Zac |
21 december 2014 20:51 |
Professor Vermeersch bekeert zich tot het Rooms-katholieke geloof
In een spraakmakend interview op RTL deze morgen, heeft Professor Vermeersch, bijna in tranen, verklaard zich (terug) bekeerd te hebben tot het Rooms-katholieke geloof. Zijn recente gesprekken met aartsbisschop André Léonard zouden hieraan ten grondslag liggen. Prof. Vermeersch verklaarde, nog zichtbaar ontroerd: "Ik heb enkele vreselijk nachten achter de rug. Niet geslapen, constant vechtend tegen mezelf, maar uiteindelijk moest ik, kon ik niet anders, dan voor mezelf toegeven, aanvaarden dat er wel degelijk een God bestaat. Ik ben uitgeput en voel me verward, maar ben zielsgelukkig!" Boze tongen beweren dat Léonard iets in de wijn van Vermeersch gedaan heeft. De naam LSD is een paar keer gevallen. Maar Léonard ontkent dit met klem. Volgens Léonard was het slechts een kwestie van tijd dat Vermeersch zou terugkeren naar zijn roots en all filosofische onzin overboord gooien.
Professor Vermeersch heeft na zijn, toch wel opzienbarende verklaring, vrij vlug de studio verlaten, want hij wou de eucharistieviering van 10.30u in de Sint-Pauluskathedraal te Luik nog bijwonen.
Het kan verkeren zei Bredero.
|