdduizenden mensen zouden afkomen...

De schoofzak 6 december 2014 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7441014)
Ja? Waar ligt een dergelijke parkeerplaats dan wel in Kortrijk bijvoorbeeld?

Die is nu zelfs voor mij te onnozel-simpel om binnen te koppen.

.

Jan van den Berghe 6 december 2014 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7441021)
Die is nu zelfs voor mij te onnozel-simpel om binnen te koppen.

.

Vertel. Welke "speciaal ingerichte parkeerplaats" bestaat er in Kortrijk waar het stadsbestuur "een navette" voorziet?

De schoofzak 6 december 2014 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7441015)
U doet precies alsof er honderdduizenden mensen zouden afkomen...

In De Standaard lees ik dat de flikken op het Sint-Pietersplein 7000 mensen telden.
Wellicht veel Gentenaren, allez, pak dat men moest een voorbereiding treffen voor 1000 auto's.

Een Termontse berekening: 900 parkeerbonnen.

.

Jan van den Berghe 6 december 2014 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7441023)
In De Standaard lees ik dat de flikken op het Sint-Pietersplein 7000 mensen telden.
Wellicht veel Gentenaren, allez, pak dat men moest een voorbereiding treffen voor 1000 auto's.

Een Termontse berekening: 900 parkeerbonnen.

.

Waarom zou Gent parkeergelegenheid moeten voorzien? De kerk ligt in hartje Gent. Je kan het moeiteloos bereiken met trein en tram.

Den Duisteren Duikboot 6 december 2014 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7441011)
Leed? Er kwamen zovelen naar het "volksfeest". Muziek, drinken, eten... Ja, wat een leed!

Dit soort rituelen zijn duidelijk te complex voor u.

Den Duisteren Duikboot 6 december 2014 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Petra Sela (Bericht 7440985)
Wat behelst ongelovigen om zo massaal iemand te herdenken die dat toch niet weet?

Ja, verklaar dat eens. Wat zou daar toch aan de hand zijn? Mensen die een overledene herdenken, dat kan toch niet anders dan het monopolie van gelovigen zijn?

Demper 6 december 2014 23:29

euh...

DewareJakob 6 december 2014 23:47

Citaat:

Weinig meevoelend voor iemand die zich goed christen noemt. Onbegrijpelijk. Alhoewel... ik ben al echte consequente christenen tegengekomen, maar nog niet echt vaak.

Guinevere 7 december 2014 00:29

Citaat:

Bent u gelovig christen? In het christendom mag je je verdriet bij een dode toch op je eigen manier verwerken? Sommigen branden kaarsjes, anderen zetten een muziekje op of maken er een volksfeest van... Als je je niet zo focust op de term " volksfeest" is er weinig verschil met de gebruikelijke receptie na een begrafenis.

Niet dat ik persoonlijk veel van dat soort zaken moet weten.

Guinevere 7 december 2014 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 7441164)
Ja, verklaar dat eens. Wat zou daar toch aan de hand zijn? Mensen die een overledene herdenken, dat kan toch niet anders dan het monopolie van gelovigen zijn?

Ik geloof toch dat ze eerder voor "het feest" afzakten dan de kerkelijke begrafenis (of om de overledene te herdenken).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be