Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoeveel "echte" Vlamingen zijn er ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=211197)

Gelukkoos 18 december 2014 13:31

Hoeveel "echte" Vlamingen zijn er ?

Ik lees juist dat in België 1 op de 15 mensen moslim is, en dat er ongeveer 7.000.000 Vlamingen zijn. Maar hoeveel procent van de Vlamingen is dan echt Flamingant . Ik bedoel dus als je de allochtonen en autochtonen er niet bij rekent.

Jan van den Berghe 18 december 2014 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos (Bericht 7460060)
Ik lees juist dat in België 1 op de 15 mensen moslim is, en dat er ongeveer 7.000.000 Vlamingen zijn. Maar hoeveel procent van de Vlamingen is dan echt Flamingant . Ik bedoel dus als je de allochtonen en autochtonen er niet bij rekent.

Verwart u hier niet "Vlaming" met "flamingant"? Of is iedere Duitser voor u ook een Duits-nationalist?

Lange Limburger 18 december 2014 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7460064)
Verwart u hier niet "Vlaming" met "flamingant"? Of is iedere Duitser voor u ook een Duits-nationalist?

Ik vrees ook dat de OP te verwarrend is om er adequaat op te reageren.

Gelukkoos 18 december 2014 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7460064)

Ik bedoel hoeveel procent van de Vlamingen zijn het echt?
Dus elke inwijkeling niet meegeteld (incluus Europese inwijkelingen niet meegeteld).

Indomitable 18 december 2014 13:41

Wat is de bedoeling van deze vraag?

vlijmscherp 18 december 2014 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 7460082)
Wat is er de bedoeling van deze vraag?

provoceren.

Jan van den Berghe 18 december 2014 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos (Bericht 7460080)
Dus elke inwijkeling niet meegeteld (incluus Europese inwijkelingen niet meegeteld).

Welke definitie hanteert u dan om "een echte Vlaming" te omschrijven?

pajoske 18 december 2014 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos (Bericht 7460060)

Nul,nul :)

Maar ik denk dat je dit zoekt: http://aps.vlaanderen.be/lokaal/integratiemonitor.html

Gelukkoos 18 december 2014 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 7460082)
Wat is er de bedoeling van deze vraag?

Dan weet ik als echte Vlaming voor hoeveel procent ik mij Vlaming moet voelen.

Lange Limburger 18 december 2014 13:43

Citaat:

Het blijft verwarrend wat u bedoelt, maar als u naar Vlamingen van autochtone herkomst zoekt, kan dit helpen.
Cijfers van 2010.

http://www.lavigerie.be/spip.php?article594&lang=fr

Ja_an 18 december 2014 13:43

Citaat:

Ik kan het u zeggen meneer.

HEEL WEINIG.

Tegenwoordig zijn mensen uit Brabant, Antwerpen en Limburg ook al 'Vlamingen'.

ECHTE Vlamingen gaan minstens vijf generaties terug tot ECHT Vlaamse grond (West, Oost, Frans en Zeeuws Vlaanderen) en hebben NOOIT franstalige namen (Leterme, Jambon, HALLOOOO?).

Waarom hebben we hier geen goede cijfers over? IK WEET HET NIET.

Eén reden kan zijn dat een echte Vlaming te hard werkt om deel te nemen aan volksbevragingen.

Jan van den Berghe 18 december 2014 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an (Bericht 7460093)
Ik kan het u zeggen meneer.

HEEL WEINIG.

Tegenwoordig? De betekenisverschuiving van de woorden "Vlaanderen" en "Vlaming" is begonnen ronde Oostenrijkse tijd.

Jan van den Berghe 18 december 2014 13:46

Citaat:

ECHTE Vlamingen gaan minstens vijf generaties terug tot ECHT Vlaamse grond (West, Oost, Frans en Zeeuws Vlaanderen) en hebben NOOIT franstalige namen (Leterme, Jambon, HALLOOOO?).

Raar, heel raar. U schermt eerst met historische argumenten, waarbij u impliciet verwijst naar het oude graafschap Vlaanderen.

Daarbij schijnt u echter te vergeten dat dit historisch vorstendom een zogenaamd "Waals-Vlaanderen" kende, met Rijsel als belangrijkste stad.

Dus, wees consequent: ofwel is het historisch element voor u beslissend, ofwel niet.

TV-verslaafde 18 december 2014 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lange Limburger (Bericht 7460092)
Het blijft verwarrend wat u bedoelt, maar als u naar Vlamingen van autochtone herkomst zoekt, kan dit helpen.
Cijfers van 2010.

http://www.lavigerie.be/spip.php?article594&lang=fr

Er kan nog wel 100 miljoen man bij in België, alleen zijn we dan Ethiopië aan de Schelde.....

Pericles 18 december 2014 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7460103)
Raar, heel raar. U schermt eerst met historische argumenten, waarbij u impliciet verwijst naar het oude graafschap Vlaanderen.

Daarbij schijnt u echter te vergeten dat dit historisch vorstendom een zogenaamd "Waals-Vlaanderen" kende, met Rijsel als belangrijkste stad.

Dus, wees consequent: ofwel is het historisch element voor u beslissend, ofwel niet.

Ik dacht dat dat Atrecht (Arras) was maar soit. ;-)

robert t 18 december 2014 13:54

Citaat:

Je weet toch dat je met deze bewering het BUB-standpunt vertolkt? Zonder je idiote visie op franstalige namen evenwel. Je bent m.a.w. nog dommer dan de unitaristen van de BUB.

Gelukkoos 18 december 2014 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7460089)
Welke definitie hanteert u dan om "een echte Vlaming" te omschrijven?

Tja, Hoeveel procent Vlamingen zijn er in Vlaanderen waarvan er pakweg al minstens 5 �* 6 generaties leven ?

Pericles 18 december 2014 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 7460126)
Je weet toch dat je met deze bewering het BUB-standpunt vertolkt? Zonder je idiote visie op franstalige namen evenwel. Je bent m.a.w. nog dommer dan de unitaristen van de BUB.

Lap ge hebt het zitten Robert.
Nu mag je je verwachten aan twee weken idiote replieken van Ja an .
Neem alvast een paar dagen verlof. :lol:

pajoske 18 december 2014 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos (Bericht 7460134)
Tja, Hoeveel procent Vlamingen zijn er in Vlaanderen waarvan er pakweg al minstens 5 �* 6 generaties leven ?

Vlaanderen zoals we het nu kennen als gewest, bestaat slechts sinds einde vorige eeuw. 1/10/1980. 5 �* 6 generaties lijkt me dus erg veel.

Wat betreft het gebruik van die naam voor deze regio: dat is larie. Velen gebruiken ook Holland voor Nederland. Blijkbaar tot groot ongenoegen van Zuid-Nederlanders die zich daar laatst op een vergadering erg over opwonden.

robert t 18 december 2014 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7460137)
Lap ge hebt het zitten Robert.
Nu mag je je verwachten aan twee weken idiote replieken van Ja an .
Neem alvast een paar dagen verlof. :lol:

Ik moet je gelijk geven. Onze unitarist heeft mij al trachten te pakken in de energie-draad. Laat hem maar komen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be