Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Standaard verliest de pedalen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=21052)

gm10 30 september 2004 22:52

De Standaard verliest de pedalen

Zoals iedereen verwacht ik van De Standaard steeds minder, maar de laatste dagen wordt het toch echt wel bedenkelijk. Na het pompeuze "Deze soap moet stoppen" van gisteren (Het Laatste Nieuws!), verschijnt er vandaag een artikel met de kop dat Vlaanderen 100% van de nachtvluchten moet slikken, want ... Zaventem ligt in Vlaanderen (waarover discussieert men dan?). Verder betwist men de cijfers van Le Soir over nachtvluchten over Brussel omdat ... de vliegtuigen over de rand van Brussel vliegen (arme Kortrijkenaren, op de rand van Vlaanderen telt men dus niet als Vlamingen volgens De Standaard).

Dat noemt men tegenwoordig dus een "kwaliteitskrant".

ancapa 30 september 2004 23:28

verleg dan de startbanen maar eens... kwartdraai links of rechts ?

ancapa 30 september 2004 23:29

landen kan misschien vertikaal ?

TAK 1 oktober 2004 06:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Zoals iedereen verwacht ik van De Standaard steeds minder, maar de laatste dagen wordt het toch echt wel bedenkelijk. Na het pompeuze "Deze soap moet stoppen" van gisteren (Het Laatste Nieuws!), verschijnt er vandaag een artikel met de kop dat Vlaanderen 100% van de nachtvluchten moet slikken, want ... Zaventem ligt in Vlaanderen (waarover discussieert men dan?). Verder betwist men de cijfers van Le Soir over nachtvluchten over Brussel omdat ... de vliegtuigen over de rand van Brussel vliegen (arme Kortrijkenaren, op de rand van Vlaanderen telt men dus niet als Vlamingen volgens De Standaard).

Heb mij gisteren mateloos geërgerd aan de rekenwijze van Le Soir. Een rekenwijze die door vele media trouwens zonder enige kritiek werd overgenomen en die leidde tot 60% van de vluchten over Brussel. Hun conclusie: de meerderheid van de nachtvluchten gaat over Brussel.

Ik vind het juist knap van de Standaard dat ze deze valse berichtgeving willen ontkrachten door dezelfde rekenwijze toe te passen (die inderdaad tot 100% voor Vlaanderen komt).

ancapa 1 oktober 2004 06:53

sinds Durant zich begon te moeien met de nachtvluchten is er een probleem DHL ontstaan ! Nu nog Millequet en Onckelickx er bij en je hebt drie problemen !

Vroeger was DHL geen probleem !

Conclusie ? Gooi die bitches buiten en het probleem is opgelost !

Geertje 1 oktober 2004 07:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
sinds Durant zich begon te moeien met de nachtvluchten is er een probleem DHL ontstaan ! Nu nog Millequet en Onckelickx er bij en je hebt drie problemen !

Ik vrees dat binnenkort Millequet ook in de federale regering zal verschijnen. De PS wil de liberalen buiten kieperen, zodat ze de belastingen kunnen verhogen (die worden toch vooral door Vlaanderen betaald). De debielen van de SP.A zullen weer als een gedwee schoothondje volgen.

Griffin 1 oktober 2004 08:49

Citaat:

landen kan misschien vertikaal ?

Je beseft het misschien niet, maar hierin ligt de oplossing. Zeppelins. Niet geschikt voor intercontinentale vluchten, maar wel voor Europese vluchten (1000km). Het gaat een beetje trager, maar je vliegt toch mooi over de files en je kunt makkelijk veel meer meenemen dan een vrachtwagen.

Griffin 1 oktober 2004 08:50

Citaat:

:rofl: :rofl:

Ik zou graag de commentaar van de bewonersverenigingen van de Brusselse rand horen op deze grappige uitspraken :P Ik denk dat zij duidelijk zullen stellen dat het probleem er al veel te lang is.

Chipie 1 oktober 2004 09:01

Citaat:

U pleit precies niet voor meer vrouwen in de politiek?

George 1 oktober 2004 09:41

Citaat:

En de actiecomitees hebben er natuurlijk niets mee te maken. :?

gm10 1 oktober 2004 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
:rofl: :rofl:

Ik zou graag de commentaar van de bewonersverenigingen van de Brusselse rand horen op deze grappige uitspraken :P Ik denk dat zij duidelijk zullen stellen dat het probleem er al veel te lang is.

ik zou liefst filip de winter aan de onderhandelinsgtafel zien, zodat het voor eens en voor altijd duidelijk wordt dat de vlaamse eisen en dreigingen totaal irrationeel zijn

gm10 1 oktober 2004 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George
En de actiecomitees hebben er natuurlijk niets mee te maken. :?

en DHL nog minder

George 1 oktober 2004 09:54

Maar on Topic.

Het is inderdaad nog wat vroeg om de pedalen te verliezen. Het wielerseizoen is immers nog niet gedaan.

't is maar te hopen dat ze er volgend jaar terug bij zijn met de start van het nieuwe seizoen.

Tegendradigaard 1 oktober 2004 11:43

't zou mij niet verwonderen moest de regering een van deze dagen vallen.
En kort daarop Belgie ook...

gm10 1 oktober 2004 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
't zou mij niet verwonderen moest de regering een van deze dagen vallen.
En kort daarop Belgie ook...

en de EU?

Tegendradigaard 1 oktober 2004 11:50

Ook aan de EU zal ooit een einde komen. Niets is eeuwig...

Turkje 1 oktober 2004 11:51

Citaat:

Zoals iedereen verwacht ik van De Standaard steeds minder, maar de laatste dagen wordt het toch echt wel bedenkelijk.

yeah right.

Alsof u vroeger De Standaard wél zo kon appreciëren toen het nog een expliciet AVV-VVK logo op de voorpagina had staan zeker...

:roll:

Tegendradigaard 1 oktober 2004 12:41

En dat vlak voor het WK wielrennen .....

gm10 1 oktober 2004 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
yeah right.

Alsof u vroeger De Standaard wél zo kon appreciëren toen het nog een expliciet AVV-VVK logo op de voorpagina had staan zeker...

:roll:

tja, het is een moeilijke vraag
ben ik uitgekeken op de standaard of is de kwaliteit gedaald
na een kleine rondvraag denkt 100% dat het de kwaliteit is die daalde
wie ben ik om dit te betwisten?

Turkje 1 oktober 2004 12:52

Citaat:

tja, het is een moeilijke vraag
ben ik uitgekeken op de standaard of is de kwaliteit gedaald
na een kleine rondvraag denkt 100% dat het de kwaliteit is die daalde
wie ben ik om dit te betwisten?

5 jaar op de EHSAL, en nooit een les statistiek?

Tststststs....

Ik zal het eens moeten zeggen aan mijn goede vriend Noël (je kent hem vast wel...) ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be