Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Het is gebeurd: Adil is de Slimste Mens ter Wereld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=211234)

Universalia 19 december 2014 09:19

Het is gebeurd: Adil is de Slimste Mens ter Wereld

Bron

Detail tekst:

Citaat:

De Belgisch-Marokkaanse regisseur Adil El Arbi (26) is de nieuwe 'Slimste Mens ter Wereld'.
Het programma dat de multiculturele samenleving nieuw leven wilde inblazen op verschillende momenten. Ene zekere Dyab Abou Jahjah zat er zelfs in en van dat ogenblik ben ik gestopt met er naar te kijken. 8O

Arm Vlaanderen (België) :roll:

Graag reactie :-D

Pericles 19 december 2014 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7461348)
Bron

Detail tekst:

Het programma dat de multiculturele samenleving nieuw leven wilde inblazen op verschillende momenten. Ene zekere Dyab Abou Jahjah zat er zelfs in en van dat ogenblik ben ik gestopt met er naar te kijken. 8O

De tegenstand was nu ook niet om over naar huis te schrijven.
Gelukkig voor hem mocht Annemans niet meedoen. :-D

alberto 19 december 2014 09:33

Citaat:

Bron

Detail tekst:

Ik ben al lang gestopt met naar dat programma te kijken, ik ben het beu om naar programma's te kijken waar BVs hun zever mogen orakelen.

manta 19 december 2014 09:36

De titel klopt eigenlijk niet, hij heeft een tv-spelletje gewonnen, zoiets als blokken of hoger-lager...
De slimste mens ter wereld zal waarschijnlijk wel een ander soort vragen krijgen dan welke koekjs een bv eet of zo...

Universalia 19 december 2014 09:36

Vroeger meende ik dat BV stond voor Beperkt Verstandelijke.

Ik heb mijn mening daarover moeten herzien. :rofl:

Anselmo 19 december 2014 09:44

Niemand kan zeggen dat met deze man geen positief beeld van de allochtoon, zelf Marokkaan, getekend werd.
Of dit door de zender "gewild" werd is bijkomstig.
Indien hij niet "gebriefd" werd, toonde hij een goede algemene kennis, ook van zaken waarvan men dat niet verwacht.
Alleen, waarom moest men hem af en toe eens "helpen".(b.v. gevangenis = bevrijding )
M.i. overbodig.
Verdiende winnaar.

Klein Licht 19 december 2014 09:52

Gisteren voor de eerste keer eens gekeken

Als dit het niveau van humor is waar de gemiddelde Vlaming op kickt, dan hoeft het voor mij niet meer. "Mijn vrouw roept als ik ze poep" hoezee

Vrijheideerst 19 december 2014 09:59

Niet meer gevolgd sinds het op vier is.

Ooit was Woestijnvis leuk, zelfs grensverleggend.

dalibor 19 december 2014 10:02

Vreemd. Mensen die een topic openen over tv-programma's waar ze niet naar kijken.

Amon_Re 19 december 2014 10:03

Citaat:

Waarom arm Vlaanderen? Ik heb dat programma niet gezien noch ken ik Adil, dus waarom arm Vlaanderen? Omdat het nen bruine is? Of is'm zo dom als lood en heeft'm onverdiend gewonnen?

Zeus 19 december 2014 10:04

't pikt he, wanneer uw gevoelens van superioriteit als blanke man op de proef worden gesteld.

Pandareus 19 december 2014 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 7461392)
Niemand kan zeggen dat met deze man geen positief beeld van de allochtoon, zelf Marokkaan, getekend werd.
Of dit door de zender "gewild" werd is bijkomstig.
Indien hij niet "gebriefd" werd, toonde hij een goede algemene kennis, ook van zaken waarvan men dat niet verwacht.
Alleen, waarom moest men hem af en toe eens "helpen".(b.v. gevangenis = bevrijding )
M.i. overbodig.
Verdiende winnaar.

Volledig akkoord. Hij was gewoon heel sterk, trouwens winnen tegen bart de pauw daarvoor moet je een hele rappe zijn.
Ik snap de motivatie van de topic starter niet.
Hier krijg je dan een persoon die mocht hij Jan Janssen noemen de ideale vlaamse schoonzoon kan zijn, maar toch moet er weer wat bruine saus over worden gegoten...

vlijmscherp 19 december 2014 10:12

Dit is een amusementsprogramma waar toch wat Vlamingen naar kijken. Niet meer maar ook niet minder.

circe 19 december 2014 10:14

De racistische anti-racisten kunnen het weer niet laten.

Adil heeft verdiend gewonnen, een leuke jongeman die alhoewel Franstalig quasi perfect Nederlands spreekt en dan ook nog eens van alles op de hoogte is.

Voor mij had Bart de Pauw evengoed kunnen winnen, die heeft zichzelf in de verdommenis gereden door zich niet te laten zakken op een bepaald ogenblik.

Een duidelijk teken dat allochtonen mèt talent, kennis en meer dan vijf hersencellen hier ook gewoon kunnen inpassen in de maatschappij. Het zijn niet de Adils die "gediscrimineerd" worden en niet aan werk geraken.

vlijmscherp 19 december 2014 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7461460)
De racistische anti-racisten kunnen het weer niet laten.

Adil heeft verdiend gewonnen, een leuke jongeman die alhoewel Franstalig quasi perfect Nederlands spreekt en dan ook nog eens van alles op de hoogte is.

Voor mij had Bart de Pauw evengoed kunnen winnen, die heeft zichzelf in de verdommenis gereden door zich niet te laten zakken op een bepaald ogenblik.

Een duidelijk teken dat allochtonen mèt talent, kennis en meer dan vijf hersencellen hier ook gewoon kunnen inpassen in de maatschappij. Het zijn niet de Adils die "gediscrimineerd" worden en niet aan werk geraken.

ja toch wel hoor. ook de Adils van deze wereld worden gediscrimineerd. Ze hebben gewoon geluk dat ze zelf zeer slim zijn, goede ouders gehad hebben en toevallig de juiste mensen zijn tegen gekomen.

dalibor 19 december 2014 10:19

Adil El Arbi is zelfstandige. Heeft dus zelf zijn plek op de arbeidsmarkt veroverd.

brother paul 19 december 2014 10:19

Citaat:

Bron

Detail tekst:

is goed zo
maar de titel slimste mens, is gewoon een journalistieke wierookbeneveling van mensen die blijkbaar tijdhebben om heledagen de gazetten te lezen.

ondervraag mij over mijn vakgebied samen met mijn collega' sen dan gaan we een wedstrijdje slimste mens spelen dat iedereen tegen ons verliest...

Marie van de koster 19 december 2014 10:27

Citaat:

Bron

Detail tekst:

Ik was ook gestopt met kijken toen DAJ erbij kwam. Maar enige tijd later heb ik de draad weer opgepikt en bijna alle verdere afleveringen gezien. Toen ik die Adil zag, wist ik direct : die gaat winnen. Die man is niet dom, dat niet, dus hij had zeker een kans maar ik had sterk het gevoel dat er dit jaar een "nieuwe Belg" moest winnen.

SMI94 19 december 2014 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7461479)
Ik was ook gestopt met kijken toen DAJ erbij kwam. Maar enige tijd later heb ik de draad weer opgepikt en bijna alle verdere afleveringen gezien. Toen ik die Adil zag, wist ik direct : die gaat winnen. Die man is niet dom, dat niet, dus hij had zeker een kans maar ik had sterk het gevoel dat er dit jaar een "nieuwe Belg" moest winnen.

Ja, wat insinueer je nu eigenlijk? Dat hij de oplossingen vooraf kreeg? :roll:

Marie van de koster 19 december 2014 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 (Bericht 7461495)
Ja, wat insinueer je nu eigenlijk? Dat hij de oplossingen vooraf kreeg? :roll:

Nee, dat sommige vragen wat aangepast werden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be