![]() |
Duitse regering keurt wegentol goed
Bron
Zo, daar is der kogel door de 'kerk' waar wachten wij nog op denk je dan. :-) Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Het had wel eventueel gekund, maar die zin dat de D-wegentol volledig losgekoppeld wordt van de hun wegentaks hebben ze geschrapt, dus NON uit Brussel. Citaat:
|
Citaat:
Uitgerekend dat land zou teruggrijpen naar middeleeuwse praktijken? Enkel "For a fistful of dollars?" |
Citaat:
|
Vroeger werd ik razend van wegentol, maar ik heb mijn idee daarover moeten veranderen.
Als je het principe huldigt dat de verbruiker betaalt, dan is wegentol een correcte heffing. |
Citaat:
Maar dat is niet zo, aangezien de Duitse regering in zijn voorstel bij de Duitse gebruiker die wegentol wil compenseren door een lagere D-wegentaks. Dit mag niet volgens Europese richtlijnen. Belgie wou toen ook eens een wegvignet invoeren voor alle gebruikers (2008 ?**), en dat verekenen voor de Belgische bestuurders in de verkeerstaks, daarom ging dit ook niet door. ** Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze hebben ingezien dat het niet helpt, en hebben hun wegcapaciteit duidelijk verhoogt en knelpunten weggewerkt, wat serieus bijdroeg tot 40 % minder files . Dat helpt. En ze doen nog steeds verder met hun infrastructurele verbeteringsmaatregelen. Reden aanpassing: komma en r vergeten. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
-Geen wegentaks meer. -Kilometers voor je job gereden moeten op zijn minst volledig fiscaal aftrekbaar worden, en nog beter gewoon vergoed worden. |
Citaat:
Maar dat zal wel niet gaan want er zijn relatief lichte sportwagens op zeer brede banden. Die moeten dan navenant minder betalen. :-) Citaat:
Omdat ze ook in de regel veel minder kms afleggen betalen ze nog minder. Ideaal voor autoliefhebbers die meerdere auto´s bezitten. Citaat:
Toch maar eens uitpluizen waarom Nederland het rekeningrijden nog altijd niet ingevoerd heeft... (ze zijn al bezig sinds 1999) http://nl.wikipedia.org/wiki/Rekeningrijden |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be