![]() |
Psychiatrische patiënt? U toch ook.
"Eigenlijk zijn we allemaal psychiatrische patiënten" zegt psychiater Dirk De Wacjter. BRON
Waarschijnlijk heeft meneer doktoor gelijk met deze stelling. Depressies, neuroses en psychoses, tot zelfs regelrechte waanzin. Allemaal. |
1 Bijlage(n)
De psychiater in kwestie.
|
U toch ook neem ik aan.
|
De psychiater stelt voor "om met z'n allen eens wat minder efficiënt te zijn".
|
Citaat:
|
Minstens twee personen die ik ken gaan regelmatig naar een psycholoog en/of psychiater. Volgens mij het topje van een gigantische ijsberg die met de dag groter wordt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
'Kwetsbaar' zijn of over empatisch vermogen beschikken staat diatraal tegenover sociopatie/psychopatie welke heden in onze de maatschappij meermaals als normaal en zelfs noodzakelijk om sussesvol te zijn wordt beschouwd. BTW: Een sociopaat of psychopaat zal het nooit aandurven zich even te vervelen, de confrontatie met zichzelf is helemaal geen leuke ervaring voor hen. Ze zullen de verveling spoedig verpletteren met een of andere bezigheid, liefst actie. Het zijn dan ook meestal workaholics, drugsverslaafden etc etc... Verveling zal hun niet tot een of ander inzicht brengen, ze worden er eerder knetter van. Voor alle andere mensen zou het wel eens een raadzame oefening kunnen zijn. |
|
De man heeft overschot van gelijk. Die stelling komt trouwens niet van hemzelf maar is al zeer lang bekend.
|
Ambtenaar zijnde kan ik dit enkel maar beamen.
|
Ik kon me best wel vinden in wat de man te vertellen had.
|
Tja, psychische problemen zijn van alle tijden. Is de wereld nu slechter dan vroeger? Ik weet het niet.
Maar 1 op 3 mensen in België heeft volgens de gezondheidsindicatoren psychische problemen, wat toch massaal is. Elke dag 3 zelfmoorden in België, meer dan dodelijke verkeersongelukken. Toch beginnen nadenken over hoe we maatschappelijke druk en verwachtingen wat kunnen minderen? |
Citaat:
|
Verhuizen naar Moldavië ... daar is nog werk aan de winkel en daar is geen stress,
|
Citaat:
|
Vroeger was ik wat schizofreen
Maar nu hebben we daar geen last meer van. |
Citaat:
Nu ja, dat wil wel zeggen dat zo'n 10 miljoen mensen in belgie nood hebben aan medische verzorging, hallo ziekenfonds... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be