Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   Solidariteitsbijeenkomst voor Israel in Amsterdam (https://forum.politics.be/showthread.php?t=211068)

EnoughisEnough 16 december 2014 21:13

Solidariteitsbijeenkomst voor Israel in Amsterdam

1 Bijlage(n)
Op Zondag 11 januari 2015 van 14:00 uur tot 16:00 zijn de groepen “Time to stand up for Israël”en "Holland4Israel" voornemens om een solidariteit bijeenkomst te organiseren op de Dam in Amsterdam om te laten zien dat wij Israël en het Israëlische beleid onvoorwaardelijk en sterk steunen.

Het initiatief voor deze solidariteitsbijeenkomst is zo'n 3 weken geleden ontstaan. Wij zijn Brenda Aartsen en Sabine Sterk, twee niet-Joodse en niet-christelijke dames die grote vrienden en supporters van Israël zijn. Na de aanslag op de synagoge in Jeruzalem was het voor ons genoeg, we konden het niet meer aanzien en besloten een actieve groep op te richten die achter Israël en haar bewoners staat.

Steeds meer geluiden in de maatschappij roepen op tot eenzijdige erkenning van de Palestijnse staat, terwijl dezelfde Palestijnen Israël weigeren te erkennen en zelfs oproepen tot een algehele vernietiging van de Joodse staat Israël en haar inwoners.
Nu er diverse aanslagen in Israël hebben plaatsgevonden en het geweld tegen Israël en de Joodse bevolking escaleert vinden wij als groep dat het hoog tijd is om een tegengeluid te laten horen zo staan wij bijvoorbeeld voor onderstaande punten:

Wij willen een erkenning van Israël en erkenning dat Israël recht heeft op zelfverdediging
Wij willen dat de boycot van Israël en Israëlische producten wordt opgeheven en veroordeeld.
Wij willen dat er opgetreden wordt tegen antisemitisme in Nederland, Belgie in Europa en in de Wereld.
Wij willen dat er een eerlijkere berichtgeving in (sociale) media, internet, kranten en dagbladen wordt gehanteerd.
Wij willen onze solidariteit betuigen aan de slachtoffers van de recente terreuraanvallen in Jeruzalem

Wij willen NU opstaan voor Israël.

Deze bijeenkomst wordt dus georganiseerd door twee grote Facebook platforms(samen ruim 6300 leden) . De gebruikelijke instituten doen er niet aan mee. Dit is puur uit liefde en solidariteit voor Israël en wij hopen op een grote opkomst ook uit Vlaanderen. Uiteraard streven wij ernaar dat het een vreedzame en waardige bijeenkomst wordt. Voor de beveiliging wordt uiteraard gezorgd en er wordt op dit moment nog gesproken met diverse sprekers.

Nr.10 16 december 2014 21:16

Neen, bedankt. Liever niet. Keer terug naar je land. Of geef je dubbel paspoort af.

Wapper 16 december 2014 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EnoughisEnough (Bericht 7457056)

Wij willen een erkenning van Israël en erkenning dat Israël recht heeft op zelfverdediging
Wij willen dat de boycot van Israël en Israëlische producten wordt opgeheven en veroordeeld.
Wij willen dat er opgetreden wordt tegen antisemitisme in Nederland, Belgie in Europa en in de Wereld.
Wij willen dat er een eerlijkere berichtgeving in (sociale) media, internet, kranten en dagbladen wordt gehanteerd.
Wij willen onze solidariteit betuigen aan de slachtoffers van de recente terreuraanvallen in Jeruzalem

Is dat alles? :rofl:

Dixie 16 december 2014 21:46

Citaat:

Op Zondag 11 januari 2015 van 14:00 uur tot 16:00 zijn de groepen “Time to stand up for Israël”en "Holland4Israel" voornemens om een solidariteit bijeenkomst te organiseren op de Dam in Amsterdam om te laten zien dat wij Israël en het Israëlische beleid onvoorwaardelijk en sterk steunen.

Het initiatief voor deze solidariteitsbijeenkomst is zo'n 3 weken geleden ontstaan. Wij zijn Brenda Aartsen en Sabine Sterk, twee niet-Joodse en niet-christelijke dames die grote vrienden en supporters van Israël zijn. Na de aanslag op de synagoge in Jeruzalem was het voor ons genoeg, we konden het niet meer aanzien en besloten een actieve groep op te richten die achter Israël en haar bewoners staat.

Steeds meer geluiden in de maatschappij roepen op tot eenzijdige erkenning van de Palestijnse staat, terwijl dezelfde Palestijnen Israël weigeren te erkennen en zelfs oproepen tot een algehele vernietiging van de Joodse staat Israël en haar inwoners.
Nu er diverse aanslagen in Israël hebben plaatsgevonden en het geweld tegen Israël en de Joodse bevolking escaleert vinden wij als groep dat het hoog tijd is om een tegengeluid te laten horen zo staan wij bijvoorbeeld voor onderstaande punten:

Wij willen NU opstaan voor Israël.

Deze bijeenkomst wordt dus georganiseerd door twee grote Facebook platforms(samen ruim 6300 leden) . De gebruikelijke instituten doen er niet aan mee. Dit is puur uit liefde en solidariteit voor Israël en wij hopen op een grote opkomst ook uit Vlaanderen. Uiteraard streven wij ernaar dat het een vreedzame en waardige bijeenkomst wordt. Voor de beveiliging wordt uiteraard gezorgd en er wordt op dit moment nog gesproken met diverse sprekers.

goed initiatief!

EnoughisEnough 16 december 2014 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7457099)
Is dat alles? :rofl:

Om mee te beginnen ja....
Basis is..Enough is Enough..tijd om een ander geluid te laten horen.
Te laten zien dat Israel niet alleen staat.

Op te staan vanachter je veilige computer en laten zien waar we voor staan.
Achter je computer berichtjes tikken is namelijk heel gemakkelijk....maar zaken ondernemen..is een ander verhaal..Wij willen met onze groep Time to Stand up For Israel die steen in de rivier zijn, die de stroom voor altijd zal gaan veranderen....

geertvdb 16 december 2014 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EnoughisEnough (Bericht 7457214)
....

Een ander geluid? We hebben hier al Eli , drukazz en Dixie op dit forum.
Wat is uw bedoeling? Ons dood vervelen met al die voorspelbare propaganda? Het wordt hier dagelijks door ons strot geramd!

Wapper 16 december 2014 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EnoughisEnough (Bericht 7457214)
Te laten zien dat Israel niet alleen staat.

Op te staan vanachter je veilige computer en laten zien waar we voor staan.
Achter je computer berichtjes tikken is namelijk heel gemakkelijk....maar zaken ondernemen..is een ander verhaal..Wij willen met onze groep Time to Stand up For Israel die steen in de rivier zijn, die de stroom voor altijd zal gaan veranderen....

Indomitable 17 december 2014 00:19

Ah, een propaganda topicje. Dat is lang geleden!

EnoughisEnough 17 december 2014 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 7457236)
Wat is uw bedoeling? Ons dood vervelen met al die voorspelbare propaganda? Het wordt hier dagelijks door ons strot geramd!

Blijkbaar is het toch nodig, zolang er personen als U zijn die eerlijke berichtgeving van/voor israel Propaganda, die ze door de strot wordt gedrukt, noemen, hoop ik dat al onze 1600 leden ook op dit forum gaan mee discussiëren, want zeg nu zelf op een forum als dit slechts 3 Pro-Israel mensen is een tikkie weinig.. :-)

TV-verslaafde 17 december 2014 01:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EnoughisEnough (Bericht 7457276)
Blijkbaar is het toch nodig, zolang er personen als U zijn die eerlijke berichtgeving van/voor israel Propaganda, die ze door de strot wordt gedrukt, noemen, hoop ik dat al onze 1600 leden ook op dit forum gaan mee discussiëren, want zeg nu zelf op een forum als dit slechts 3 Pro-Israel mensen is een tikkie weinig.. :-)

Ik wil wel meelopen in een betoging pro-"New World Order." :twisted:

Jay-P. 17 december 2014 07:46

Klinkt allemaal als de IS, dus kotselijk.

geertvdb 17 december 2014 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EnoughisEnough (Bericht 7457276)

Eerlijke berichtgeving! Dat is het eufemisme van het jaar! Zeg niet 'propaganda', maar zeg 'eerlijke berichtgeving'.:-)

Ik heb een hekel aan propaganda, of het nu van Israelis komt, of van Amerikanen, of van Noord Koreanen. De enige bedoeling is manipulatie. Ik denk dus niet dat uw motieven 'nobel' zijn. Mocht ge u dat u zelf wijsmaken, dan is dat heel zielig.

Lof der Zotheid 17 december 2014 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 7457621)
Ik denk dus niet dat uw motieven 'nobel' zijn. Mocht ge u dat u zelf wijsmaken, dan is dat heel zielig.

Denkt u dat niet vanwege:

1. Het feit dat u overtuigd anti-Israël bent?
2. Het feit dat u vindt dat de enigen die ondersteuning verdienen de Palestijnen zijn?

Overigens, zelfs als één van beide of beide argumenten juist zijn, kan iemand perfect pro-Israël zijn en nobele motieven hebben. Het is niet omdat u anti-Israël bent (wat uw goede recht is), dat mensen die iets pro-Israël willen organiseren zielig zijn, als ze menen dat ze nobel zijn. Zwakke en emotionele argumentatie...

Klein Licht 17 december 2014 14:07

Sta me toe even de essentie te distilleren

Citaat:

onvoorwaardelijk

geertvdb 17 december 2014 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 7457963)
Denkt u dat niet vanwege:

1. Het feit dat u overtuigd anti-Israël bent?...

Ik ben niet anti Israel. Uw taktiek is blijkbaar: aanval is de beste verdediging. Ik had kritiek op propaganda, niet op Israel.

Citaat:

2. Het feit dat u vindt dat de enigen die ondersteuning verdienen de Palestijnen zijn?...

Waar zeg ik dat????? U hebt een geweldige verbeelding!
Ik heb hier nooit een propaganda thread gestart voor Palestijnen. Niet omdat ik een grote liefde heb voor Palestijnen, maar omdat ik een HEKEL heb aan propaganda, is dat echt niet duidelijk uit wat ik schreef? Lees dus nog eens opnieuw wat ik schrijf.

Citaat:

Overigens, zelfs als één van beide of beide argumenten juist zijn, kan iemand perfect pro-Israël zijn en nobele motieven hebben.

Ik heb nooit gesteld dat iemand die pro Israel niet nobel kan zijn. Ik heb wel gesteld dat iemand die hier propaganda verspreid niet nobel is.

Citaat:

Het is niet omdat u anti-Israël bent (wat uw goede recht is), dat mensen die iets pro-Israël willen organiseren zielig zijn, als ze menen dat ze nobel zijn. Zwakke en emotionele argumentatie...

Ik ben niet anti Israel . Maar als u blijft aandringen wil ik het wel worden, hoor.

Nog een goede raad. Als u reageert op een post, gelieve die goed te lezen. En iemand iets in de mond leggen wat hij niet gezegd heeft is stout. Dus ga nu in de hoek staan! Minstens een half uur.

LiberaalNL 17 december 2014 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7457057)
Neen, bedankt. Liever niet. Keer terug naar je land. Of geef je dubbel paspoort af.

Wat doe jij met de Russische vlag in je avatar nog in België?

LiberaalNL 17 december 2014 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 7457236)

1) Dixie hoort niet in dit rijtje thuis. Hij pleit voor een tweestatenoplossing, maar zet zich af tegen het vaak overdreven pro-Palestina geluid van linkse forummers. Eliyahu en drukazz zijn daarentegen voor een Groot-Israël zonder Palestijnse staat en hangen ronduit extreme standpunten aan wat betreft ethische kwesties (homoseksualiteit bijvoorbeeld). Dat is nogal een nuanceverschil.
2) De meeste (autochtone) Nederlanders zijn, anders dan in Vlaanderen, eerder pro-Israël dan pro-Palestina. Het initiatief in Amsterdam lijkt me geen propaganda, maar een oprechte overtuiging.

TV-verslaafde 17 december 2014 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 7458659)
1) Dixie hoort niet in dit rijtje thuis. Hij pleit voor een tweestatenoplossing, maar zet zich af tegen het vaak overdreven pro-Palestina geluid van linkse forummers. Eliyahu en drukazz zijn daarentegen voor een Groot-Israël zonder Palestijnse staat en hangen ronduit extreme standpunten aan wat betreft ethische kwesties (homoseksualiteit bijvoorbeeld). Dat is nogal een nuanceverschil.
2) De meeste (autochtone) Nederlanders zijn, anders dan in Vlaanderen, eerder pro-Israël dan pro-Palestina. Het initiatief in Amsterdam lijkt me geen propaganda, maar een oprechte overtuiging.

Klinkt zeer logisch. Alleen is de Belg altijd voor de underdog en de Nederlander altijd voor de favoriet (winnaar).

EnoughisEnough 17 december 2014 18:15

1 Bijlage(n)
Citaat:

De definitie van Propaganda: Propaganda is het proberen te beinvloeden van andermans opinie...Ja we willen met de demonstratie inderdaad bereiken dat de opinie anders wordt.. Maar deze Post hier.. is totaal geen Propaganda..is een mededeling om te laten zien dat er op 11 januari een solidariteitsbijeenkomst zal worden gehouden op de Dam in Amsterdam.. dat is niet mooier gemaakt.. dat is een mededeling om dit ook in Vlaanderen bekend te maken.. Wij doen dit uit een groot social media forum en onze aanhangers zijn mensen die zich oprecht bezorgd maken over het feit dat Israël steeds meer in het verdomhoekje wordt gedrukt, dat BV Hamas van de terroristen lijst gehaald wordt.. terwijl het het zusje van IS is...etc etc etc

En..hebben wij er voordeel bij om het hier te plaatsen? Ja.. natuurlijk.. zo wordt er bekend dat er iets gaat spelen waarbij wij hopen dat er HEEL VEEL mensen komen.. en een opmerking van . Ik kan wel anti-Israel worden. van een heer hier.. Je hebt liefde voor Israel of je hebt het niet.. Brenda en Ik.. en al onze 1600 leden staan achter Israel.. en voelen die liefde in het hart. .of je daar nou tegen kunt of niet. .is gewoon een feit.. We worden doodgegooid met Palestina knuffelaars.. .wij zijn het andere geluid.. that's it

Derk de Tweede 17 december 2014 18:38

Citaat:

Ik begin steeds meer te balen van alle religies.
Die ultra-orthodoxen zijn bijna even erg als veel radicale moslims.
Mijn Israël is er niet meer!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be