Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Consequentie van N-VA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=210810)

Lange Limburger 13 december 2014 11:40

Consequentie van N-VA

Citaat:

Einde aan reeks voordeeltjes voor Vlaamse verkozenen

Het bureau van het Vlaams Parlement beslist maandag of het gratis openbaar vervoer voor de 124 parlementsleden binnenkort verleden tijd is. Groen, sp.a en N-VA willen een verregaande hervorming van de vervoersvoordelen, tot groot ongenoegen van CD&V en Open Vld.
De voordelen liggen al een tijdje onder vuur. Niet alleen reizen volksvertegenwoordigers gratis met trein, bus, tram en metro, ook krijgen ze een kilometervergoeding voor hun verplaatsingen naar Brussel. Ook andere voordelen staan ter discussie: de levenslange terugbetaling van internetkosten en het treinabonnement en de gratis stationsparking voor ereleden.
De fractieleiders in het Vlaams Parlement beamen dat de zaak erg gevoelig ligt en er fricties zijn. Toch willen ze maandag in het uitgebreid bureau knopen doorhakken. Verschillende bronnen bevestigen dat N-VA, sp.a en Groen verregaande hervormingen willen, terwijl CD&V en Open Vld een meer rationele en behoudsgezinde aanpak bepleiten.
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20141213_0...mse-verkozenen

Erg consequent van N-VA om nu iedereen voor het openbaar vervoer zal moeten betalen dat ook door mandatarissen te laten doen. Ook andere voordelen voor Vlaamse parlementsleden dreigen weg te vallen. Traditionele partijen die altijd al aan de vetpotten gezeten hebben, hebben het daar moeilijk mee. Dat SP.a als oppositiepartij, daarvan afwijkt zal wel niemand verwonderen.

Vrijheideerst 13 december 2014 11:41

Dit komt er hopelijk door.

Hoeveel zetels hebben Groen, SP.A en N-VA samen?

Lange Limburger 13 december 2014 11:48

43+18+10= 71 van de 124

Vrijheideerst 13 december 2014 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lange Limburger (Bericht 7450847)
43+18+10= 71 van de 124

Dank. :thumbsup:

Knuppel 13 december 2014 11:57

Kan mij iemand vertellen hoeveel mandatarissen nadeel gaan ondervinden van de "consequentie" van de N-VA?

Lange Limburger 13 december 2014 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7450867)
Kan mij iemand vertellen hoeveel mandatarissen nadeel gaan ondervinden van de "consequentie" van de N-VA?

Is het u te doen om iemand nadeel te verschaffen of om de latten even hoog te leggen en privileges op te doeken?

non-conformist 13 december 2014 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7450867)

Geen één want al die mandatarissen rijden lekker met een "firmawagen" :rofl:

Enne ...die firmawagen wordt al helemaal niet belast. :rofl:

Lange Limburger 13 december 2014 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7450894)
Geen één want al die mandatarissen rijden lekker met een "firmawagen" :rofl:

Enne ...die firmawagen wordt al helemaal niet belast. :rofl:

Daarom dat de O-VLD er zo op tegen is? Snapt u dat wat u zegt lulkoek is?

Knuppel 13 december 2014 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lange Limburger (Bericht 7450891)
Is het u te doen om iemand nadeel te verschaffen of om de latten even hoog te leggen en privileges op te doeken?

Ik wil alleen graag weten hoeveel mandatarissen nadeel zullen ondervinden van de "consequentie" van de N-VA?

Is dat teveel gevraagd, of is het antwoord te pijnlijk?

Er wordt hier nochtans geïnsinueerd dat er zich nogal wat mandatarissen gestraft zullen voelen door de maatregel die "de lat voor hen even hoog legt en hun privileges opdoekt".

Vrijheideerst 13 december 2014 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7450928)
Ik wil alleen graag weten hoeveel mandatarissen nadeel zullen ondervinden van de "consequentie" van de N-VA?

Er wordt hier nochtans geïnsinueerd dat er zich nogal wat mandatarissen gestraft zullen voelen door de maatregel die "de lat voor hen even hoog legt en hun privileges opdoekt".

De VLD & CVP toch ja.

Lange Limburger 13 december 2014 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7450928)

Het gaat over de consequentie, weet u? Niemand insinueert verder wat, zeker niet dat er iemand door gestraft zou worden? Is dat laatste absoluut noodzakelijk voor jou? Moet er iemand 'bloeden'? En moet u daarvan kunnen 'genieten'?

Knuppel 13 december 2014 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lange Limburger (Bericht 7450905)
Daarom dat de O-VLD er zo op tegen is? Snapt u dat wat u zegt lulkoek is?

Is het waar?
Zijn de blauwen er zo op tegen dat hun mandatarissen geen gebruik (meer) kunnen maken van de lijn en de NMBS?

Of willen ze daarmee alleen voorkomen dat de volgende consequente maatregel de belasting op HUN "bedrijfswagens" zou kunnen zijn?

Knuppel 13 december 2014 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lange Limburger (Bericht 7450938)
Het gaat over de consequentie, weet u? Niemand insinueert verder wat, zeker niet dat er iemand door gestraft zou worden? Is dat laatste absoluut noodzakelijk voor jou? Moet er iemand 'bloeden'? En moet u daarvan kunnen 'genieten'?

Nu begrijp ik het!

Het is volkomen zinloos, maar het is wél consequent!

Kortom, de logica zelve.

Lange Limburger 13 december 2014 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7450943)
Nu begrijp ik het!

Het is volkomen zinloos, maar het is wél consequent!

Kortom, de logica zelve.

Voor sommigen ( CD&V en O-VLD ) blijkbaar niet. Hoe het VB hierover denkt is onbekend. Weet u het?

SDX 13 december 2014 12:38

Amai wat 'n vetpot; niet meer gratis met 't openbaar vervoer kunnen terwijl ze 'n bedrijfswagen hebben, dat gaat hard gevoeld worden!

Knuppel 13 december 2014 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lange Limburger (Bericht 7450948)
Voor sommigen ( CD&V en O-VLD ) blijkbaar niet. Hoe het VB hierover denkt is onbekend. Weet u het?

Neen, dat weet ik niet.
Het interesseert mij namelijk alleen hoe ik zélf over de gang van zaken denk.

Knuppel 13 december 2014 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7450971)
Amai wat 'n vetpot; niet meer gratis met 't openbaar vervoer kunnen terwijl ze 'n bedrijfswagen hebben, dat gaat hard gevoeld worden!

Precies.

Maar dat wél proberen te verkopen als consequentie.

En wie niet content is met een dode mus gaat de VB-hoek in.

Lange Limburger 13 december 2014 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7450971)

Weet u welke mandatarissen een bedrijfswagen hebben? Zou dat percentage anders liggen dan bij de doorsnee van de bevolking?
Ook andere voordelen worden opgedoekt. In ieder geval consequenter dan nu.

Knuppel 13 december 2014 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lange Limburger (Bericht 7450948)

Schitterende overwinning van de N-VA!

Het werd tijd dat er eens iets uit de bus kwam, nietwaar?

Lange Limburger 13 december 2014 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7450976)
Precies.

Maar dat wél proberen te verkopen als consequentie.

En wie niet content is met een dode mus gaat de VB-hoek in.

U begrijpt mij weer verkeerd: ik duw niemand in een of andere hoek. Ik stelde gewoon de vraag omdat over het VB geen info in verband ermee beschikbaar is. U moet zich niet dadelijk geviseerd voelen, want dat is niet van toepassing.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be