zonbron |
14 december 2014 04:19 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
(Bericht 7450803)
Er zijn vele vuile bommen in Europa.
dat is ook niet nieuw.
1) Rusland heeft betere methodes om Europa af te persen.
2) IS heeft niet meer negatieve publiciteit nodig. Die regelen dat zelf wel.
Met een gewoon kernwapen, daar is een afkomst van te vinden aan de hand van de fall out. Maar als men kernafval gaat gebruiken, is het een heel ander verhaal, dat kan gerust een mix zijn van een paar dozijn landen. Niet vergeten dat er ook onderzoeksreactoren en reactoren voor de aanmaak van medische isotopen zijn.
Liever niet, ik zou niet graag mijn geigerteller verslijten.
Bij deze.
|
Bedankt, desalniettemin zou het inzetten van zo'n vuile bom een echte game changer kunnen betekenen. En het zou dus zowat anoniem kunnen. Elke rogue state kan daar gebruik van maken...
ISIS zou een 90tal pondjes materiaal in bezit gekregen hebben in Mosul.
Maar goed, meer dan een of andere grote stad wat herrie bezorgen kunnen ze daar niet mee. Of toch? Die rakkers praten graag over het vergiftigen van watervoorzieningen etc... Op dat moment is een versleten geigerteller misschien niet zo belangrijk meer.
Wat kunnen ze met 90 pond van dat materiaal aanvangen? Ken de details van het spul niet hoor.
Edit: wat met detectie en opsporing van deze stoffen/vuile bommen? Moeilijk? Ik weet dat men in bepaalde toestellen een radioactief 'pilletje' pleegde te verbergen om deze te kunnen 'terugvinden'.
|