![]() |
Koen Kennis lost het op
Citaat:
|
De eerste offline-reactie van een aanhanger van Koen is ook al binnen: NVA doet dit 'onder druk van de groenen'
*thumbsup* |
Dan zitten ze nog met auto's die tegen dertig per uur slalommen over de baan om die trager rijdende fietsers telkens voorbij te kunnen...
Zou men dan niet ineens ofwel de snelheid verlagen tot 't gemiddelde van een fietser ofwel de fietsers verplichten van ook dertig te rijden? 't Is niet zo veilig om over straat te fietsen en zo'n wagen te hebben die tegen dertig voorbij scheurt om je in te halen... |
ach, de natte droom, who cares. Hoe meer verkeersonveiligheid hoe beter voor dat bloembakkenclubje met IQ 30.
Fietsers in de dode hoek ? Ach laat die fietsers nu eens doen ze zullen het wel voelen... Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ik die foto eens goed bekijk kan je als fietser het rode licht omzeilen door af te stappen, via het voetpad voorbij het verkeerslicht lopen, terug opstappen en doorrijden. Je bent niet in overtreding. In Wijnegem deed ik dat ook zo op een T-kruispunt.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan heeft hij wel even vergeten dat dat slechter is voor het milieu (meer emissies), zelfs voor het geluidplaatje (voertuigen blijven navenant langer in stadsverkeer hangen, ook zwaarder verkeer). En een veiligheidsvoordeel is er ook niet uit te halen, wslk integendeel. Eerst zien en dan geloven dus, als de talrijke hoofdaders ook 30 krijgen zie ik eerder een fiasco. Zoals ik de doorsnee wegbeheerder zie doen met zijn bloembakken en andere obstakels... even linkje ... Zwitserland: http://www.suedostschweiz.ch/communi...sung-fuer-chur Ook voor de veiligheid is het geen oplossing lees ik daar: het zal eerder een vals veiligheidsgevoel geven aan de kwetsbare weggebruiker die dat wel eens kan misbruiken door nog minder respect te tonen tov het rijdend zwaar verkeer. Denken ze nu echt dat bijna iedereen zich strikt aan de 30 kmh gaat houden ook als het rustiger wordt ? Het is toch 30 kmh 24/24 en 7/7 ?. En opgepast voor de zware E-fietsen van de senioren die krijgen heel serieuze remwegen dito trage reactie bij 25 �* 45 kmh. :-) Oostenrijk (TU Wenen): https://www.wko.at/Content.Node/bran...hte_loesu.html Zowat met 10 % meer giftige emissies (vooral PM of fijne roetdeeltjes) wordt gerekend volgens TU Wien zelfs bij optimale 30-regeling als men dus echt vlot 30 kmh kan rijden en niet stotterend stop and go (én meer files dus). In de realiteit zal het dus veel meer worden als er geen andere maatregelen getroffen worden (zoals bvb een ban op dieselauto´s en dieselbussen) ![]() Einfluss von Tempo 50 (=1) zu Tempo 30 im allgemeinen Straßennetz unter optimalen Bedingungen [Quelle: IFA der TU Wien, 2014] http://www.iv-net.at/b3368 Yup het probleem (welk probleem ?) is opgelost. :roll: |
Citaat:
Het is ook verwarrend (Gent en verkeer,...): 10 m voorbij de stopstreep en het eerste roodlicht staat een apart roodlicht voor fietsers (net naast die omgekeerde driehoek, en ook zonder stopstreep). Dat is feitelijk bedoeld om fietsers die van het Citadelpark komen (van links dus op de R40) de kans te geven om de heuvelpoort over te steken. Echter fietser komende vanuit de richting waar de foto werd genomen, denken dat dit hen het recht geeft het eerste, algemene roodlicht te mogen negeren... |
Citaat:
En dan zijn er bepaalde oudere fietsers die denken dat er alleen haastige automobilisten bestaan, uiteraard denkfout. Want ik rij ook regelmatig fiets bij goed weer, dan vliegen die senioren op hun E-bikes soms zo voorbij en wanen ze zich weer jong (ook begrijpelijk). ;-) In de stad fiets is heel zelden, in een grote stad al helemaal niet. Maar ik kan het me wel goed voorstellen als ik eens een terrasje doe in een stad, enkele maanden geleden bij mooi weer in Leuven geweest... uiteraard als voetganger (auto in parkeergarage die het kortste bij het centrum was, via gps) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik dacht dat spoorvoertuigen die van de openbare weg gebruik maken, niet onder de toepassing van dit reglement vielen ? (artikel 1 van de wegcode) |
Citaat:
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...table_name=wet Maar als trams zich niet aan de 30 kmh houden heeft het ook weinig zin dat veel veiligere auto´s zich wel aan de 30 kmh houden. Of is die 30 kmh niet voor de veiligheid ? :mrgreen: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be