Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   DHL (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=78)
-   -   In een Unitair België was dit niet gebeurd! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=21128)

Patriot! 1 oktober 2004 18:55

In een Unitair België was dit niet gebeurd!

Het federalisme heeft overduidelijk gefaald!

Rr00ttt 1 oktober 2004 18:58

Ik beschouw België wel niet als 'mijn' land voor alle duidelijkheid. :p

Distel 1 oktober 2004 19:03

Blijkbaar zijn ze bij de BUB zo zeker van hun visie op de feiten dat sommige leden hier zowat dagelijks om bevestiging komen zoeken.

Raven 1 oktober 2004 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

Het unitairisme heeft gefaald.
Het federalisme heeft gefaald.

Dus er rest 1 oplossing.

Stamper 1 oktober 2004 19:13

In een unitaire staat men zou minder problemen met het dossier DHL hebben want elke partij zou voor alle Belgen werken en niet alleen vlaamse partijen voor de Vlamingen en waalse partijen voor de Walen. Als iedereen voor België zou werken, er zou niet veel communautaire problemen zijn.

Spelev 1 oktober 2004 19:15

Unitair olé olé

Distel 1 oktober 2004 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stamper
In een unitaire staat men zou minder problemen met het dossier DHL hebben want elke partij zou voor alle Belgen werken en niet alleen vlaamse partijen voor de Vlamingen en waalse partijen voor de Walen. Als iedereen voor België zou werken, er zou niet veel communautaire problemen zijn.

Inderdaad: als iedereen voor België zou werken. Daar hebben we de voorbije 170 jaar nog niet veel van gezien, en al zeker niet toen België nog unitair was.

Raven 1 oktober 2004 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Inderdaad: als iedereen voor België zou werken. Daar hebben we de voorbije 170 jaar nog niet veel van gezien, en al zeker niet toen België nog unitair was.

idd. 'neerke mag blij zijn dat we uiteindelijk tot een federalisme zijn gekomen, of z'n kinnekes mochten huilend thuiskomen dat ze niks snapten wat de "monsieur" allemaal gezegd heeft.

Tantist 1 oktober 2004 19:47

Citaat:

Heb jij ooit al eens een poll opgestart waar je geheim kon stemmen? ;-)

Vlaamse Leeuw 1 oktober 2004 19:49

Citaat:

Na het unitarisme en het federalisme, die allebei gefaald hebben, blijft er maar logische oplossing op tafel, namelijk: een Vlaamse staat!

Patriot! 1 oktober 2004 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Heb jij ooit al eens een poll opgestart waar je geheim kon stemmen? ;-)

Nee ;)

Patje 1 oktober 2004 20:27

Citaat:

[font=Arial]Ben je daar zeker van? Als er één regering zou geweest zijn zouden er ook wel krachten gezorgd hebben dat het dossier DHL geblokkeerd zou worden. [font=Arial]Brusselse Politici voor Brussel , enz. [/font]Verschillende stromingen binnen de partijen zouden wel lobbyen om hun “gelijk “te halen met als gevolg dat er terug een blokkade zou zijn. Trouwens ik vrees, na wat ik de laatste dagen gezien heb, DHL toch zal vertrekken. Ze bezorgen bepaalde politici een alibi zodat ze geen gezichtsverlies lijden.[/font]

Patriot! 1 oktober 2004 20:56

Dat vrees ik eigenlijk ook...

Olivier 1 oktober 2004 20:57

In een unitair belgie was de regering gewoon gevallen denk ik.

Patriot! 1 oktober 2004 21:02

De federale regering had een akkoord. Twee prutsregeringskes dwarsboomden dat weer.

odinkontakt 1 oktober 2004 21:04

Citaat:

DAAROM DE OPRICHTING VAN EEN EIGEN VLAAMSE STAAT !

Patriot! 1 oktober 2004 21:06

België UNITAIR, NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vlaamse Leeuw 1 oktober 2004 21:15

Citaat:

De federale regering had een akkoord. Twee prutsregeringskes dwarsboomden dat weer.

Eerst en vooral heeft de federale regering - vooral Guy Verhofstadt - dit dossier veel te lang - lees enkele maanden - laten liggen en wilde hij het dit dossier snel snel afhandelen.

Het dossier van de nachtvluchten is dan een complex dossier waarin zowel de Vlaamse - als federale - als Brusselse regering belangen hebben. Ook toch nog even vermelden dat het de Brusselse regering was die niet in hun eigen regering tot een akkoord konden komen, omdat CDH + Ecolo dwars lagen.

Vlaamse Leeuw 1 oktober 2004 21:16

Citaat:

België UNITAIR, NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En waar blijven uw tegenargumenten op mijn berichten. In plaats van met holle slogans te reageren zou u dat beter doen.

Olivier 1 oktober 2004 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door odinkontakt
DAAROM DE OPRICHTING VAN EEN EIGEN VLAAMSE STAAT !

Juj, laten we ons allemaal degraderen tot "Vlamingen" ? Ik blijf liever Belg en Limburger. Toch bedankt voor uw aanbod om vlaming te worden....

NB: De "" wijzen op het feit dat ik en hij iets anders denken over wat een Vlaming is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be