Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De EU moet zich niet moeien met de Oosterweelverbinding. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=211382)

Max van Dietschland 20 december 2014 21:04

De EU moet zich niet moeien met de Oosterweelverbinding.

Met de dag wordt mijn afkeer van de Europese Unie groter en groter. Ook hier wat betreft de Oosterweelverbinding, waar moeit die Europese Unie zich mee !

Ik roep de Vlaamse regering op om de afkeuring van de Europese Unie volledig naast zich neer te leggen en te negeren en direct verder te gaan op de plannen die eerder werden goedgekeurd door de Vlaamse regering.

Het wordt hoog tijd dat de verkeersopstopping rond Antwerpen structureel wordt aangepakt.

Een pluspuntje als de Vlaamse regering toch plooit voor de EU, wat ze 99% zeker zal doen, is dat de afkeer van de Europese Unie bij het Vlaamse volk met de dag groter zal worden.

Hopelijk wordt de uittreding uit de Europese Unie bij de volgende verkiezingen een hoofdthema en staat er tegen dan een sterke Vlaams nationalistisch en anti EU (=VS-collabo's) partij op.

DucDEnghien 20 december 2014 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 7463560)
Met de dag wordt mijn afkeer van de Europese Unie groter en groter. Ook hier wat betreft de Oosterweelverbinding, waar moeit die Europese Unie zich mee !

Ik roep de Vlaamse regering op om de afkeuring van de Europese Unie volledig naast zich neer te leggen en te negeren en direct verder te gaan op de plannen die eerder werden goedgekeurd door de Vlaamse regering.

Het wordt hoog tijd dat de verkeersopstopping rond Antwerpen structureel wordt aangepakt.

Een pluspuntje als de Vlaamse regering toch plooit voor de EU, wat ze 99% zeker zal doen, is dat de afkeer van de Europese Unie bij het Vlaamse volk met de dag groter zal worden.

Hopelijk wordt de uittreding uit de Europese Unie bij de volgende verkiezingen een hoofdthema en staat er tegen dan een sterke Vlaams nationalistisch en anti EU (=VS-collabo's) partij op.

Heb je al geoefend?

Zeus 20 december 2014 21:15

Vergeet niet dat het Europese aanbestedingssysteem ook voordelig is voor Vlaamse bedrijven zoals De Nul en CFE

Otherwise 20 december 2014 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7463565)
Heb je al geoefend?

Als de economische collapse van Vlaanderen en Belgie volkomen zal zijn, zullen er ook geen files meer zijn in en rond Antwerpen en of Brussel: de lange wapper en consoorten zijn totaal overbodig, zeker tegen de tijd dat er ooit iets gebouwd geraakt. Misschien een 10 000 chinezen naar hier doen komen om dit hier te bouwen, zodat onze werklozen rustig kunnen doorrijden met hun made in china wagen????

Citaat:

Heb je al geoefend?

Als de economische collapse van Vlaanderen en Belgie volkomen zal zijn, zullen er ook geen files meer zijn in en rond Antwerpen en of Brussel: de lange wapper en consoorten zijn totaal overbodig, zeker tegen de tijd dat er ooit iets gebouwd geraakt. Misschien een 10 000 chinezen naar hier doen komen om dit hier te bouwen, zodat onze werklozen rustig kunnen doorrijden met hun made in china wagen????

Citaat:

Heb je al geoefend?

Otherwise 20 december 2014 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7463568)
Vergeet niet dat het Europese aanbestedingssysteem ook voordelig is voor Vlaamse bedrijven zoals De Nul en CFE

Die wel met een loonhandicap zitten van 20% tegen nederlandse bedrijven. Als er al ooit eens iets gebouwd gaat worden ga je zien dat het grootste gedeelte naar Nederlandse bedrijven gaat gaan....

Otherwise 20 december 2014 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7463568)

Moest er geen verplichting zijn tot europese aanbesteding dan kon dit werk sowieso uitbesteed worden aan belgische bedrijven... De europese aanbesteding is dus net een nadeel voor de vlaamse bedrijven...
U slaat de bal dus 100% verkeerd...

DucDEnghien 20 december 2014 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise (Bericht 7463585)
Moest er geen verplichting zijn tot europese aanbesteding dan kon dit werk sowieso uitbesteed worden aan belgische bedrijven... De europese aanbesteding is dus net een nadeel voor de vlaamse bedrijven...

Een buitenlands consortium dat het werk goedkoper kan uitvoeren mag dus niet volgens U? Samenwerking tussen buitenlandse en Vlaamse bedrijven kan dus niet volgens U? Op welke basis maakt u deze beweringen?

Zeus 20 december 2014 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise (Bericht 7463585)

Door die Europese aanbestedingen krijgen Belgische ondernemingen net toegang tot een veel grotere markt. Dat is net het punt. En opdrachten die een grote technische kennis vragen zijn veel minder onderhevig aan loonkostproblematiek. Dat hebben ondernemingen zoals De Nul en CFE met hun buitenlandse successen ondertussen wel bewezen.

Otherwise 20 december 2014 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7463587)
Door die Europese aanbestedingen krijgen Belgische ondernemingen net toegang tot een veel grotere markt. Dat is net het punt. En opdrachten die een grote technische kennis vragen zijn veel minder onderhevig aan loonkostproblematiek. Dat hebben ondernemingen zoals De Nul en CFE met hun buitenlandse successen ondertussen wel bewezen.

Wie doet de sleepdiensten in de haven van Zeebrugge?

Otherwise 20 december 2014 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7463587)

We hebben het hier niet over de markt. Moest het een belgische aanbesteding zijn waar alleen belgische bedrijven mochten aan deelnemen staan de hollandse concurrenten buiten spel. U haalt alle 'bon ton' termen door mekaar: hoog technologisch, toegang tot de markt, succes...

Garry 20 december 2014 23:46

Citaat:

De EU moet zich nergens mee moeien. Ze kunnen daar beter gisteren van afstappen dan morgen en iedere dag dat het nog langer duurt wordt het voor ons alleen nog maar rampzaliger.

Garry 20 december 2014 23:56

Citaat:

Het staat er stelselmatig aan te komen. Er gaan steeds meer stemmen in Nederland, Duitsland en Frankrijk op in die richting. Ook in Engeland gaan er veel septische kreten op.

De dag dat er eender in welk van deze landen een regering aan de macht komt die tegen EU is en die er uit stappen zit de EU op zijn gat. Einde van het verhaal. Spijtig dat het een verhaal zal geweest zijn dat ons heeeel veel schade zal berokkend hebben en ontzettend veel geld zal gekost hebben.

Garry 21 december 2014 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise (Bericht 7463575)

Het zou inderdaad niet slecht zijn dat ze er bv. Italianen zouden aan zetten. Daar heb ik weten 25 nieuwe bruggen leggen over de autostrade naar Rome, zonder dat ook maar even de autosnelweg afgesloten werd. Ook de wegen die via die bruggen de autosnelweg moesten kruisen zijn gans de tijd in gebruik gebleven.

Hier hou je hart vast als ze hier en daar een putje in het wegdek moeten gaan dichten. Dat begint gewoonlijk met 25 km paaltjes neer te zetten om alles over één rijstrook te leiden om vervolgens in bouw verlof te vertrekken. gedurende gans die tijd zie je nergens nog iets bougeren. Ook dikwijls het verkeer niet meer, alles pot vast.

Otherwise 22 december 2014 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7463586)
Een buitenlands consortium dat het werk goedkoper kan uitvoeren mag dus niet volgens U? Samenwerking tussen buitenlandse en Vlaamse bedrijven kan dus niet volgens U? Op welke basis maakt u deze beweringen?

Ik maak deze bewering niet. Ik zeg alleen dat, omdat de loonkost in Nederland lager ligt dan in Belgie, een Nederlands bedrijf makkelijker een aanbesteding kan winnen dan een Belgisch bedrijf. En verder maak ik de opmerking dat dit nadelig is voor het Belgische bedrijf tov het Nederlands. Alle andere beweringen die U me toeschrijft hebt U verkeerd gelezen.

TV-verslaafde 22 december 2014 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 7463759)
Het staat er stelselmatig aan te komen. Er gaan steeds meer stemmen in Nederland, Duitsland en Frankrijk op in die richting. Ook in Engeland gaan er veel septische kreten op.

De dag dat er eender in welk van deze landen een regering aan de macht komt die tegen EU is en die er uit stappen zit de EU op zijn gat. Einde van het verhaal. Spijtig dat het een verhaal zal geweest zijn dat ons heeeel veel schade zal berokkend hebben en ontzettend veel geld zal gekost hebben.

1 van de 2 regeringen moet weg. Ofwel wordt alles beslist in de EU ofwel alles nationaal. Als alles door de EU beslist wordt kunnen we ineens hier in België met de grove borstel door alle kutparlementjes die denken dat ze iets te zeggen hebben.

Jan van den Berghe 23 december 2014 00:06

Citaat:

Misschien omdat de EU ook meebetaalt...?

Garry 23 december 2014 01:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 7466219)
1 van de 2 regeringen moet weg. Ofwel wordt alles beslist in de EU ofwel alles nationaal. Als alles door de EU beslist wordt kunnen we ineens hier in België met de grove borstel door alle kutparlementjes die denken dat ze iets te zeggen hebben.

Dan hebben we niets meer in de pap te brokken. Gij zijt helemaal de trappers kwijt geloof ik.

Er zijn twee dingen die moeten gebeuren en allebei zo rap als mogelijk. Einde van België en einde van de EU.

Garry 23 december 2014 01:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7466243)
Misschien omdat de EU ook meebetaalt...?

Van wie zijn centen.

Weet je, stort gij iedere maand een derde van uw loon op mijn rekening en dan zal ik bijleggen wanneer gij een nieuwe auto koopt, maar ge moet dan wel die kopen die ik voor u bepaal hé, want ik leg toch bij bij je aankoop hé!!!!!

Of dacht ge dat bij de EU het geld uit de bomen komt vallen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be