Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   vacatures in geheimtaal? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=211133)

Mambo 17 december 2014 21:16

vacatures in geheimtaal?

Vandaag eens door een vijftal vacatures gesnuffeld en het valt me op dat het gebruikte jargon er steeds indrukwekkender op word.

Dit plukte ik dus uit slechts 5 opeenvolgende vacatures.
Geniet mee;

Ken of ben je/ bachelor "electro electricitei,bouwkunde, 3D ,CAd,gis,hoger sec., AutoCAD ,analist,,bedrijfskunde, handelswetenschappen, boekhouder, 1/3 Bach, vlarem wetgeving, ICT, zelfstandig,proactief, initiatief, synthetiseren , hr processen,sellingent,backoffice, XML ,HTML, CSS, PHP,front en back end ,flexibel,teamspirit, sales, retail, hands on,, bottleneck, Pes, development, engineering, rd, go between , logistic, manager, supply chain, ten der proces, hse.....en ken je Vlaams, Frans en Engels, ben je bereid je te engageren en creatief, leidinggevende en ken je de Belgische en eventueel Engelse wetten , klantgericht, prestatie gericht.

Er is echter nog veel meer vakjargon.
Zoveel dat ik me afvraagt...waar staat in hemels naam de verklarende woordenlijst?

Another Jack 17 december 2014 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 7459002)
Vandaag eens door een vijftal vacatures gesnuffeld en het valt me op dat het gebruikte jargon er steeds indrukwekkender op word.

Geniet mee;

Ken of ben je/ bachelor "electro electricitei,bouwkunde, 3D ,CAd,gis,hoger sec., AutoCAD ,analist,,bedrijfskunde, handelswetenschappen, boekhouder, 1/3 Bach, vlarem wetgeving, ICT, zelfstandig,proactief, initiatief, synthetiseren , hr processen,sellingent,backoffice, XML ,HTML, CSS, PHP,front en back end ,flexibel,teamspirit, sales, retail, hands on,, bottleneck, Pes, development, engineering, rd, go between , logistic, manager, supply chain, ten der proces, hse.....en ken je Vlaams, Frans en Engels, ben je bereid je te engageren en creatief, leidinggevende en ken je de Belgische en eventueel Engelse wetten , klantgericht, prestatie gericht.

Zoveel dat ik me afvraagt...waar staat in hemels naam de verklarende woordenlijst?

Doe geen moeite, bandwerk is ook werk.

Mambo 17 december 2014 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7459005)
Doe geen moeite, bandwerk is ook werk.

Bandwerk stond er niet tussen.

Another Jack 17 december 2014 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 7459013)
Bandwerk stond er niet tussen.

Nee, om die jobs te zien moet je eerlijk aanklikken welk je hoogst behaald diploma is.

Mambo 17 december 2014 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7459020)
Nee, om die jobs te zien moet je eerlijk aanklikken welk je hoogst behaald diploma is.

In de gazet kan je niet klikken.

hamac 17 december 2014 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7459020)

:lol:

Another Jack 17 december 2014 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 7459025)
In de gazet kan je niet klikken.

Da's een goei...
Maar stel nu dat ...

Mambo 17 december 2014 21:27

Maar zelfs de kikkers worden geconfronteerd met nieuwe benamingen, afkortingen en geheimtaal waarvan je u afvraagd : uit welke zieke hersencel is dat weer ontstaan?
En zo geraak je steeds meer verdwaald van bekend werk.

Another Jack 17 december 2014 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 7459027)
:lol:

Let wel, ik kijk daar niet op neer.
Bandwerk en horeca hebben mij vroeger echt wel vooruit geholpen.

Another Jack 17 december 2014 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 7459035)
Maar zelfs de kikkers worden geconfronteerd met nieuwe benamingen, afkortingen en geheimtaal waarvan je u afvraagd : uit welke zieke hersencel is dat weer ontstaan?
En zo geraak je steeds meer verdwaald van bekend werk.

Kikkers zullen economisch weinig te betekenen hebben in ons land.
Klinkers misschien?

Mambo 17 december 2014 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7459039)

Horeca is ver failliet en bandwerk is al failliet.
Om heden te voldoen moet je Gandalf de tovenaar zijn.
Enkel hij is nog competent.

Eduard Khil 17 december 2014 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 7459035)
je u afvraagd .

Trololo, niet weerhouden voor de vacature!

Mambo 17 december 2014 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7459047)
Kikkers zullen economisch weinig te betekenen hebben in ons land.
Klinkers misschien?

Als kikker zouden ze me nog willen.
Al was het maar om me op te eten.

Als mens echter?

hamac 17 december 2014 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7459039)

Luxebeest. :-)
Tomaten plukken in een serre van 45°C om te sparen voor een stereoketen die hier 25 jaar later nog steeds dienst doet, leverde buiten het doel eerst veel zweet op.

Eduard Khil 17 december 2014 21:36

Citaat:

Geniet mee;

Wie niet weet waar dat over gaat, die voldoet waarschijnlijk niet aan de eisen voor die vacature. Zo simpel is dat.

Eduard Khil 17 december 2014 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 7459058)
Om heden te voldoen moet je Gandalf de tovenaar zijn.
Enkel hij is nog competent.

Nee hoor. Je moet iets kunnen dat nuttig en nodig is. Dat is alles.

pajoske 17 december 2014 21:37

Citaat:

Geniet mee;

Vlaams? Wat is dat?

Mambo 17 december 2014 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7459063)
Trololo, niet weerhouden voor de vacature!

Oké afvraagt dan.
Schuld van al die nerds tegenwoordig.
Ze stellen me doorlopend de verkeerde spelling voor.

En dan vinden ze mij te min.

Mambo 17 december 2014 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7459070)
Nee hoor. Je moet iets kunnen dat nuttig en nodig is. Dat is alles.

Waarom vragen ze dat nu niet?

Eduard Khil 17 december 2014 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 7459074)
Waarom vragen ze dat nu niet?

Dat staat ook in quasi alle vacatures. Alleen is de eerste filter al: wie niet begrijpt waarover het gaat, voldoet alvast niét aan die voorwaarde.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be