![]() |
Geen grote beloning voor wie werkt in 2015
Rutten: ‘Je mag niet vergeten dat het loon van alle werknemers vanaf januari stijgt. Gemiddeld gaat het op jaarbasis over 125 tot 150 euro. En het jaar nadien over het dubbele. De personenbelasting wordt immers verlaagd. Dat wordt meteen verrekend in de bedrijfsvoorheffing.’
Dat is volgend jaar maximaal 15 euro netto per maand. (voor grootverdieners). http://www.tijd.be/politiek_economie...78912-3136.art In ruil moet je wel 2 jaar langer gratis werken (tot 67 jaar) om een werknemerspensioen te krijgen lager dan 1.000 Euro/maand. Wie houdt hier wie voor de gek?!! |
Alleen werknemers die een forfaitaire beroepskost indienen gaan er op vooruit (een heel klein beetje).
Zij die hun werkelijke beroepsonkosten indienen hebben geen voordeel. De hoogte van het kostenforfait verschilt voor iedere werknemer. Het wordt berekend als een percentage van het belastbare brutoloon, na afhouding van de socialezekerheidsbijdragen. Voor Michel I Zonder de ingreep van de regering-Michel zou het kostenforfait geplafonneerd zijn op 3.960 euro en als volgt worden berekend: Na Michel I Volgens de plannen zou voor de lonen die worden toegekend of betaald vanaf 1 januari 2015 (aanslagjaar 2016), het maximale kostenforfait 4.090 euro bedragen: Voor de lonen betaald vanaf 1 januari 2016 (aanslagjaar 2017) wordt de berekening verder aangepast en wordt het maximum opgetrokken tot 4.220 euro. |
Citaat:
Tja... dat komt er van als je zo veel in het zwart werkt, natuurlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat lijkt me normaler. |
Citaat:
|
Citaat:
vanaf 01.09.2013 aan spilindex 136,09 alleenstaande: Forfaitair maandbedrag = 1.123,34 EUR bron: http://www.onprvp.fgov.be/nl/profes/...s/default.aspx |
Citaat:
|
Citaat:
Demonen was helemaal geen simpele arbeider: hij heeft een hoger diploma bij de EHSAL behaald! Bovendien combineerde hij twee fulltime jobs! En dan maar €950?? Dan moet u mij, mijnheer, toch eens uitleggen! Of mijnheer is ambtenaar zeker?? |
Citaat:
Wat gaan we hier nu nog allemaal meemaken? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En nu? |
Citaat:
|
Citaat:
Mensen die bv ook onder leercontract gewerkt hebben, tot het moment van legerdienst (gelukkig is dat bij mij niet het geval) missen daardoor 4/5 jaren. |
Citaat:
U mag erbij sleuren wat u wil! Maar zelfs een ambtenaar kunt u niet wijsmaken, dat iemand die een volledige loopbaan lang, 2 fulltime jobs (en niet zomaar als arbeider!) combineert aan het einde van de rit geen €1000 pensioen heeft! Nee mijnheer! |
Citaat:
Daarnaaast heb ik u uitgelegd dat ge toch 45 jaren kunt gewerkt hebben zonder een volledige loopbaan te hebben voor de pensioenberekening. Verder haal ik het voorbeeld aan van mijn eigen vader een dubbele loopbaan had. Namelijk fultime werknemer en zelfstandige in bijberoep. Dat zijn dus dubbele bijdragen. Op het moment van pensioen moest hij kiezen tussen zelfstandigen pensioen en werknemerspensioen. Ik meen mij vaag (corrigeer me al sik fout ben) te herinneren dat cumulatie voor ambtenaren wél mogelijk is. |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.humo.be/humo-archief/2411...ensioenenquete |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be