Leerling valt lerares aan in atheneum van Elsene *BLOXBUSTER*
Citaat:
Vorige week vrijdag werd een leerkracht van het Franstalige atheneum aangevallen toen hij aan de bushalte stond. Een oud-leerling van de school werd even verdacht en opgepakt, maar de politie moest hem laten gaan. Vermoedelijk werd de leerkracht lastiggevallen door iemand die niets met de school heeft te maken.
De directie van de school wil de feiten niet minimaliseren, maar relativeert ze wel. "De lerares boekhouden geeft al drie jaar les op onze school en heeft nog nooit last gehad van geweldplegingen. Haar gewezen leerling is voorlopig geschorst en we beraadslagen over de vraag of hij eventueel definitief van school wordt gestuurd", aldus de prefect van het atheneum.
Hij benadrukt nog dat de dader voorheen nooit betrokken was bij gewelddadige feiten. De andere leraars van het atheneum voelen zich niet bepaald onveilig op school. "Ik heb nooit een onveiligheidsgevoel als ik hier les geef", zegt de nieuwe lerares Nederlands.
De leerkrachten zijn sinds het incident bijeengekomen om gezamenlijk te reageren op het geweld. "We willen een krachtig signaal geven dat dit soort gedrag totaal onaanvaardbaar is", luidt het.
Bron: Rode Staatsomroep
|
Oja, uit een interview moest ik het volgende aanhoren door 2 allochtonen:
De eerste:
Het ligt aan de leerkrachten dat ze slaag krijgen.
De tweede:
één omdat het klootzakken zijn
twee omdat het imbecielen zijn
drie (werd onderbroken door de stem: dit laten we over aan jouw verbeelding)
Leve het krapuul!

|