![]() |
Vakbonden zijn verrot in sociaal overleg
Broekske de geldverbrander 'verwijt' de nva van nog groen te zijn achter onze oren;
en verdenkt ons van van het conflict te houden. Ik vind net het omgekeerde: de bonden zijn het verleerd. De vorige regeringen hebben hen altijd alles toegelaten en alles zomaar gegeven. http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141212_01427327 Vandenbroucke: ‘N-VA is nieuw in sociaal conflict’ Citaat:
|
Citaat:
Hij haalt daar zeker goede punten aan, ook over de generatieverschillen tussen de jongsten en de oudsten vanaf 50... Wat is nu het probleem ?, het conflict zelf en zijn daar wel nuttige lessen uit te leren ? |
Vandenbroeckske heeft geen recht van spreken want hij en zijn partij zijn de oorzaak van de huidige scheve situatie. Hij spreekt hier niet als hoogleraar maar wel als linkse slang die net als zijn andere rode vriendjes gefrustreerd is en de huidige regering zwart wil maken. Triestige sossen.
|
Gezien het aantal draden dat u heeft opgestart over het thema "staking" kan ik me niet van de overtuiging ontdoen dat u uw billen stevig aan het dichtknijpen bent.
Eerdere stakingen waren natuurlijk tegen de "traditio's" gericht in de regering. Nu tegen uw N-VA. Voor u wellicht een wereld van verschil ? |
Citaat:
|
Citaat:
Welke belasting is er nu verhoogd , kun je één belasting noemen op het federale niveau die verhoogd is ? ALs je de trein rekent tegen kostprijs, is dat een belastingsverhoging ? |
Citaat:
Daarover gaat deze staking! Wij werknemers gaan niet akkoord met het laagste pensioen vd wereld en willen ons werk niet verliezen omdat de ambtenaren zich op onze kosten een dubbel pensioen toeëigenen. |
Citaat:
Maar dan wel bezorgdheid voor de socio-economische welvaart. De kortzichtigheid van de stakers doet me denken aan het Vlaamse spreekwoord: de gierigheid bedriegt de wijsheid. Hier en nu zeggen de stakers: ik geef mijn 2 procent loon van de indexsprong niet af om een job te creëren voor een andere. Hier en nu zeggen de stakers: het kan me niet schelen dat elke euro staatsschuld die nu niet afbetaald wordt, dubbel zal afbetaald worden door mijn kinderen, oftewel vierdubbel door mijn kleinkinderen. . |
Citaat:
Was het toch niet beter geweest dat de lasten eerlijk waren verdeeld i.p.v. alles op het bord te leggen van de gewone werkman ? |
Citaat:
|
Citaat:
Ni zwanzen he Schoofzak: je enige zorg is momenteel of je al dan niet extra beenruimte zou boeken en of je vrouw er in gaat slagen onder het maximumgewicht met haar valies te blijven. |
Citaat:
|
Citaat:
Wij zeggen "BASTA"! Ga ergens anders parasiteren! |
Citaat:
Vermogenswinstbelastingen die bestaan, worden niet vermeld. Hoeveel kadastraal inkomen wordt jou aangerekend ? De invoering van verdere, aanvullende, vermogenswinstbelastingen - andere dan de kaaimantaks - werden om wel bepaalde redenen niet ingevoerd door de sossen-PS-belastingsregering. Toen werd daar niet tegen gestaakt !! En dan nog maar eens herhalen: de nva is pro de uitbreiding van de vermogenswinstbelasting, en is alleen maar allergisch aan het aspect taks-lift. In het kader van een taks-shift: direct akkoord. Hoe eerder hoe liever. . |
Citaat:
Wij staken tegen de ambtenaren Bourgeois, Becaus, Vanovertveld, Bracke, Dewever, ... de uierhangers met exuberante pensioenen gestolen van ons zweet. Daarover gaat deze staking! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Indien de overheidsbonden hun cliënteel duidelijk maken dat zij niets moeten vrezen onder nva (uitdovende maatregelen gespreid over 70 jaar) dan is de staking bij de overheid voorbij. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be