![]() |
Toegang tot bedrijventerreinen hardhandig forceren?
Wat zouden de gevolgen zijn wanneer je uw doorgang tot uw werk hardhandig afdwingt?
Met wat schietlappen boks ijzers en ingehuurde Albanezen op kop? Mag je vakbondsmannen afkloppen als ze aan U komen tijdens het passeren? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben geen voorstander van 'forceren'.
Maar het is duidelijk dat de vakbonden 'manu militari' de toegang tot bedrijven forceren, wegen blokkeren en het merendeel van de werknemers die thuis blijven dat gewoon doen omdat ze 'er toch niet geraken'. En dan stel ik mij de vraag hoe de dikgevreten vakbondsleiders telkens weer met de glimlach komen verkondigen dat de staking 'goed werd opgevolgd'. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vandaag is mijn zoon tegengehouden door wat venten met een gekleurde jas toen hij een (geopende) winkel wou binnen gaan om iets te kopen. Mijheer: het is staking, ge moogt niets gaan kopen, met wat bedreigingen erbovenop. Goed bezig mannen van de vakbond... :-(:-(:-(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja, dat went. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Eigenlijk, in een rechtsstaat, zouden de overheden, zoals burgemeester en flikken, hiervoor uit hun eigen beweging garant moeten staan.
Je kan wel klacht gaan neerleggen, ofwel tegen onbekenden, en desnoods met een discreet genomen foto er bij (ik denk dat als je open en vrij een foto van een aangezicht neemt, je kans hebt op wat klop). Bedrijven of kapitaalkrachtigen, kunnen een deurwaarder sturen, bijvoorbeeld met het oog op een burgerlijk geding: schadevergoeding voor vb. misgelopen klanten ... Allemaal nogal gepruts. Net zoals mijn stelling: er zou een politiek debat moeten komen, tot in het parlement, om eens af te spreken hoe ver de vrijheden van anderen geschonden mogen worden, bij betogingen en bij stakingen. . |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be