Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Kredietkaarten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=211205)

Guinevere 18 december 2014 15:29

Kredietkaarten

Over welke kredietkaarten en limieten beschikken jullie?

Vroeger heb ik daar nooit veel aandacht aan besteed (woonde bij de ouders). Maar nu, zeker tijdens de eindejaarsperiode, komen ze precies wel goed van pas.

Ik heb, durf het bijna niet zeggen: een gewone mastercard white belfius, 1200 euro.

Heb nu dan ook een extra world world mastercard van Beobank aangevraagd. Altijd 3 tot 1% korting op al uw aankopen... 8O vaarwel bankcontact, welkom mastercard.

non-conformist 18 december 2014 15:35

Lijkt wel reclame

Zeus 18 december 2014 15:39

Visa en American Express. Enkel voor gebruik in het buitenland.

Voor binnenlandse verrichtingen altijd debitcard.

Bartjeuh 18 december 2014 15:45

Mastercard.
10.000 limiet.

Guinevere 18 december 2014 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7460288)
Lijkt wel reclame

Voor die van Beobank? Ik kan ook niets aan m'n enthousiasme doen, want had dus NOOIT gehoord van korting op �*lle aankopen (wel van de spaar&pluk cheques, extra verzekeringen, verlengde garantie, enz.). Dat is toch gewoon fantastisch. :)

Guinevere 18 december 2014 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7460292)
Visa en American Express. Enkel voor gebruik in het buitenland.

Voor binnenlandse verrichtingen altijd debitcard.

Visa, welke bank?

Zeus 18 december 2014 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7460333)
Visa, welke bank?

BNP Paribas, meer bepaald via Blue Sky Club - pakket

DeProf_eet 18 december 2014 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7460279)
Vroeger heb ik daar nooit veel aandacht aan besteed (woonde bij de ouders). Maar nu, zeker tijdens de eindejaarsperiode, komen ze precies wel goed van pas.

Pas maar goed op dat ge niet meer uitgeeft dan ge aankunt.

Citaat:

Ik heb, durf het bijna niet zeggen: een gewone mastercard white belfius, 1200 euro.

Moet ge daar nu beschaamd voor zijn ? Ik zou als ik van u was eerder in de grond zinken van schaamte omdat ik zo'n multikul ultralinkse moslimknuffelaarster was. Maar ja, dat weet ge zelf wel denk ik.

Citaat:

Heb nu dan ook een extra world world mastercard van Beobank aangevraagd. Altijd 3 tot 1% korting op al uw aankopen... 8O vaarwel bankcontact, welkom mastercard.

Klopt niet he, want met uwe Mastercard kunt ge niet overal betalen, waar zo'n bancontact apparaatje staat.

Het grote voordeel van zo'n Master of VISA kaart is dat het
bedrag slechts de volgende maand van uw rekening gaat. Ge kunt zo'n kaart dan nog koppelen aan een debetrekening, dan gaat er slechts het verplichte minimum af van uw gekoppelde zichtrekening.

Ik had tot over een paar maand zo'n 6 Master of Visakaarten. Allemaal met "mogelijkheid" tot zo'n € 5200 onder nul op de gekoppelde debetrekening. Ik kwam dan ook tot de ontdekking dat ik zo goed als geen lening meer kon krijgen, niettegenstaande het saldo van die gekoppelde debetrekeningen soms op nul stond. De Nationale bank houd er nl geen rekening mee of dat bedrag gebruikt is of gewoon "beschikbaar".

De intrest die ge betaald is niet mals.

Zeus 18 december 2014 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 7460525)
P

De intrest die ge betaalt is niet mals.

Niet altijd, vanaf een bepaald vermogen krijg je bij veel Belgische banken kosteloze dienstverlening.

DeProf_eet 18 december 2014 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7460576)
Niet altijd, vanaf een bepaald vermogen krijg je bij veel Belgische banken kosteloze dienstverlening.

Ik bedoel, ik heb slechts een kaart die niet gekoppeld is aan een debetrekening. Ik betaal toch meer dan ongeveer 11% JKP op het bedrag dat ik debet sta. Dat tegenwoordig veel kredietkaarten gratis zijn dat klopt.

reservespeler 18 december 2014 19:59

Citaat:

Overschrijvingen tot 375.000 euro op weekbasis.
Betalingen met de kaart tot 25.000 euro op één dag, 50.000 op weekbasis.

reservespeler 18 december 2014 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 7460583)
Ik bedoel, ik heb slechts een kaart die niet gekoppeld is aan een debetrekening. Ik betaal toch meer dan ongeveer 11% JKP op het bedrag dat ik debet sta. Dat tegenwoordig veel kredietkaarten gratis zijn dat klopt.

Debet is 2,08 % / jaar via straight Loan.
Beschikbaar houden van geld is 0,01% / jaar

lombas 19 december 2014 00:35

Twee Mastercards bij twee banken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be