Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bericht aan de stakende personeelsleden van de nmbs (https://forum.politics.be/showthread.php?t=210744)

De schoofzak 12 december 2014 06:24

Bericht aan de stakende personeelsleden van de nmbs
 
beste dames en heren stakers,
gisteren heb ik een reisje tussendoor, van een weekje, geboekt voor de lente van volgend jaar.
Alhoewel het goed mogelijk is, qua uren edm, dat mijn halve trouwboek en ikzelf ons begeven naar Zaventem met de trein, èn terugkomen met de trein, hebben we van de eerste keer de duurdere versie van "luchthavenvervoer" erbij genomen.

Ik neem de trein niet meer.
Zelfs al zou het gratis zijn. De onzekerheid van jullie dienstverlening is veel te onaangenaam.

Contractuele personeelsleden die hierdoor mogelijks wat dichter bij een ontslag komen: eigen schuld dikke bult.
Vastbenoemden: rustige nachten gewenst in uw ongenaakbaarheid. Jullie hollen jullie eigen bescherming tegen politieke inmenging uit. Dat heeft een naam: maffia-praktijken.

.

DucDEnghien 12 december 2014 06:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7449134)
beste dames en heren stakers,
gisteren heb ik een reisje tussendoor, van een weekje, geboekt voor de lente van volgend jaar.
Alhoewel het goed mogelijk is, qua uren edm, dat mijn halve trouwboek en ikzelf ons begeven naar Zaventem met de trein, èn terugkomen met de trein, hebben we van de eerste keer de duurdere versie van "luchthavenvervoer" erbij genomen.

Ik neem de trein niet meer.
Zelfs al zou het gratis zijn. De onzekerheid van jullie dienstverlening is veel te onaangenaam.

Contractuele personeelsleden die hierdoor mogelijks wat dichter bij een ontslag komen: eigen schuld dikke bult.
Vastbenoemden: rustige nachten gewenst in uw ongenaakbaarheid. Jullie hollen jullie eigen bescherming tegen politieke inmenging uit. Dat heeft een naam: maffia-praktijken.

.

Wie neemt er nu de trein. Daar reizen alleen beesten in. Uitzondering gemaakt voor de business class van de TGV's natuurlijk.

zonbron 12 december 2014 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7449134)
beste dames en heren stakers,
gisteren heb ik een reisje tussendoor, van een weekje, geboekt voor de lente van volgend jaar.
Alhoewel het goed mogelijk is, qua uren edm, dat mijn halve trouwboek en ikzelf ons begeven naar Zaventem met de trein, èn terugkomen met de trein, hebben we van de eerste keer de duurdere versie van "luchthavenvervoer" erbij genomen.

Ik neem de trein niet meer.
Zelfs al zou het gratis zijn. De onzekerheid van jullie dienstverlening is veel te onaangenaam.

Contractuele personeelsleden die hierdoor mogelijks wat dichter bij een ontslag komen: eigen schuld dikke bult.
Vastbenoemden: rustige nachten gewenst in uw ongenaakbaarheid. Jullie hollen jullie eigen bescherming tegen politieke inmenging uit. Dat heeft een naam: maffia-praktijken.

.

Uw mededeling werd met voldoening ontvangen bericht ons de nmbs, travel on!












Keep rolling.

Sukkelaar 12 december 2014 07:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7449134)
beste dames en heren stakers,
gisteren heb ik een reisje tussendoor, van een weekje, geboekt voor de lente van volgend jaar.
Alhoewel het goed mogelijk is, qua uren edm, dat mijn halve trouwboek en ikzelf ons begeven naar Zaventem met de trein, èn terugkomen met de trein, hebben we van de eerste keer de duurdere versie van "luchthavenvervoer" erbij genomen.

Ik neem de trein niet meer.
Zelfs al zou het gratis zijn. De onzekerheid van jullie dienstverlening is veel te onaangenaam.

Contractuele personeelsleden die hierdoor mogelijks wat dichter bij een ontslag komen: eigen schuld dikke bult.
Vastbenoemden: rustige nachten gewenst in uw ongenaakbaarheid. Jullie hollen jullie eigen bescherming tegen politieke inmenging uit. Dat heeft een naam: maffia-praktijken.

.

Als je gelijk hebt dan heb je gelijk. Ik maak al sinds twee jaar gebruik van het luchthavenvervoer met het bijkomend voordeel dat wij thuis worden afgehaald en ook thuis worden gebracht.

vlaams realist 12 december 2014 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 7449152)
Als je gelijk hebt dan heb je gelijk. Ik maak al sinds twee jaar gebruik van het luchthavenvervoer met het bijkomend voordeel dat wij thuis worden afgehaald en ook thuis worden gebracht.

De chauffeur van het busje dankt u voor zijn werkgelegenheid.
Weeral iemand die werk vond dankzij de onbetrouwbaarheid van de nmbs .
We doen nieuwe beroepen ontstaan , een kleine "dank u" is voldoende hoor.

zonbron 12 december 2014 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7449157)
De chauffeur van het busje dankt u voor zijn werkgelegenheid.
Weeral iemand die werk vond dankzij de onbetrouwbaarheid van de nmbs .
We doen nieuwe beroepen ontstaan , een kleine "dank u" is voldoende hoor.

Ook de overheid bedankt van harte.

vlaams realist 12 december 2014 07:39

Ik heb een klein vermoeden dat de schoof en zijn vrouw toch al niet gingen gebruik maken van onze diensten . Stel je voor , wachten op een koud perron , zelf je bagage dragen. Dat is toch alleen maar voor de under-class .
Heb je Mathilde al aan een koffer zien sleuren ?
Al bij al heeft er dus niemand een job gewonnen . De taxi-chauffeur die het klusje normaal gezien zou doen is zijn werk kwijt aan een goedkope chauffeur.
Wat dan weer oneerlijke concurrentie is .
Mag een reisburo taxi-diensten aanbieden zonder de nodige vergunningen ?

zonbron 12 december 2014 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7449172)
Ik heb een klein vermoeden dat de schoof en zijn vrouw toch al niet gingen gebruik maken van onze diensten . Stel je voor , wachten op een koud perron , zelf je bagage dragen. Dat is toch alleen maar voor de under-class .
Heb je Mathilde al aan een koffer zien sleuren ?
Al bij al heeft er dus niemand een job gewonnen . De taxi-chauffeur die het klusje normaal gezien zou doen is zijn werk kwijt aan een goedkope chauffeur.
Wat dan weer oneerlijke concurrentie is .
Mag een reisburo taxi-diensten aanbieden zonder de nodige vergunningen ?

OMG! vlaams realist is Uw naam (nick)?

rookie 12 december 2014 08:33

tja, Schoof er was een partij die tot 25 mei steevast leurde met de slogan " de kracht van de verandering"; tot ze in de regering(en) zaten en daarvoor hun hele programma in de vuilbak kieperden, wel die partij "zou" er zich kunnen mee bezig houden om de NMBS te depolitiseren.
Zoals je misschien weet geldt binnen de NMBS drie criteria om promotie te maken : 1 een goede partijkaart, 2 een goede vakbondskaart en 3 deelnemen aan een examen (alhoewel dat laatste snel kan gearrangeerd worden). Ergo wordt iedere staking van de twee erkende (politiek gebonden) vakbonden op alle mogelijke manieren gesteund (van de dag op voorhand wordt al een mail gestuurd dat vanaf 21:30 geen trein meer MAG vertrekken welke niet voor 21:45 een andere bewaakt station aandoet)
gesprekken tussen de 3 andere vakbonden en de directie zijn reglementair verboden, dus de niet-politieke problemen blijven gisten tot het vaatje ontploft, de twee politiek vakbonden hebben "hogere idealen" dan de problemen van het personeel op te lossen.
Neem er dan bij dat syndicale verkiezingen aan de NMBS niet bestaan enkel heeft men een systeem waarbij elke (erkende) vakbond zegt hoeveel leden dat ze hebben en dat dit cijfer wordt "gecontroleerd" door de andere erkende vakbond
Hopen dat deze depolitisering vanuit de NMBS zelf wordt ingezet is wachten tot Pasen op een maandag valt, immers degene die het moeten doen hebben alle belang dat het niet gebeurd. Herinner u de aanstelling van de huidige CEO als typerend voorbeeld.
Nu al meerdere malen gebleken is dat de partij die ik in het begin aanhaalde evenveel ruggengraat heeft dan de eerste beste bloemzak zie ik het niet al te positief in (vergeef mij mijn zwartgalligheid).
Dus zal maandag de staking weer volledig zijn, met 97% werkwilligen die de hele dag gedwongen met hun vingers zitten draaien, is het niet toonaangevend dat voor de "volledig gedragen provinciale staking" zelfs het FGTB de hulp inriep van de dokwerkers om de boel plat te leggen?
Het zal natuurlijk de reiziger die het (eerste en laatste )slachtoffer is, worst wezen waarom zijn trein (weer eens) niet rijdt. maar een inzicht achter de schermen kan misschien verhelderend werken
een gepensioneerd treinbestuurder

zonbron 12 december 2014 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 7449220)
tja, Schoof er was een partij die tot 25 mei steevast leurde met de slogan " de kracht van de verandering"; tot ze in de regering(en) zaten en daarvoor hun hele programma in de vuilbak kieperden, wel die partij "zou" er zich kunnen mee bezig houden om de NMBS te depolitiseren.
Zoals je misschien weet geldt binnen de NMBS drie criteria om promotie te maken : 1 een goede partijkaart, 2 een goede vakbondskaart en 3 deelnemen aan een examen (alhoewel dat laatste snel kan gearrangeerd worden). Ergo wordt iedere staking van de twee erkende (politiek gebonden) vakbonden op alle mogelijke manieren gesteund (van de dag op voorhand wordt al een mail gestuurd dat vanaf 21:30 geen trein meer MAG vertrekken welke niet voor 21:45 een andere bewaakt station aandoet)
gesprekken tussen de 3 andere vakbonden en de directie zijn reglementair verboden, dus de niet-politieke problemen blijven gisten tot het vaatje ontploft, de twee politiek vakbonden hebben "hogere idealen" dan de problemen van het personeel op te lossen.
Neem er dan bij dat syndicale verkiezingen aan de NMBS niet bestaan enkel heeft men een systeem waarbij elke (erkende) vakbond zegt hoeveel leden dat ze hebben en dat dit cijfer wordt "gecontroleerd" door de andere erkende vakbond
Hopen dat deze depolitisering vanuit de NMBS zelf wordt ingezet is wachten tot Pasen op een maandag valt, immers degene die het moeten doen hebben alle belang dat het niet gebeurd. Herinner u de aanstelling van de huidige CEO als typerend voorbeeld.
Nu al meerdere malen gebleken is dat de partij die ik in het begin aanhaalde evenveel ruggengraat heeft dan de eerste beste bloemzak zie ik het niet al te positief in (vergeef mij mijn zwartgalligheid).
Dus zal maandag de staking weer volledig zijn, met 97% werkwilligen die de hele dag gedwongen met hun vingers zitten draaien, is het niet toonaangevend dat voor de "volledig gedragen provinciale staking" zelfs het FGTB de hulp inriep van de dokwerkers om de boel plat te leggen?
Het zal natuurlijk de reiziger die het (eerste en laatste )slachtoffer is, worst wezen waarom zijn trein (weer eens) niet rijdt. maar een inzicht achter de schermen kan misschien verhelderend werken
een gepensioneerd treinbestuurder


Geachte meneer gepensioneerd treinbestuurder,


Waarom stond ik ook decennialang geleden met regelmaat gedurende uren in de koude of 'kwam de trein nooit op tijd' (bewijsmiddel stempelen in centraal station).

Wat is daadwerkelijk het verschil met nu en toen?

Een gepensioneerd treinreiziger,

zb

demonen 12 december 2014 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7449134)
Vastbenoemden: rustige nachten gewenst in uw ongenaakbaarheid. Jullie hollen jullie eigen bescherming tegen politieke inmenging uit. Dat heeft een naam: maffia-praktijken.

Dat statuut is niet van deze tijd.
Weg ermee!

Another Jack 12 december 2014 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 7449233)
Dat statuut is niet van deze tijd.
Weg ermee!

Samen met uw brugpensioen, geen probleem!
Waar moet ik tekenen?

zonbron 12 december 2014 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7449234)
Samen met uw brugpensioen, geen probleem!
Waar moet ik tekenen?



Eduard Khil 12 december 2014 09:10

ik neem nooit het openbaar vervoer. Dat is voor plebejers en armoezaaiers.
Ik rij liever rond met mijn bedrijfswagen: helemaal alleen in de auto, veel diesel verbruiken die ik toch niet betaal, een mooi fiscaal regime, en lekker veel afgunst creeeren bij al diegene die er geen hebben

trololololo!

Another Jack 12 december 2014 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7449244)

Ik vroeg waar ik moest tekenen, niet naar een foto van een oplichter.

zonbron 12 december 2014 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7449263)
Ik vroeg waar ik moest teken, niet naar een foto van een oplichter.

Oplichter?

VTM - Van Rossem riskeert drie maanden cel

Another Jack 12 december 2014 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7449272)

Het is niet omdat je enkel rijke mensen oplicht dat je dan ineens geen oplichter meer bent.

vlaams realist 12 december 2014 10:46

Enkel de schoof kan antwoorden op de volgende vragen .
(1)Hoeveel keer ben je met je bagage naar een station gegaan om zo op de luchthaven te geraken ?
(2)Wie bracht je naar de luchthaven toen je reisburo dat niet voor je regelde ?
(3) eenmaal op bestemming , is daar dan ook een treinbedrijf voor op te kankeren ?
(4) Welk nut heeft het om de luchthaven aan te sluiten op het treinnet , als niemand met zn bagage op de trein wil ?

Drosamadaris 12 december 2014 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7449251)
ik neem nooit het openbaar vervoer. Dat is voor plebejers en armoezaaiers.
Ik rij liever rond met mijn bedrijfswagen: helemaal alleen in de auto, veel diesel verbruiken die ik toch niet betaal, een mooi fiscaal regime, en lekker veel afgunst creeeren bij al diegene die er geen hebben

trololololo!

lol

zonbron 12 december 2014 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7449279)
Het is niet omdat je enkel rijke mensen oplicht dat je dan ineens geen oplichter meer bent.

... als je een kleine garnaal bent.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be