Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Nucleaire koffers 2014 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=210804)

zonbron 13 december 2014 10:03

Nucleaire koffers 2014

Nucleaire koffers 2014

Welkom nucleaire forumgenoten (!) en niet nucleaire forumgenoten.

De reguliere media verspreidt berichten inzake een vuile bom welke reeds in Europa aanwezig zou zijn. (referentie SITE, 'een twitterbericht')

Spanning loopt ondertussen hoog op tussen de NAVO en Rusland. Het zou nu wel mogelijk zijn kleinschalige nucleaire aanvallen te veroorzaken... en ISIS te beschuldigen.

Ik hoor reeds iemand roepen... de nucleaire vingerafdruk! daar geraakt niemand mee weg!

Dan toch geen koffers in 2014?

Dank U.

Laat U gaan...

maddox 13 december 2014 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7450672)
Nucleaire koffers 2014

Citaat:

De reguliere media verspreidt berichten inzake een vuile bom welke reeds in Europa aanwezig zou zijn. (referentie SITE, 'een twitterbericht')
Er zijn vele vuile bommen in Europa.

Citaat:

Spanning loopt ondertussen hoog op tussen de NAVO en Rusland.
dat is ook niet nieuw.
Citaat:

Het zou nu wel mogelijk zijn kleinschalige nucleaire aanvallen te veroorzaken... en ISIS te beschuldigen.
1) Rusland heeft betere methodes om Europa af te persen.
2) IS heeft niet meer negatieve publiciteit nodig. Die regelen dat zelf wel.
Citaat:

Ik hoor reeds iemand roepen... de nucleaire vingerafdruk! daar geraakt niemand mee weg!
Met een gewoon kernwapen, daar is een afkomst van te vinden aan de hand van de fall out. Maar als men kernafval gaat gebruiken, is het een heel ander verhaal, dat kan gerust een mix zijn van een paar dozijn landen. Niet vergeten dat er ook onderzoeksreactoren en reactoren voor de aanmaak van medische isotopen zijn.
Citaat:

Liever niet, ik zou niet graag mijn geigerteller verslijten.

Citaat:

Laat U gaan...
Bij deze.

Max van Dietschland 13 december 2014 13:17

Kernwapens zullen nooit rechtstreeks ingezet worden tussen Rusland en Europa en de VS, maar men kan wel bondgenoten bewapenen in het Midden-Oosten bijvoorbeeld.

Reverberation 14 december 2014 01:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7450672)
Nucleaire koffers 2014

Spanning loopt ondertussen hoog op tussen de NAVO en Rusland. Het zou nu wel mogelijk zijn kleinschalige nucleaire aanvallen te veroorzaken... en ISIS te beschuldigen.

Dank U.

Laat U gaan...

Enige vorm van cynisme overvalt U, mijn beste Zonbron...

zonbron 14 december 2014 04:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation (Bericht 7451748)
Enige vorm van cynisme overvalt U, mijn beste Zonbron...

Inderdaad, die modus werd even automatisch aangeschakeld na het lezen van volgende:

http://freebeacon.com/national-secur...now-in-europe/

Het zou eens wat anders zijn dan de klassieke bomauto of zelfploffer.

zonbron 14 december 2014 04:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 7451045)
Kernwapens zullen nooit rechtstreeks ingezet worden tussen Rusland en Europa en de VS, maar men kan wel bondgenoten bewapenen in het Midden-Oosten bijvoorbeeld.

Zeg nooit nooit. Ondertussen wacht Huize Stout (SA) op hun felbegeerd pakketje uit Pakistan.

zonbron 14 december 2014 04:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7450803)
Er zijn vele vuile bommen in Europa.

dat is ook niet nieuw.

1) Rusland heeft betere methodes om Europa af te persen.
2) IS heeft niet meer negatieve publiciteit nodig. Die regelen dat zelf wel.

Met een gewoon kernwapen, daar is een afkomst van te vinden aan de hand van de fall out. Maar als men kernafval gaat gebruiken, is het een heel ander verhaal, dat kan gerust een mix zijn van een paar dozijn landen. Niet vergeten dat er ook onderzoeksreactoren en reactoren voor de aanmaak van medische isotopen zijn.

Liever niet, ik zou niet graag mijn geigerteller verslijten.

Bij deze.

Bedankt, desalniettemin zou het inzetten van zo'n vuile bom een echte game changer kunnen betekenen. En het zou dus zowat anoniem kunnen. Elke rogue state kan daar gebruik van maken...

ISIS zou een 90tal pondjes materiaal in bezit gekregen hebben in Mosul.

Maar goed, meer dan een of andere grote stad wat herrie bezorgen kunnen ze daar niet mee. Of toch? Die rakkers praten graag over het vergiftigen van watervoorzieningen etc... Op dat moment is een versleten geigerteller misschien niet zo belangrijk meer.

Wat kunnen ze met 90 pond van dat materiaal aanvangen? Ken de details van het spul niet hoor.

Edit: wat met detectie en opsporing van deze stoffen/vuile bommen? Moeilijk? Ik weet dat men in bepaalde toestellen een radioactief 'pilletje' pleegde te verbergen om deze te kunnen 'terugvinden'.

zonbron 14 december 2014 04:51

@maddox,

Een QUOTE uit een forum:
Now, not to minimize the actual danger, but a dirty bomb is really in actual physical terms no more dangerous than a conventional explosive. The amount of radioactivity that would be released in a dirty bomb is minimal. You probably get more radiation from a typical dental x-ray than you would if you lived near a city where a dirty bomb was detonated.

The real danger of a dirty bomb (beyond of course the loss of life and property damage caused by the conventional explosion) is the psychological terror and panic it would create. Education is the way to combat this.

Nog:radpuff simulatie prg.

http://www.microsimtech.com/pctran/PCPuff.html

Zwitser 14 december 2014 12:31

Vuile bommen worden wel eens "Weapons of Mass Disruption" genoemd. Het zou inderdaad vervelend zijn indiend er zo eentje in Brussel Centraal zou afgaan. Het zou waarschijnlijk weken duren voor we weer normaal spoorverkeer hebben. Maar misschien merkt zelfs niemand dat.

zonbron 14 december 2014 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 7452125)
Vuile bommen worden wel eens "Weapons of Mass Disruption" genoemd. Het zou inderdaad vervelend zijn indiend er zo eentje in Brussel Centraal zou afgaan. Het zou waarschijnlijk weken duren voor we weer normaal spoorverkeer hebben. Maar misschien merkt zelfs niemand dat.

:D

maddox 14 december 2014 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7451783)
Bedankt, desalniettemin zou het inzetten van zo'n vuile bom een echte game changer kunnen betekenen. En het zou dus zowat anoniem kunnen. Elke rogue state kan daar gebruik van maken...

Toch is het nog niet gebeurd.
Citaat:

ISIS zou een 90tal pondjes materiaal in bezit gekregen hebben in Mosul.
Dat ze het onder hun bed bewaren, zonder schild aub.
Citaat:

Maar goed, meer dan een of andere grote stad wat herrie bezorgen kunnen ze daar niet mee. Of toch? Die rakkers praten graag over het vergiftigen van watervoorzieningen etc... Op dat moment is een versleten geigerteller misschien niet zo belangrijk meer.
Citaat:

Wat kunnen ze met 90 pond van dat materiaal aanvangen? Ken de details van het spul niet hoor.
Hangt er van af van wat u juist verstaat onder "dat materiaal".
Is het vers kernafval? Gezuiverde isotopen zoals ceasium of strontium?
Citaat:

Edit: wat met detectie en opsporing van deze stoffen/vuile bommen? Moeilijk? Ik weet dat men in bepaalde toestellen een radioactief 'pilletje' pleegde te verbergen om deze te kunnen 'terugvinden'.
Als men met de Belgische snuffelpalen die voor de detectie van radioactieve lekken in kerncentrales dienen al een spoortje Fukushima kunnen ontdekken is het geen enkel probleem met triangulatie een slecht afgeschermde vuilebomplofkoffer te vinden.

maddox 14 december 2014 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 7452125)

Eens goed afspuiten met de juiste reinigingsmiddelen en het is zelfs properder dan voorheen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be