Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Psychiatrische patiënt? U toch ook. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=211072)

Nr.10 16 december 2014 22:10

Psychiatrische patiënt? U toch ook.

"Eigenlijk zijn we allemaal psychiatrische patiënten" zegt psychiater Dirk De Wacjter. BRON

Waarschijnlijk heeft meneer doktoor gelijk met deze stelling. Depressies, neuroses en psychoses, tot zelfs regelrechte waanzin. Allemaal.

Nr.10 16 december 2014 22:44

1 Bijlage(n)
De psychiater in kwestie.

Nr.10 16 december 2014 22:44

U toch ook neem ik aan.

Nr.10 16 december 2014 23:29

De psychiater stelt voor "om met z'n allen eens wat minder efficiënt te zijn".

bembem 16 december 2014 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7457167)
De psychiater in kwestie.

die van mij is tenminste niet zo'n engerd

Nr.10 16 december 2014 23:59

Minstens twee personen die ik ken gaan regelmatig naar een psycholoog en/of psychiater. Volgens mij het topje van een gigantische ijsberg die met de dag groter wordt.

Xenophon 17 december 2014 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7457239)
Minstens twee personen die ik ken gaan regelmatig naar een psycholoog en/of psychiater. Volgens mij het topje van een gigantische ijsberg die met de dag groter wordt.

Zelf ga ik twee maal per week bij de psychiater, die op zijn/haar beurt ook bij een psychiater gaat.

bembem 17 december 2014 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7457239)

onze hersenen zijn een orgaan en verdienen evenveel aandacht en verzorging als de rest van ons lichaam, dat onderschat men hier wel eens .. in de VS komen mensen er openlijk voor uit van naar de shrink te gaan zonder zich ervoor te schamen ofzo, hier in deze contreien wordt de psychiatrie nog steeds als een soort van taboe gezien, "men gaat naar de psychiater" -> "oehhh! shocking!!! je moet wel gek zijn of op z'n minst prettig gestoord!"

zonbron 17 december 2014 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7457209)
De psychiater stelt voor "om met z'n allen eens wat minder efficiënt te zijn".

Wat de man stelt is nog lang zo gek niet.

'Kwetsbaar' zijn of over empatisch vermogen beschikken staat diatraal tegenover sociopatie/psychopatie welke heden in onze de maatschappij meermaals als normaal en zelfs noodzakelijk om sussesvol te zijn wordt beschouwd.

BTW: Een sociopaat of psychopaat zal het nooit aandurven zich even te vervelen, de confrontatie met zichzelf is helemaal geen leuke ervaring voor hen. Ze zullen de verveling spoedig verpletteren met een of andere bezigheid, liefst actie. Het zijn dan ook meestal workaholics, drugsverslaafden etc etc... Verveling zal hun niet tot een of ander inzicht brengen, ze worden er eerder knetter van. Voor alle andere mensen zou het wel eens een raadzame oefening kunnen zijn.

zonbron 17 december 2014 07:10

Een mooi voorbeeldje:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...de-drugs.dhtml

Hypochonder 17 december 2014 07:17

De man heeft overschot van gelijk. Die stelling komt trouwens niet van hemzelf maar is al zeer lang bekend.

Klojo eerste klas 17 december 2014 08:09

Ambtenaar zijnde kan ik dit enkel maar beamen.

Het Verzet 17 december 2014 08:24

Ik kon me best wel vinden in wat de man te vertellen had.

C2C 17 december 2014 10:43

Tja, psychische problemen zijn van alle tijden. Is de wereld nu slechter dan vroeger? Ik weet het niet.

Maar 1 op 3 mensen in België heeft volgens de gezondheidsindicatoren psychische problemen, wat toch massaal is. Elke dag 3 zelfmoorden in België, meer dan dodelijke verkeersongelukken.

Toch beginnen nadenken over hoe we maatschappelijke druk en verwachtingen wat kunnen minderen?

de vuile muilekoek 17 december 2014 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7457133)
"Eigenlijk zijn we allemaal psychiatrische patiënten" zegt psychiater Dirk De Wacjter. BRON

Waarschijnlijk heeft meneer doktoor gelijk met deze stelling. Depressies, neuroses en psychoses, tot zelfs regelrechte waanzin. Allemaal.

Lang in België wonen heeft zo zijn tol:roll::roll:

de vuile muilekoek 17 december 2014 11:37

Verhuizen naar Moldavië ... daar is nog werk aan de winkel en daar is geen stress,

Hypochonder 17 december 2014 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 7457790)
Tja, psychische problemen zijn van alle tijden. Is de wereld nu slechter dan vroeger? Ik weet het niet.

Maar 1 op 3 mensen in België heeft volgens de gezondheidsindicatoren psychische problemen, wat toch massaal is. Elke dag 3 zelfmoorden in België, meer dan dodelijke verkeersongelukken.

Een een gedeelte van de dodelijke verkeersongevallen zijn ook zelfmoorden. Mocht men de psychische gezondheid van de mensen ook zo goed bewaken als de snelheidslimiet dan stonden we al heel wat verder op dat vlak.

Skobelev 17 december 2014 13:43

Vroeger was ik wat schizofreen
Maar nu hebben we daar geen last meer van.

manta 17 december 2014 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 7457133)

De straten lopen vol met le fou's ... 8O

Nu ja, dat wil wel zeggen dat zo'n 10 miljoen mensen in belgie nood hebben aan medische verzorging, hallo ziekenfonds...

zonbron 17 december 2014 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7458177)
Vroeger was ik wat schizofreen
Maar nu hebben we daar geen last meer van.

Multikul verzacht en heelt uiteindelijk alle kwalen!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be