Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De beleefdheid van de gemiddelde staker. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=211082)

Zoom 16 december 2014 23:58

De beleefdheid van de gemiddelde staker.

https://www.youtube.com/watch?v=sXVa...ature=youtu.be

Of hoe de mensen van de vakbond steeds meer en meer mensen tegen hun krijgen. Hoe valt zo iets te verdedigen. Stel je voor dat dit uw collega's zijn.

Tonyvdv 17 december 2014 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zoom (Bericht 7457237)

Of hoe de mensen van de vakbond steeds meer en meer mensen tegen hun krijgen. Hoe valt zo iets te verdedigen. Stel je voor dat dit uw collega's zijn.

Eerst door het lint rijden en dan gaan filmen is ook niet snugger, he.

Garry 17 december 2014 00:34

Citaat:

't Zijn er allemaal van het soort, als ge hun verstand in een vogel steekt, dat hij achteruit vliegt. Maar van de voetbal of de koers zul je ze niet veel moeten leren, daar weten ze alles van.

Garry 17 december 2014 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tonyvdv (Bericht 7457269)

Dat ze daar geen lint hangen hé dan moet ge er niet door rijden. Hinderen van het verkeer is ook strafbaar.

Vette Pois(s)on 17 december 2014 00:39

Citaat:

Mag dat lint daar eigenlijk wel hangen?

En die rode brigade, mogen die zomaar wegen afzetten?

Tonyvdv 17 december 2014 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 7457284)
Dat ze daar geen lint hangen hé dan moet ge er niet door rijden. Hinderen van het verkeer is ook strafbaar.

Dan nog moogt niet op een stakingspiket inrijden, maar de politie moeten bellen.

Tonyvdv 17 december 2014 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 7457289)

Vraag eens aan de werkbond of ze die rode brigade de volgende keer willen bijeen borstelen en die gasten dan als rode loper uitrollen aan hun fabriek.

TV-verslaafde 17 december 2014 01:15

Citaat:

Die van de vakbond zijn toch echt dromers die de pedalen een beetje kwijt zijn. De "koude douche" volgt nog wel als ze eenmaal doorhebben dat de wereld groter is dan België......

Garry 17 december 2014 03:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tonyvdv (Bericht 7457294)
Dan nog moogt niet op een stakingspiket inrijden, maar de politie moeten bellen.

Inrijden, ik weet nergens van, die zijn voor mijn wagen gesprongen. Waarschijnlijk zelfmoordpoging of zo? Ik kwam daar nogal vlot aangereden en zag dat ik ongehinderd kon passeren maar toen ze mij opmerkten kwamen ze plots voor mijn wielen gesprongen,... te laat, ik kon ze niet meer ontwijken.:lol:

Ja als ze zouden voor een trein springen zou die ook niet kunnen stoppen hé en zou die trein dan in fout zijn? Ik denk het niet.

De schoofzak 17 december 2014 08:07

De straat regeert.

.

reservespeler 17 december 2014 08:12

Citaat:

Met welk recht werd zij tegengehouden?

reservespeler 17 december 2014 08:13

Citaat:

Het recht op werk werd hier zeer ernstig geschonden.

reservespeler 17 december 2014 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 7457289)

Tweemaal nee.

reservespeler 17 december 2014 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tonyvdv (Bericht 7457294)

Heeft ze op het piket ingereden? Dat zag ik toch niet op het filmke hoor.

doremi 17 december 2014 08:28

Het feit dat dit soort zaken meer en meer gebeuren toont al aan dat er bij grote delen van de bevolking geen begrip is (laat staan sympathie) voor deze acties. Als de bonden vroeger staakten, en daarbij vaak wel steun hadden van de meeste mensen dan bleven de mensen in het slechtste geval gewoon thuis (laten we zeggen passief staken). Dit soort opstootjes en de veelheid die we ervan zien bij de recente acties zijn ongezien en geven duidelijk aan dat de vakbond steeds minder mensen echt vertegenwoordigd en steeds meer mensen voor de borst stoot.

Het simpele feit dat je bedrijven(terreinen) massaal moet afsluiten wil al iets zeggen he. Op zich al een zwaktebod als uw actie zogezegd toch door zeer velen gedragen wordt.

Pontus 17 december 2014 08:49

Het leuke aan smartphones en social media is dat het machtsmisbruik van zo'n idioten nu zonder moeite kan verspreid worden. Heeft u last van werkschuw tuig, filmen en op facebook gooien! Het enige dat de stakingen al bereikt hebben is meer steun voor deze regering :)

Jan van den Berghe 17 december 2014 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doremi (Bericht 7457507)
Het feit dat dit soort zaken meer en meer gebeuren toont al aan dat er bij grote delen van de bevolking geen begrip is (laat staan sympathie) voor deze acties. Als de bonden vroeger staakten, en daarbij vaak wel steun hadden van de meeste mensen dan bleven de mensen in het slechtste geval gewoon thuis (laten we zeggen passief staken). Dit soort opstootjes en de veelheid die we ervan zien bij de recente acties zijn ongezien en geven duidelijk aan dat de vakbond steeds minder mensen echt vertegenwoordigd en steeds meer mensen voor de borst stoot.

Het simpele feit dat je bedrijven(terreinen) massaal moet afsluiten wil al iets zeggen he. Op zich al een zwaktebod als uw actie zogezegd toch door zeer velen gedragen wordt.

Inderdaad, je moet niets afsluiten als je weet dat je standpunten door een meerderheid worden gedeeld. Dan organiseer je trouwens een massabetoging in combinatie met zo'n staking.

De vakbonden weten echter maar al te goed dat hun werkbasis dun is. Filter de overheidsbedrijven eruit, het ambtenarenapparaat of de mensen die louter leven van overheidssubsidies (kunstenaars e.d.), en je houdt eigenlijk niet al te veel over.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be