Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Loonhandicap daalt fors (https://forum.politics.be/showthread.php?t=211509)

mauste 23 december 2014 10:20

Loonhandicap daalt fors

De loonhandicap van de Belgische bedrijven is dankzij de regering Di Rupo gedaald tot 2,9 procent.(DS)
Deze cijfers worden bevestigd door VBO topman P. Timmermans.
Zo zie je dat je niet noodzakelijk links moet zijn om het beleid van het kabinet Di Rupo op bepaalde punten te waarderen.
Vlaams-nationalisten zullen, in navolging van hun Antwerps orakel, nooit die intellectuele eerlijkheid kunnen opbrengen.

C2C 23 december 2014 11:20

Danku DiRupo. Maar dat kunnen de zwakkelingen van rechts nooit uit hun strottenhoofd geduwd krijgen. Zonder het vandaag te appreciëren, zal de geschiedenis Di Rupo sterk waarderen: een pak onopvallende maar zeer efficënte maatregelen uitvoeren en vooral zeer sterk stand houden tijdens de zwaarste economische crsis sinds de Grote Depressie.

Je moet het maar doen.

De schoofzak 23 december 2014 11:31

Een volledige legislatuur van Di Rupo, om de loonhandicap (volgens die cijfers die ..) met een derde te verminderen,
dat noem ik gene vette.

Wat ik wel aanneem: ze zijn overeen gekomen om wat sussende taal te spreken. De top van de vakbond is alweer gerust dat de leden hun lidgeld gaan blijven betalen. Want de leden zijn er in getuind: zonder de vakbond gaat het zogezegd niet.

.

SMI94 23 december 2014 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7466702)
Een volledige legislatuur van Di Rupo, om de loonhandicap (volgens die cijfers die ..) met een derde te verminderen,
dat noem ik gene vette.

Ok, dan wordt de N-Va hopelijk ook afgerekend als ze na een volledige legislatuur de loonhandicap niet volledig weggewerkt hebben.

Begin alvast al maar met excuses te zoeken. :roll:

quercus 23 december 2014 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mauste (Bericht 7466576)
De loonhandicap van de Belgische bedrijven is dankzij de regering Di Rupo gedaald tot 2,9 procent.(DS)
Zo zie je dat je niet noodzakelijk links moet zijn om het beleid van het kabinet Di Rupo op bepaalde punten te waarderen.
Vlaams-nationalisten zullen, in navolging van hun Antwerps orakel, nooit die intellectuele eerlijkheid kunnen opbrengen.

Toch wel jongen, toch wel... Maar de grootste intellectuele oneerlijkheid zit bij de vakbonden en de PS. De PS zat bij de regeringsverklaring in het parlement te schuimbekken en te schreeuwen als gekeelde varkens. De vakbonden poogden het land te verlammen met stakingen en geweldplegingen. Waarom? Omdat de regering Michel I gewoon een beleid aankondigde dat volledig in de lijn ligt van de maatregelen die reeds getroffen werden onder de regering Di Rupo I: Loonstop, manipûlatie va

quercus 23 december 2014 11:49

Citaat:

Toch wel jongen, toch wel... Maar de grootste intellectuele oneerlijkheid zit bij de vakbonden en de PS. De PS zat bij de regeringsverklaring in het parlement te schuimbekken en te schreeuwen als gekeelde varkens. De vakbonden poogden het land te verlammen met stakingen en geweldplegingen. Waarom? Omdat de regering Michel I gewoon een beleid aankondigde dat volledig in de lijn ligt van de maatregelen die reeds getroffen werden onder de regering Di Rupo I: Loonstop, manipulatie van het index-mechanisme.... Waarom zijn die linkse breedsmoelkikkers toen niet op straat gekomen?
Weer eens is met dit bericht het bewijs geleverd dat gans de herrie die we de voorbije weken hebben meegemaakt louter politiek geïnspireerd is. Gewoon een sectair gedrag, een buitengewone graad van intolerantie omdat zij de macht niet meer in handen hebben. PS, SPa, ABVV en ACV geven allemaal blijk van inciviek gedrag.

Another Jack 23 december 2014 11:56

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7466726)
Toch wel jongen, toch wel... Maar de grootste intellectuele oneerlijkheid zit bij de vakbonden en de PS. De PS zat bij de regeringsverklaring in het parlement te schuimbekken en te schreeuwen als gekeelde varkens. De vakbonden poogden het land te verlammen met stakingen en geweldplegingen. Waarom? Omdat de regering Michel I gewoon een beleid aankondigde dat volledig in de lijn ligt van de maatregelen die reeds getroffen werden onder de regering Di Rupo I: Loonstop, manipulatie van het index-mechanisme.... Waarom zijn die linkse breedsmoelkikkers toen niet op straat gekomen?
Weer eens is met dit bericht het bewijs geleverd dat gans de herrie die we de voorbije weken hebben meegemaakt louter politiek geïnspireerd is. Gewoon een sectair gedrag, een buitengewone graad van intolerantie omdat zij de macht niet meer in handen hebben. PS, SPa, ABVV en ACV geven allemaal blijk van inciviek gedrag.

Rarara, tegen wie werd er hier betoogd?

Steben 23 december 2014 11:58

Citaat:

Di Rupo heeft zelf nooit toegegeven waarom de goede punten in zijn beleid net vanuit rechts kwamen. Net zoals de staatshervorming. Dat was niet dankzij de PS. Ze hebben gewoon onder druk moeten handelen. Je hoeft niet altijd te regeren. De Zweden zullen ook nooit toegeven dat een vermogentaks vanuit een links idee komt.
Wat maakt het ook uit? enkel resultaten tellen voor deze jongen en eigenlijk voor iedereen. Al de rest is masturbatie, maar in een democratie hoort dat er bij.

quercus 23 december 2014 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7466735)
Rarara, tegen wie werd er hier betoogd?

Inderdaad ja. Maar breng nu tenminste de eerlijkheid op om te erkennen dat de "sociale actie" die toen gevoerd werd qua omvang en intensiteit maar een peulschilletje was in vergelijking met hetgeen recent is gebeurd.

Another Jack 23 december 2014 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7466743)
Inderdaad ja. Maar breng nu tenminste de eerlijkheid op om te erkennen dat de "sociale actie" die toen gevoerd werd qua omvang en intensiteit maar een peulschilletje was in vergelijking met hetgeen recent is gebeurd.

Ik dacht dat jullie mij wilden doen geloven dat de laatste stakingen niets voorstelden?

Wat is het nu eigenlijk?

Bartjeuh 23 december 2014 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7466702)
dat noem ik gene vette.

Een volledige legislatuur???
Al eens gekeken hoe lang die regering juist aan de macht geweest is?
Al ooit van het record regeringsonderhandelingen gehoord?

Hypochonder 23 december 2014 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh (Bericht 7466749)
Een volledige legislatuur???
Al eens gekeken hoe lang die regering juist aan de macht geweest is?
Al ooit van het record regeringsonderhandelingen gehoord?

Ze zijn nog veel te lang aan de macht geweest. Kijk maar eens naar het faillissementsrecord onder Di Rupo, ofwel moesten ze iets doen ofwel was het op korte termijn volledig gedaan met België. Di Rupo dacht trouwens doodleuk dat hij nu nog premier ging zijn maar dat was natuurlijk buiten N-VA gerekend.

Trouwens, we zullen eens zien hoe het met de loonhandicap gesteld is op het einde van de legislatuur van de huidige regering, die zal wel iets lager liggen dan die magere 2,9% wat nog altijd veel te veel is.

quercus 23 december 2014 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7466745)
Ik dacht dat jullie mij wilden doen geloven dat de laatste stakingen niets voorstelden?

Wat is het nu eigenlijk?

Ze stellen niets voor omdat de regering doodeenvoudig haar beleid zal doorduwen. Het gehuil en geschreeuw van de vakbonden zal daar geen jota aan veranderen. En zo hoort het.

Another Jack 23 december 2014 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7466795)
Ze stellen niets voor omdat de regering doodeenvoudig haar beleid zal doorduwen. Het gehuil en geschreeuw van de vakbonden zal daar geen jota aan veranderen. En zo hoort het.

Zonder één aanpassing?

Ik heb anders de indruk dat er achter de coulissen heel wat animositeit heerst...

quercus 23 december 2014 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7466797)
Zonder één aanpassing?

Ik heb anders de indruk dat er achter de coulissen heel wat animositeit heerst...

Jawel, "pour les besoins de la cause". Maar dat doet weinig afbreuk aan het beoogde beleid. Het beoogde beleid dat ook het beleid is van de VLD, uw partij in deze regering.

demonen 23 december 2014 13:52

Op het nieuws kwamen bedrijfsleiders aan het woord : in de maakindustrie is de loonhandicap met de buurlanden nog steeds 15-20%.
Er is niets veranderd!

Another Jack 23 december 2014 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7466809)
Jawel, "pour les besoins de la cause". Maar dat doet weinig afbreuk aan het beoogde beleid. Het beoogde beleid dat ook het beleid is van de VLD, uw partij in deze regering.

Ik ben kritisch voor mijn eigen partij (heb ik hier ondertussen al een 50x gepost...)

Ik weet dat dit in sommige politieke middens not done is, maar daar veeg ik mijn voeten aan.

Sywen 23 december 2014 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 7466741)
Net zoals de staatshervorming. Dat was niet dankzij de PS. Ze hebben gewoon onder druk moeten handelen.

ziehier weer de dubbele standaard van rechts.

Enkel alleen als een maatregel negatief is voor de rechtsen zijn alleen maar de sossen verantwoordelijk, anders "was het onder druk".

mauste 23 december 2014 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7466758)
Kijk maar eens naar het faillissementsrecord onder Di Rupo, .

Kijk maar eens naar het enorm toegenomen aantal werklozen in Vlaanderen onder Muyters.

Amon_Re 23 december 2014 15:16

Geen link? Zal wel weer niets zijn dan...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be