DeProf_eet |
18 december 2014 18:20 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere
(Bericht 7460279)
Over welke kredietkaarten en limieten beschikken jullie?
Vroeger heb ik daar nooit veel aandacht aan besteed (woonde bij de ouders). Maar nu, zeker tijdens de eindejaarsperiode, komen ze precies wel goed van pas.
|
Pas maar goed op dat ge niet meer uitgeeft dan ge aankunt.
Citaat:
(Bericht 7460279)
Ik heb, durf het bijna niet zeggen: een gewone mastercard white belfius, 1200 euro.
|
Moet ge daar nu beschaamd voor zijn ? Ik zou als ik van u was eerder in de grond zinken van schaamte omdat ik zo'n multikul ultralinkse moslimknuffelaarster was. Maar ja, dat weet ge zelf wel denk ik.
Citaat:
(Bericht 7460279)
Heb nu dan ook een extra world world mastercard van Beobank aangevraagd. Altijd 3 tot 1% korting op al uw aankopen... 8O vaarwel bankcontact, welkom mastercard.
|
Klopt niet he, want met uwe Mastercard kunt ge niet overal betalen, waar zo'n bancontact apparaatje staat.
Het grote voordeel van zo'n Master of VISA kaart is dat het
bedrag slechts de volgende maand van uw rekening gaat. Ge kunt zo'n kaart dan nog koppelen aan een debetrekening, dan gaat er slechts het verplichte minimum af van uw gekoppelde zichtrekening.
Ik had tot over een paar maand zo'n 6 Master of Visakaarten. Allemaal met "mogelijkheid" tot zo'n € 5200 onder nul op de gekoppelde debetrekening. Ik kwam dan ook tot de ontdekking dat ik zo goed als geen lening meer kon krijgen, niettegenstaande het saldo van die gekoppelde debetrekeningen soms op nul stond. De Nationale bank houd er nl geen rekening mee of dat bedrag gebruikt is of gewoon "beschikbaar".
De intrest die ge betaald is niet mals.
|