![]() |
Twee nieuwe onafhankelijken bij het VB?
Twee nieuwe onafhankelijken bij het VB?
Coveliers en Dedecker zouden m.i. een aanwinst kunnen zijn voor het vb en mee kunnen helpen aan de verbreding van de partij tot een modern rechts politiek verzamelpunt. Bovendien lopen hun communautaire opvattingen gelijk met de onafhankelijkheidskoers die het VB wenst te bewandelen. Enkele uittreksels over wat dit laatste betreft: bron www.vlaamsblok.be Alle citaten zijn afkomstig uit het dubbelinterview met Hugo Coveliers en Jean-Marie Dedecker in Dag Allemaal (28.09.04). quotes "We moeten ons ook opnieuw profileren als een Vlaamse partij. Op Vlaams vlak worden we gewoon langs alle kanten voorbijgestoken en afgeschoten. Dat kan toch niet?" (Jean-Marie Dedecker) "We staan zelfs toe dat straks wordt getornd aan het principe dat de Vlaamse verkiezingen op een ander moment moeten worden gehouden dan de federale verkiezingen, wat nochtans de logica zelve is binnen een federale staat. Zij die de federale en de deelstaatverkiezingen willen doen samenvallen, hebben maar één doel voor ogen: de weg naar de Vlaamse staat dwarsbomen." (Jean-Marie Dedecker) "(...) Staat u me toe bij deze een oude slogan van onder het stof te halen: "Met België als het kan, zonder België als het moet'." (Jean-Marie Dedecker) "(...) Denkt u dat het stemrecht voor migranten er ooit zou gekomen zijn als Vlaanderen daar zelf over had mogen beslissen?" (Hugo Coveliers) "(...) Voor de overleving van België? Kom nou! Ik ben ook die belachelijke dreigementen van Di Rupo en consorten zo stilaan beu: als zij niet meer met ons willen samenleven, dat ze dan hun conclusies trekken. Voor mij geen probleem." (Jean-Marie Dedecker) "Ik ontwaak heus niet elke morgen met de gedachte : 'Hoe kan ik België doen barsten?' Maar ik weiger wel een onredelijke prijs te blijven betalen om dit België tegen alle redelijkheid in bijeen te houden. Ik vertik het nog iets toe te geven aan onze zuiderburen. Eigenlijk zouden we met de Tsjechische ex-president Vaclav Havel moeten praten. Die zou ons kunnen vertellen hoe de rustige en vreedzame scheiding tussen Tsjechië en Slowakije is verlopen. Beide landen tellen minder inwoners dan Vlaanderen, zijn vandaag volwaardig lid van de Europese Unie en niemand doet lastig over die scheiding van enkele jaren geleden." (Hugo Coveliers) end quotes Uiteraard moet je veel, heel veel politieke en intellectuele moed hebben om bij het VB aan te sluiten. Gaan deze beide heren het tonen? |
laat ze maar komen !! De jurist en de buitenwipper... veeg ze over de mat Jean-Marie !
Hugo en Jean-Marie zij passen allebei in het kraam van het Vlaams Belang ! |
Citaat:
Ze moeten zwijgen en zich laten vertegenwoordigen door mijnheer Verhofstadt, mijnheer Decroo en mijnheer Chevalier. |
Citaat:
|
Met die twee haalt het Blok zich alleen problemen op de nek. Dat ze maar blijven waar ze zijn dus!!!
|
het vlaams blok, opvangcentrum voor uitgerangeerde vld-ers...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be