![]() |
De tautologie "politieke staking" - uiteraard zijn stakingen politiek
Het niveau van onze politici en van een paar marginale burgers is echt heel diep gezakt. Dat ik dat op redelijk jonge leeftijd nog moet meemaken.
Zegt daar een politicus dat deze staking "politiek" is. Maar uiteraard. Wat is een staking anders dan een politiek instrument? Of dacht er iemand dat politiek alleen in het parlement mag bedreven worden. Godverdomme dit land is kapot; het loopt hier vol imbecielen, zelfs tot in het parlement en de regering. Ik ben hier weg. Ik ga naar Noorwegen of Denemarken. Daar is zelfs een arbeider intellectueler dan onze eerste minister. Dit land is zo achterlijk geworden, zelfs in het denken en spreken. Hoe jammer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Allez, terug naar de les Maatschappelijke Vorming (tweede graad). |
Citaat:
|
Trouwens, van alle instellingen is het Parlement de plek waar het minst aan politiek gedaan wordt.
Buurtcomités, vakbonden, jeugdverenigingen, NGOs en civil society organisations, etc... dat zijn allemaal véél sterkere instellingen voor het bedrijven van politiek. Het Parlement is het belangenorgaan van het Kapitaal. Da's alles. Een praatclub die kapitalisten moet verdedigen en beschermen. Meer niet. |
Citaat:
N.B.: nog steeds je frustratie niet te boven wegens de mislukte 'Nationale Staking'? |
Waarom blijven de vakbonden dan bij hoog en laag beweren dat het zeker geen politieke actie betreft, maar wel een actie ingegeven door een sociaal conflict ?
|
Citaat:
Ik bedoel uiteraard buiten het parlement om, dus tegen de zin van het parlement in. En voordat je het woord 'gijzelen' ook letterlijk gaat nemen. Hiermee bedoel ik mensen de toegang tot hun werkplek ontzeggen en openbare voorzieningen (wegen) blokkeren. |
Citaat:
Politieke strijdmiddelen zijn legio, vb. betogingen. Straten blokkeren is revolutionair. Hoort niet thuis in democratiëen naar Westers model. Veel suc6 met je emigratie. Ik adviseer je Noorwegen. Zo noordelijk als mogelijk liefst. Tromsø is zo'n noordelijk stadje waar nog alle voorzieningen aanwezig zijn. . |
Citaat:
|
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...december.dhtml
Aangezien elke staking volgens de draadopener 'politiek' is.....dan is ook dit een 'politieke' staking ? :twisted: """Het Autonoom Syndicaat van Treinbestuurders (ASTB) legt op donderdag 11 december voor 24 uur het werk neer voor een eerste nationale werkonderbreking. Dat meldt de vakbond. De staking vangt aan op 11 december om 03.00 uur 's ochtends en eindigt op vrijdag 12 december om 03.00 uur. De vakbond hekelt onder meer het gebrek aan samenhang van het premiesysteem voor treinbestuurders bij de NMBS. Ook wil de bond dat de loopbaan van treinbestuurder en van het personeel 'instructie tractie' herwaardeerd zou worden qua evolutie van graden en barema's. "Sinds begin september proberen wij met de directie van de NMBS te onderhandelen om aan deze onrechtmatige situatie een verbetering te brengen. Vandaag moeten wij ons voor de feiten buigen: wij hebben tegen een muur gesproken en onze vragen hebben tegen een duidelijke en categorieke 'neen' vanwege de directie van de NMBS gestoten. De directie heeft simpel en eenvoudig de zeer gegronde eisen van de treinbestuurders verworpen", klinkt het in een persbericht."""" |
Bane bedrijven plat leggen als de wc niet werkt is bvb een functionele disproportioneel staking
|
Zoals reeds gezegd is dit een pleonasme en geen tautologie.
Toch goed geprobeerd. |
Citaat:
|
Citaat:
Het feit dat jij denkt dat dit indruk maakt, is lachwekkend. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be